Show/Hide Menu
Hide/Show Apps
Logout
Türkçe
Türkçe
Search
Search
Login
Login
OpenMETU
OpenMETU
About
About
Open Science Policy
Open Science Policy
Open Access Guideline
Open Access Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Communities & Collections
Communities & Collections
Help
Help
Frequently Asked Questions
Frequently Asked Questions
Guides
Guides
Thesis submission
Thesis submission
MS without thesis term project submission
MS without thesis term project submission
Publication submission with DOI
Publication submission with DOI
Publication submission
Publication submission
Supporting Information
Supporting Information
General Information
General Information
Copyright, Embargo and License
Copyright, Embargo and License
Contact us
Contact us
Personel Atama Problemi: Bir Kamu Kurumu Uygulaması
Download
10.56554-jtom.1128531-2477237.pdf
Date
2022-12-31
Author
Şimşek, Cemil
Dengiz, Berna
Karasakal, Esra
İç, Yusuf Tansel
Metadata
Show full item record
This work is licensed under a
Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License
.
Item Usage Stats
132
views
34
downloads
Cite This
Personel atama problemi genel olarak m tane personelin n adet görev eşleştirilmesi olarak tanımlanabilir. Atama problemi 1950’li yıllardan günümüze kadar birçok alanda karşımıza çıkmaktadır. Atama maliyetleri, personel tercihleri, hizmet puanları, personel ve görev nitelikleri gibi kurumdan kuruma değişen atama kriterlerine göre personel atamaları yapılmaktadır. Bu çalışmada; Türkiye’de güvenlik hizmeti veren bir kamu kurumunun atama sistemini dikkate alan atama problemi tanımlanmıştır. Çalışma; sosyal gelişmişlik, mesafe, okul/eğitim durumu vb. birçok sebeple personelce tercih edilmeyen görev kadrolarına hakkaniyetli bir şekilde personelin atanması için, yeni ve dengeli bir atama modelini hedeflemiştir. Küçük ve tercih edilmeyen yerleşim yerlerindeki görevlerde çalışan personelin gelişmiş ve çok tercih edilen yerleşim yerlerindeki görevlere, gelişmiş ve çok tercih edilen yerleşim yerlerindeki görevlerde çalışan personelin ise küçük ve tercih edilmeyen yerleşim yerlerindeki görevlere atanması için bölgeler arası rotasyonu sağlayan, bir atama modeli önerilmiştir. Literatürdeki çalışmalarda kullanılan “birikimli hizmet puanı” yerine “ortalama hizmet puanları” ile “görev yeri puanları” birlikte kullanılmıştır. Hizmet puanı ve görev puanlarında oluşan denge ile kritik olup tercih edilmeyen görevlere tecrübeli personelin atanması sağlanacaktır. Ayrıca bu model ile karar vericiye toplam atama maliyetinde ve personelin öncelikli tercihlerine atanması konusunda alternatif seçenekler sunulmaktadır. Önerilen matematiksel model ile kurumun atama problemi çözülmüş ve hesaplamalı analiz sonuçları sunulmuştur
Subject Keywords
Personel atama problemi
,
Yıllık ortalama personel hizmet puanı
,
Personel atama problemlerinde rotasyon
,
Personnel assignment problem
,
Annual average personnel service score
,
Rotation in personnel assignment problems
URI
https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1149359
https://hdl.handle.net/11511/105682
Journal
Journal of the Turkish Operations Management (JTOM)
DOI
https://doi.org/10.56554/jtom.1128531
Collections
Department of Industrial Engineering, Article
Citation Formats
IEEE
ACM
APA
CHICAGO
MLA
BibTeX
C. Şimşek, B. Dengiz, E. Karasakal, and Y. T. İç, “Personel Atama Problemi: Bir Kamu Kurumu Uygulaması,”
Journal of the Turkish Operations Management (JTOM)
, vol. 6, no. 2, pp. 1297–1313, 2022, Accessed: 00, 2023. [Online]. Available: https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1149359.