Show/Hide Menu
Hide/Show Apps
Logout
Türkçe
Türkçe
Search
Search
Login
Login
OpenMETU
OpenMETU
About
About
Open Science Policy
Open Science Policy
Open Access Guideline
Open Access Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Communities & Collections
Communities & Collections
Help
Help
Frequently Asked Questions
Frequently Asked Questions
Guides
Guides
Thesis submission
Thesis submission
MS without thesis term project submission
MS without thesis term project submission
Publication submission with DOI
Publication submission with DOI
Publication submission
Publication submission
Supporting Information
Supporting Information
General Information
General Information
Copyright, Embargo and License
Copyright, Embargo and License
Contact us
Contact us
ÇOCUKLAR İÇİN TASARLARKEN BİRBİRİNDEN ÖĞRENMEK: TASARIMDA DİSİPLİNLER ARASI İŞBİRLİĞİ
Date
2018-08-01
Author
Can, Nilay Nida
Kaygan, Pınar
Metadata
Show full item record
This work is licensed under a
Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License
.
Item Usage Stats
22
views
0
downloads
Cite This
URI
https://utak.metu.edu.tr/utak-2018/
https://hdl.handle.net/11511/100008
Collections
Graduate School of Natural and Applied Sciences, Article
Suggestions
OpenMETU
Core
PROCESSING OF CAUSAL AND CONCESSIVE CONNECTIVES IN CHILDREN
Günay, Özge; Özge, Duygu; Department of English Language Teaching (2022-9-02)
This thesis aims to investigate how children integrate causal and concessive coherence markers. A visual world eye-tracking study was devised to investigate children’s looks to pictures of objects in different connective conditions. Interpretation of a concessive connector (ama) and a causal connector (bu yüzden) was tested. Sentences were manipulated by both types of connectors, connector type as a within-subject factor. While seeing two images on the screen, participants listened to spoken utterances...
ÇOCUKLAR GELECEK(SİZ)SİNİZ! VELİLERİN EĞİTİMLE İLGİLİ KAYGILARI
Taneri, Pervin Oya (2018-10-01)
Son yıllarda, yakın bölgelerde yaşanan savaşlar nedeniyle Türkiye’ye yerleşen mülteciler, ülkede halihazırda var olan demografik çeşitliliği daha da arttırmıştır. Ancak göçmenler ve mülteciler konusunda yapılan araştırmalar, öğretmenlerin çoğunun, göçmen ve mülteci öğrencilerin sosyo-kültürel beklentilerini karşılamaya uygun öğretim yaklaşımları konusunda yeterince bilgi ve beceri sahibi olmadıklarını ortaya koymaktadır. Başta dil engelleri olmak üzere, eğitim programlarında mülteci öğrencilere yeterli dest...
ÇÖZÜCÜYE DAYANIKLI NANOFİLTRASYON UYGULAMALARI İÇİN SELÜLOZ MEMBRANLARIN GELİŞTİRİLMESİ
Çulfaz Emecen, Pınar Zeynep; Sukma, Faqıh Muhamad; İmir, Zeynep; Konca, Kübra (2017-09-23)
ÇOK FAZLI MALZEMELERİN DÜZLEMSEL ARAYÜZLERLE HOMOJENLEŞTİRİLMESİ: KİNEMATİK UYUMLU YAKLAŞIM
Oktay, Hasan Emre; Gürses, Ercan; Göktepe, Serdar (2019-09-02)
Çocukların gözünden çocuk dostu yer kavramı ve yaşanılan çevrenin değerlendirilmesi: İstanbul örneği
Severcan, Yücel Can (ADAMOR Toplum Araştırmaları Merkezi, 2015-09-01)
Bu makale, çocuk dostu yer kavramının İstanbul’da yaşayan çocuklar için ne anlam ifade ettiğini, bu tanım bağlamında yaşadıkları mahalleleri çocuk dostu olarak görüp görmediklerini nedenleriyle anla-mayı amaçlamaktadır. Bu kapsamda yazar, İstanbul’un altı mahallesinde 9-11 yaş aralığındaki yaklaşık 240 çocuğun katıldığı bir çocuk dostu şehir projesindeki grup söyleşisi (odak grup ve nominal grup), haritalama ve mahalle planlama atölyesinde elde ettiği bulguları okuyucuya sunmaktadır. Bulgular, İstanbul’daki...
Citation Formats
IEEE
ACM
APA
CHICAGO
MLA
BibTeX
N. N. Can and P. Kaygan, “ÇOCUKLAR İÇİN TASARLARKEN BİRBİRİNDEN ÖĞRENMEK: TASARIMDA DİSİPLİNLER ARASI İŞBİRLİĞİ,” 2018, Accessed: 00, 2022. [Online]. Available: https://utak.metu.edu.tr/utak-2018/.