Show/Hide Menu
Hide/Show Apps
Logout
Türkçe
Türkçe
Search
Search
Login
Login
OpenMETU
OpenMETU
About
About
Open Science Policy
Open Science Policy
Open Access Guideline
Open Access Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Communities & Collections
Communities & Collections
Help
Help
Frequently Asked Questions
Frequently Asked Questions
Guides
Guides
Thesis submission
Thesis submission
MS without thesis term project submission
MS without thesis term project submission
Publication submission with DOI
Publication submission with DOI
Publication submission
Publication submission
Supporting Information
Supporting Information
General Information
General Information
Copyright, Embargo and License
Copyright, Embargo and License
Contact us
Contact us
Tasarım Eğitiminde Stüdyoların Hedeflerinin Yıllara Göre Değişimi
Date
1997-06-01
Author
Günöven, Ali
Hasdoğan, Gülay Fatma
Korkut, Fatma
Mutaf, Güner
Metadata
Show full item record
This work is licensed under a
Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License
.
Item Usage Stats
65
views
0
downloads
Cite This
URI
https://hdl.handle.net/11511/100325
Relation
Fakültede Eğitim
Collections
Department of Industrial Design, Book / Book chapter
Suggestions
OpenMETU
Core
Tasarım Eğitiminde Duyusal Farkındalık ve Yaratıcılık İlişkisi Üzerine
Onur, Dilara; Zorlu, Tülay (Middle East Technical University, Faculty of Architecture, 2018-6-19)
Yaratıcılığın tasarım eğitimindeki yeri ve önemi tartışılmaz bir gerçektir. Bu bağlamda tasarım eğitiminin merkezi olan tasarım stüdyolarında da, yaratıcı düşüncenin ortaya çıkarılması ve geliştirilmesine yönelik farklı yaklaşım ve metotlar denenmektedir. Tasarım eğitiminde yaratıcı düşüncenin gelişiminde etkin olan bu yöntemlerin bir kısmı duyusal farkındalık kazandırmayı hedefleyen stratejilerle ilerlemektedir. Ana hedefi yaratıcılığın gelişimi olan bu yeni arayışlar, bilişsel ve duyuşsal (affective) stra...
Themes of Place and Space in Design Teaching: A Joint Studio Experiment in Amasya
Ulusu Uraz, Türkan; Balamir, Aydan (Middle East Technical University, Faculty of Architecture, 2006)
The design studio is a medium of intense learning in architectural education. A learning experiment that engages in critical practice, seeking to present values instead of mere techniques, promoting investigative work rather than trying to bring exact definitions to what must be, is typical of architectural studio education. The choice of a theme around which to structure studio work is significant in this respect; themes define the trajectory and act as filters of perception, thought and action, which the ...
Tasarım Eğitiminde Ergonomi: Elektrik Süpürgesi Örneği
Erbuğ, Çiğdem; Yolal, Ceren (Middle East Technical University, Faculty of Architecture, 1993)
With the enactment of laws relating to consumer protection, the issues of user friendly designs and the necessity for better understanding and use of ergonomics have raised considerable debate between the designers and the economists. Within the interdisciplinary nature of the design process, ergonomics science supplies the necessary information relating to the interaction among the user, the product and the environment. Ergonomics being involved in both research and application is supported by input from o...
Tasarım Stüdyosu Eğitiminde Fikir Üretme Sürecinde Kullanılan Yöntemlerin ve Karşılaşılan Problemlerin Öğrenci Bakış Açısıyla İncelenmesi
Yurt, Yaprak Deniz; Özkan, Irmak; Töre Yargın, Gülşen (Orta Doğu Teknik Üniversitesi Mimarlık Fakültesi; 2020)
Fikir üretme ve ilham arama aktivitelerini içeren tasarımın ilk aşamaları, henüz deneyim kazanmamış tasarım öğrencisi için karmaşık ve zor bir süreçtir. Bu aşamada öğrencinin eğitimciler tarafından yönlendirilmesi çok önemlidir. Alanda, fikir geliştirmeye yönelik birçok yöntem ve yönlendirme bulunsa da bunların eğitimde etkili bir şekilde uygulayabilmeleri için, öğrencilerin bunları nasıl kullandığı ve algıladığının anlaşılması ve fikir üretme sürecine dair olumlu ve olumsuz deneyimlerinin öğrenilmesi gerek...
Tasarım Stüdyosu Eğitiminde Web 2.0 Araçlarının Araştırma Amaçlı Kullanımı: Kullanıcı Kaynaklı Videolar Örneği
Eren, Gizem Hediye; Korkut, Fatma (2021-12-01)
Blog, vlog, wiki, anlık mesajlaşma ve podcastgibi Web 2.0 araçları, internet kullanıcılarının içerik oluşturup paylaşmalarına ve işbirliği yapmalarına olanak tanırlar, eğitim ve araştırma amaçlı kullanımlar için yaratıcı fırsatlar sunarlar. Kullanıcı kaynaklı içerik (KKİ) sunan çevrimiçi ortamlardanbir tanesi de video paylaşım platformlarıdır. Özel yaşamdan çalışma yaşamına ve kamusal alana, bilimsel ve teknik alanlardan eğitime kadar birçok farklı alanda video kullanımının ve paylaşımının büyük bir hızla a...
Citation Formats
IEEE
ACM
APA
CHICAGO
MLA
BibTeX
A. Günöven, G. F. Hasdoğan, F. Korkut, and G. Mutaf,
Tasarım Eğitiminde Stüdyoların Hedeflerinin Yıllara Göre Değişimi
. 1997.