TASARIM VE ÜRETİM ORTAOKUL

2021-01-01
Kaygan, Pınar
Süner Pla Cerda, Sedef
Çakır, Nur
Karadoğaner, Alper
Eren, Gizem Hediye
Kapkın, Engin
Yılmaz, Tolga
Deneyap Teknoloji Atölyelerinde 36 ay süre ile ücretsiz olarak verilen proje geliştirme odaklı deneysel ve uygulamalı eğitimler ile bilim ve teknoloji alanında farkındalık yaratan, Ar-Ge becerileri gelişmiş, güncel teknolojilerle erken dönemde karşılaşmış, takım çalışması tecrübesi kazanmış, girişimci, yenilikçi gençler yetiştirilmesi hedeflenmektedir. Atölyelerde Tasarım ve Üretim, Robotik ve Kodlama, Elektronik Programlama ve Nesnelerin İnterneti, Yazılım Teknolojileri, İleri Robotik, Nanoteknoloji ve Malzeme Bilimi, Siber Güvenlik, Yapay Zeka, Mobil Uygulama, Enerji Teknolojileri, Havacılık ve Uzay Teknolojileri derslerine ilişkin eğitimler verilmektedir. Verilen eğitimlerden biri de “Tasarım ve Üretim”dir.Okuyuculara sunulan bu kitap Deneyap Teknoloji Atölyeleri kapsamında ortaokul öğrencilerine eğitim verecek eğitmenler için hazırlanan Tasarım ve Üretim Dersi Öğretim Programını içermektedir. Ancak kitabın tamamı ortaokul seviyesinde Tasarım ve Üretim eğitimi vermek isteyen tüm kurum, kuruluş ya da eğitmenlerin kullanımına hizmet etmek için hazırlanmıştır. Tasarım ve Üretim dersi eğitimin içeriği, öğrencilerin Tasarım Odaklı Düşünmenin temel bileşenlerini kazanmalarına yönelik tasarlanmış olup, eğitime aktif olarak katılanlar, gerçek hayatta karşılaştığı problemleri fark etme ve zorluklara insan merkezli bir bakış açısıyla yaklaşma, tasarım odaklı düşünme becerisinin temel süreçlerini dikkate alarak, yaratıcı çözümler tasarlama, ekip çalışmasını önemseme ve etkin bir şekilde işbirliği yapma, tasarım ve üretim sürecinin tekrarlı, hata yapılarak öğrenilen bir süreç olduğunu benimseme, kağıt üzerinde yaptığı iki boyutlu tasarım çözümlerini üç boyuta taşıyabilme ve geliştirebilme, malzeme ve imalat yöntemi bilgisine sahip olma, uygun malzeme ve yöntemi seçebilme ve uygulayabilme gibi becerileri kazanır. Tasarım ve Üretim dersi, yoğunluklu olarak ekip çalışması içerir. Tasarım Odaklı Düşünmede ekip çalışması yaratıcılığı destekler ve var olan probleme farklı bakış açıları ile çözüm üretmeyi sağlar. Derste farklı yetenek ve fikirlere sahip bireylerin, ortak bir hedefe ulaşmak için bir araya gelerek, var olan problem durumunu birlikte değerlendirmelerini, buna yönelik çözüm önerileri geliştirmelerini ve belirlenen çözümü uygulamalarını desteklemek önemlidir. Deneyap Teknoloji Atölyelerinin eğitim modeli kapsamında programının ilk aşaması olan ve 12 hafta süren Tasarım ve Üretim Dersinin, ilk üç hafta İmalat Yöntemleri, İmalat Uygulamaları, CAD ve İmalat Uygulaması konularını kapsayan Temel Uygulama becerilerinin kazanıldığı etkinlikleri kapsamaktadır. Dördüncü ve sekizinci haftalar Tasarım Odaklı Düşünme becerilerinin kazanıldığı haftalardır. Dokuzuncu ve on birinci haftalar arası Üretim aşamasını içerir. On ikinci haftada tüm öğrenciler ekip arkadaşlarıyla birlikte geliştirdikleri projelerin sunumlarını yaparlar ve ürünlerin sergilenmesi ile süreç tamamlanır

Suggestions

TASARIM VE ÜRETİM LİSE
Kaygan, Pınar; Süner Pla Cerda, Sedef; Çakır, Nur; Karadoğaner, Alper; Eren, Gizem Hediye; Kapkın, Engin; Yılmaz, Tolga (TÜBITAK Yayınları, 2021-01-01)
Deneyap Teknoloji Atölyelerinde 36 ay süre ile ücretsiz olarak verilen proje geliştirme odaklı deneysel ve uygulamalı eğitimler ile bilim ve teknoloji alanında farkındalık yaratan, Ar-Ge becerileri gelişmiş, güncel teknolojilerle erken dönemde karşılaşmış, takım çalışması tecrübesi kazanmış, girişimci, yenilikçi gençler yetiştirilmesi hedeflenmektedir. Atölyelerde Tasarım ve Üretim, Robotik ve Kodlama, Elektronik Programlama ve Nesnelerin İnterneti, Yazılım Teknolojileri, İleri Robotik, Nanoteknoloji v...
SANAL GERÇEKLİK VE GÖZ TAKİBİ UYGULAMALARI İLE YBM TABANLI TEHLİKE ANALİZİ SİSTEMİ
Pekeriçli, Mehmet Koray; Acartürk, Cengiz; Tanyer, Ali Murat(2018-12-31)
Önerilen projede çeşitli Bilgi Teknolojileri (BT) yardımıyla inşaat sektöründeki meslek gruplarının farklı deneyim seviyesindeki çalışanlarının iş güvenliği bağlamında tehlike algılarının tespit edilmesi ve buna göre daha güvenli bir iş ortamı için ne tür önlemler alınabileceğinin ve proje süreçlerinin nasıl değiştirilebileceğinin belirlenmesi amaçlanmaktadır.
AVRUPA ENERJİ BİRLİĞİ OLUŞTURMA PROJESİNİN AVRUPA ENERJİ GÜVENLİĞİ VE TÜRKİYENİN AVRUPAYA DÖNÜK ENERJİ POLİTİKASINA ETKİLERİ
Tanrısever, Oktay Fırat(2015-12-31)
Bu Bilimsel Arastirma Projesi 2014 yılında Ukrayna'da ortaya cikan kriz sonrasında Avrupa Birliğinin ortaya attığı Enerji Birliği projesinin Avrupa enerji güvenliği ile Türkiye'nin Avrupaya dönük olarak TANAP başta olmak üzere geliştirdiği enerji projelerine etkilerini detaylı şekilde analiz etmeyi amaçlamaktadır Projede konuyla ilgili karar alıcı ve uzmanlarla kapsamlı mülakatları da içeren mülakatlar yapılması öngörülmektedir Projede üretilecek veriler uluslararası bir dergide bir makale ile yayınlanmas...
STAYING IN SPORT: BASIC PSYCHOLOGICAL NEEDS OF EARLY-SPECIALIZED ATHLETES AND SPORTS PARENTING
İbanoğlu, Ece; Kirazci, Sadettin; Yılmaz, Olcay; Department of Physical Education and Sports (2022-9-12)
This study aims to understand the experiences of sports parents and early-specialized athletes on how athletes' basic psychological needs (competence, autonomy, and relatedness) relate to sports parenting during a sports career. Participants were eight early-specialized athletes and 16 parents (eight mothers and eight fathers) from individual and team sports. Having its foundations from phenomenology, semi-structured interviews were used, and accordingly, data were analyzed with a combined deductive and ind...
EXAMINING THE PROGRAM-BASED EXPERIENCES OF PRESCHOOL TEACHERS ABOUT SUPPORTING CHILDREN’S SOCIAL SKILLS
Demirci Ünal, Zeliha; Erden, Feyza; Department of Early Childhood Education (2022-6-9)
The purpose of this research was to investigate how preschool teachers further the development of children’s social skills including communication, empathy, social problem solving, sharing, and helping in the scope of Ministry of National Education [MoNE] Preschool Education Program. The researcher prepared a qualitative phenomenological study to determine teachers’ views and self-reported practices and obtained documentary evidence of how they had sought to support children’s social skills. Data for this ...
Citation Formats
P. Kaygan et al., TASARIM VE ÜRETİM ORTAOKUL. 2021.