Show/Hide Menu
Hide/Show Apps
Logout
Türkçe
Türkçe
Search
Search
Login
Login
OpenMETU
OpenMETU
About
About
Open Science Policy
Open Science Policy
Communities & Collections
Communities & Collections
Help
Help
Frequently Asked Questions
Frequently Asked Questions
Guides
Guides
Thesis submission
Thesis submission
MS without thesis term project submission
MS without thesis term project submission
Publication submission with DOI
Publication submission with DOI
Publication submission
Publication submission
Supporting Information
Supporting Information
General Information
General Information
Copyright, Embargo and License
Copyright, Embargo and License
Contact us
Contact us
Yatak Boşlukları İçeren Dişli-Mil-Yatak Sistemlerinin Matematik Modellenmesi ve Dinamik Analizi
Download
umts2007_ersan_ozguven.pdf
Date
2007-6
Author
Gürkan, Niyazi Ersan
Gençer, Nevzat Güneri
Metadata
Show full item record
This work is licensed under a
Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License
.
Item Usage Stats
14
views
3
downloads
Cite This
Bu çalışmada; dişli-rotor sistemlerinin, dişli boşluğunu ve elastik olarak modellenen yataklardaki boşlukları da dikkate alan, doğrusal olmayan matematik modeli geliştirilmiştir. Geliştirilen model, sonlu elemanlar yönteminin sağladığı değişik geometrileri inceleyebilme avantajıyla, doğrusal olmayan sistemlerin analizi için önceki çalışmalarda geliştirilmiş analiz yönteminin olanaklarını birleştirmektedir ve yatak boşluklarının sistemin dinamiğine etkisinin ayrıntılı şekilde inceleyebilmektedir. Bu modeli kullanarak dinamik analiz yapmak üzere geliştirilen yazılım, statik iletim hatasını ve dişliler arasındaki direngenliği tipik bir dişli döngüsündeki temas noktaları için hesaplayan Yük Dağılım Programı’nın (LDP) çıktısını girdi olarak kullanmaktadır. Modelde, zamanın fonksiyonu olan kavrama direngenliğinin ortalama değeri kullanılmakla birlikte, kavrama direngenliğinin zamanla değişiminin tahrik etkisi, sisteme yer değiştirme girdisi olarak etkiyen statik iletim hatası şeklinde dolaylı olarak dikkate alınmıştır. Geliştirilen matematik model ve yazılım (NLGRD 3.0), literatürde verilen örnek sistemlere uygulanmış ve elde edilen sayısal sonuçlar deneysel sonuçlarla karşılaştırılarak model doğrulanmıştır.
Subject Keywords
Dişli dinamiği
,
doğrusal olmayan titreşim
,
dişli-mil-yatak sistemleri
,
Gear dynamics
,
non-linear vibrations
,
gear-shaft-bearing systems
URI
https://hdl.handle.net/11511/105352
Conference Name
13. Ulusal Makine Teorisi Sempozyumu, UMTS (7-9 Haziran 2007)
Collections
Department of Mechanical Engineering, Conference / Seminar
Citation Formats
IEEE
ACM
APA
CHICAGO
MLA
BibTeX
N. E. Gürkan and N. G. Gençer, “Yatak Boşlukları İçeren Dişli-Mil-Yatak Sistemlerinin Matematik Modellenmesi ve Dinamik Analizi,” Cumhuriyet Üniversitesi, Sivas, Türkiye, 2007, vol. 2, p. 465, Accessed: 00, 2023. [Online]. Available: https://hdl.handle.net/11511/105352.