Titreşim Analizinde Kullanılan Sonlu Eleman Modeli Güncelleme Yöntemlerinin İncelenmesi ve Gerçek Yapılara Uygulanması

2007
Kozak, Mustafa Tuğrul
Cömert, Mutlu D.
Özgüven, Hasan Nevzat
Bu çalişmada, önce, dinamik çözümleme için hazirlanmiş sonlu eleman modellerinin deneysel biçim analizi verilerinden yararlanarak güncellenmesi için kullanilan yöntemler incelenmiştir. Model güncelleme sonucunda; sonlu eleman modelinin, test modeline benzer dinamik davranişlar göstermesi amaçlanmaktadir. Sonlu eleman modelinden elde edilen sistem matrislerinde bunu sağlayacak şekilde değişiklikler yapilmasi gerekmektedir. Sistem matrislerinde yapilan değişikliklere ve kullanilan deneysel verinin tipine bağli olarak farklilik gösteren model güncelleme yöntemlerinin incelenmesi sonucunda, en etkili olduğu belirlenen iki yöntem (Frekans Tepki Fonksiyonu Yöntemi ve Ters Öz Duyarliliği Yöntemi) hakkinda ayrintili bilgi verilmiş, bu yöntemlerden Ters Öz Duyarliliği Yöntemi küçük bir uçak modeline deneysel biçim analizi verileri kullanilarak uygulanmiş ve sonuçlar deneysel sonuçlarla karşilaştirilmiştir. Ayrica, bu bildirinin yazarlari tarafindan yeni geliştirilen, frekans tepki fonksiyonlarini kullanan yeni bir hata yeri tespit indeksi yaklaşimi ve bu indeksi kullanarak model güncelleme yapan yöntem, bu bildiride incelenen Frekans Tepki Fonksiyonu Yöntemi ile karşilaştirilmiştir.
13. Ulusal Makine Teorisi Sempozyumu Bildiri Kitabı, (7-9 Haziran 2007)
Citation Formats
M. T. Kozak, M. D. Cömert, and H. N. Özgüven, “Titreşim Analizinde Kullanılan Sonlu Eleman Modeli Güncelleme Yöntemlerinin İncelenmesi ve Gerçek Yapılara Uygulanması,” Sivas, 2007, p. 83, Accessed: 00, 2023. [Online]. Available: https://hdl.handle.net/11511/105533.