Show/Hide Menu
Hide/Show Apps
Logout
Türkçe
Türkçe
Search
Search
Login
Login
OpenMETU
OpenMETU
About
About
Open Science Policy
Open Science Policy
Open Access Guideline
Open Access Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Communities & Collections
Communities & Collections
Help
Help
Frequently Asked Questions
Frequently Asked Questions
Guides
Guides
Thesis submission
Thesis submission
MS without thesis term project submission
MS without thesis term project submission
Publication submission with DOI
Publication submission with DOI
Publication submission
Publication submission
Supporting Information
Supporting Information
General Information
General Information
Copyright, Embargo and License
Copyright, Embargo and License
Contact us
Contact us
Sayıların Dili: Lisansüstü Eğitimde Okul Terki
Download
index.pdf
Date
2016-11-01
Author
Ertem, Hasan Yücel
Gökalp, Gökçe
Metadata
Show full item record
This work is licensed under a
Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License
.
Item Usage Stats
112
views
64
downloads
Cite This
URI
https://hdl.handle.net/11511/101837
Relation
Eğitim Yönetimi Araştırmaları
Collections
Department of Educational Sciences, Book / Book chapter
Suggestions
OpenMETU
Core
Sayıların dili lisansüstü eğitimde okul terki
Ertem, Hasan Yücel; Gökalp, Gökçe (null; 2016-05-12)
Yüksek öğretim kurumları; öğrencilerin akademik ve sosyal yönlerini zenginleştirme, bireyleri iş hayatına hazırlama, insanların bilgi ve becerilerini geliştirme gibi önemli işlevlere sahiptir. Ishitani (2006) üniversitelerin ekonomik olarak kazanç elde etme ve daha iyi kariyer geliştirme gibi iki önemli rolünün olduğundan bahsetmektedir. Lisansüstü eğitim de, yüksek öğretimin önemli bir parçası olarak, üniversite mezunlarının kendi uzmanlık alanlarında kariyer yapmalarına olanak tanır. Türkiye'deki yüksek ö...
From numbers to digits: on the changing role of mathematics in architecture
Koç, Betül; Mennan, Zeynep; Department of Architecture (2008)
This study is a critical reconsideration of architecture’s affiliation with mathematics and geometry both as practical instrument and theoretical reference. The thesis claims that mathematics and its methodological structure provided architects with an ultimate foundation and a strong reference outside architecture itself ever since the initial formations of architectural discourse. However, the definitive assumptions and epistemological consequences of this grounding in mathematical clarity, methodological...
Yazılımların Biçimlendiriciliği,Biçime Yabancı Örüntüler
Sorguç, Arzu; Kruşa Yemişcioğlu, Müge (2018-06-22)
Nasıl problem çözülür, nasıl tasarlanır, nasıl yaratıcı olunur soruları bize nasıl düşündüğümüzü, beynimizin bu süreçlerde nasıl çalıştığını, hangi süreçlerle öğrendiğimizi ve öğrenileni bilgiye nasıl dönüştürdüğümüzü öğretmeye başlamıştır. Bu sorular, bu sürecin bir sonucu olarak da insan zekasının makinaya aktarılması olarak tekrar karşımıza çıkmaktadır. Günümüzde sayıları artan ve yaygın olarak kullanılan görsel destekli yazılımlar, mimari tasarım süreçlerinin tercih edilen bir parçası olmuş ve bu bağlam...
Pulların Moleküler Bağ Metoduyla Birleştirilmesi Metodunun Elmas MEMS Uygulamalarına Yönelik Geliştirilmesi
Bayram, Barış(2015-12-31)
Mikroelektromekanik uygulamalar için pulların birleştirilmesi metodu yenilikçi ürünlerin geliştirilmesi ve elmasa dayalı ürünler açısından önemlidir. Bu metodun gerçekleştirilmesi için pahalı ekipmanlara ihtiyaç duyulmaktadır. Bu ihtiyaç bu metodun yeterince uygulanmasını engellemektedir. Önerilen proje kapsamında kendi imkanlarımızla geliştireceğimiz bir sistem ve metodla bu moleküler bağ metodunun geliştirilmesi ve uygulanması planlamaktadır. Literatürde mevcut uygulamalarda genellikle Silisyum-Silisyum D...
Power of frequencies : n-grams and semi-supervised morphological segmentation in Turkish
Kılıç, Özkan; Bozşahin, Hüseyin Cem; Department of Cognitive Sciences (2013)
Turkish is an agglutinating language with a non-rigid word order. When communicating, the word internal structure in Turkish is required to be segmented because Turkish morphosyntax is tortuous and it plays a central role in semantic analysis. Distinguishing a sub-word unit actually means performing a morph segmentation task, which is accomplished by children at an astonishing success rate. In this study, morph segmentation of Turkish words was demonstrated with a semi-supervised Hidden Markov Model, which ...
Citation Formats
IEEE
ACM
APA
CHICAGO
MLA
BibTeX
H. Y. Ertem and G. Gökalp,
Sayıların Dili: Lisansüstü Eğitimde Okul Terki
. 2016.