Show/Hide Menu
Hide/Show Apps
Logout
Türkçe
Türkçe
Search
Search
Login
Login
OpenMETU
OpenMETU
About
About
Open Science Policy
Open Science Policy
Open Access Guideline
Open Access Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Communities & Collections
Communities & Collections
Help
Help
Frequently Asked Questions
Frequently Asked Questions
Guides
Guides
Thesis submission
Thesis submission
MS without thesis term project submission
MS without thesis term project submission
Publication submission with DOI
Publication submission with DOI
Publication submission
Publication submission
Supporting Information
Supporting Information
General Information
General Information
Copyright, Embargo and License
Copyright, Embargo and License
Contact us
Contact us
Okul Dışı Ortamlarda Gerçekleştirilen Matematik Etkinliklerinin Değerlendirilmesi: “Her Yer Matematik Projesi”
Download
10.21666-muefd.1094581-2337337.pdf
Date
2022-11-01
Author
Duatepe Paksu, Asuman
Kazak, Sibel
Çontay, Emine Gaye
Metadata
Show full item record
This work is licensed under a
Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License
.
Item Usage Stats
84
views
18
downloads
Cite This
Bu makalede TÜBİTAK 4004 programı desteğiyle 7. sınıf öğrencilerinin okul dışıortamlardaki matematiği fark etmelerini sağlayarak, matematik öğrenmeye yönelikmeraklarını uyandırmak, araştırma, sorgulama ve öğrenme isteklerini tetikleme amacıylagerçekleştirilmiş “Her Yer Matematik” projesinin değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Projekapsamında okul dışı ortamlarda matematik öğrenme etkinliklerine katılmış olmanınöğrencilerin matematiğe yönelik inançlarına ve tutumlarına etkileri incelenmiş,katılımcıların proje sürecindeki matematiksel içerik ve matematiği öğrenmeye ilişkindüşünceleri ve projeye yönelik genel değerlendirmeleri belirlenmiştir. Proje etkinliklerinekatılan 15 öğrencinin Denizli’nin bazı mimari özelliklerini inceleyerek buradakigeometrik yapıları keşfetmesi ve bitki örtüsünü tanıması, şehrin kütüphanelerinde vakitgeçirmesi, bir yandan da bu ortamlarda yer alan matematiği fark etmesi amaçlanmıştır.Bu doğrultuda kütüphane, külliye bahçesi ve mesirelik alan gibi yerlerde matematiköğrenme etkinlikleri gerçekleştirilmiştir. Proje etkinliklerinin öğrenciler üzerindekietkililiğini değerlendirmek üzere matematiğe yönelik tutum ve inanç ölçekleri öntest vesontest olarak kullanılmıştır. Ayrıca öğrencilerin süreç boyunca düşüncelerinideğerlendirebilmek amacıyla yansıtıcı günlükler yazmaları istenmiştir. Bunların yanı sıraaraştırmacılar tarafından etkinlikler esnasında gözlem notları tutulmuştur. Elde edilenveriler ışığında, proje kapsamında gerçekleştirilen etkinliklerinin öğrencilerinmatematiğe yönelik inanç ve tutumlarında olumlu değişimler sağladığı belirlenmiş,öğrencilerin proje etkinliklerindeki matematiksel içerik ve matematik öğrenmeye ilişkinolumlu düşüncelerinin olduğu görülmüştür.
Subject Keywords
Okul dışı öğrenme ortamları
,
Matematik eğitimi
,
Matematiğe yönelik tutum
,
Matematik hakkındaki inançlar
,
Bilim okulu
,
Out-of-school settings
,
Mathematics education
,
attitude towards mathematics
,
Beliefs about mathematics
,
Science school
URI
https://hdl.handle.net/11511/106655
Journal
Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
DOI
https://doi.org/10.21666/muefd.1094581
Collections
Department of Mathematics and Science Education, Article
Citation Formats
IEEE
ACM
APA
CHICAGO
MLA
BibTeX
A. Duatepe Paksu, S. Kazak, and E. G. Çontay, “Okul Dışı Ortamlarda Gerçekleştirilen Matematik Etkinliklerinin Değerlendirilmesi: “Her Yer Matematik Projesi”,”
Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, vol. 9, no. 2, pp. 541–558, 2022, Accessed: 00, 2023. [Online]. Available: https://hdl.handle.net/11511/106655.