Show/Hide Menu
Hide/Show Apps
Logout
Türkçe
Türkçe
Search
Search
Login
Login
OpenMETU
OpenMETU
About
About
Open Science Policy
Open Science Policy
Open Access Guideline
Open Access Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Communities & Collections
Communities & Collections
Help
Help
Frequently Asked Questions
Frequently Asked Questions
Guides
Guides
Thesis submission
Thesis submission
MS without thesis term project submission
MS without thesis term project submission
Publication submission with DOI
Publication submission with DOI
Publication submission
Publication submission
Supporting Information
Supporting Information
General Information
General Information
Copyright, Embargo and License
Copyright, Embargo and License
Contact us
Contact us
A CLASSIFICATIONAL FRAMEWORK OF INTERNATIONAL MARKETING ACTIVITIES AND SOME OBSERVATIONS
Download
1977- yaz - 16 28-42 A CLASSIFICATIONAL FRAMEWORK2 .pdf
Date
1977
Author
Çavuşgil, S. Tamer
Metadata
Show full item record
This work is licensed under a
Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License
.
Item Usage Stats
35
views
13
downloads
Cite This
Yazımızın ilk amacı uluslararası pazarlama terminolojisine bir açıklık kazandırmak, ve ikinci olarak işletmelerin dış pazarlama eylemleri üzerinde bazı değerlendirmelerde bulunmak. Kavramlaştırmamıza göre, işletmeler dış pazarlara açılmada başlıca üç yaklaşım izliyorlar. Değişik yaklaşımların varlığını ise şu etkenlere bağlayabiliriz : Üst düzey yöneticilerinin tutumu; dış pazarlamaya girme nedenleri ve beklenen yararlar; ek eylemlere ayrılan kaynaklar; dış pazarlar için pazarlama karmasının ne dereceye kadar değiştirildiği; toplam satışlar içinde dış satışların yeri; ve dış pazarlarda üretime geçilip geçilmediği. Temelde iç pazara yönelik bazı firmalar, özel nedenlerle dış pazarlara pasif ve fırsatçı bir şekilde açılabiliyorlar. Ancak bu açılma süreklilik göstermiyor ve dış satışlar toplam içinde küçük bir oran tutuyor. Dış pazarlara sunulan ürünler çoğu kez iç pazardakiler oluyor. Böyle bir yaklaşımı örnekleyen firmalara basit ihracatçı firmalar diyebiliriz. İkinci yaklaşım daha uzun vadeli amaçlarla oluşuyor. Burada firma girdiği her dış pazarın farklılıklarını değerlendirip pazarlama karmasını özenle uyumlaştırmaya çalışıyor. Buna kıyaslamalı pazarlama adını verebiliriz. Üçüncü olarak, çok sayıda ülkelerden oluşan bölgeleri hedef pazar olarak alan ve özellikle çok uluslu şirketlerin uyguladığı dış pazarlama yaklaşımını belirliyoruz. Bu yaklaşımların incelenmesinden sonra şu konular yazımızda ele alındı : Değişik yaklaşımların firmalar arasındaki yaygınlığı; belli bir firma için uygunluğu; ve uluslararası işletmecilik literatüründe bu pazarlama biçimlerinin kapsanması.
URI
https://hdl.handle.net/11511/110637
Journal
ODTÜ Gelişme Dergisi
Collections
Department of Business Administration, Article
Citation Formats
IEEE
ACM
APA
CHICAGO
MLA
BibTeX
S. T. Çavuşgil, “A CLASSIFICATIONAL FRAMEWORK OF INTERNATIONAL MARKETING ACTIVITIES AND SOME OBSERVATIONS,”
ODTÜ Gelişme Dergisi
, vol. 4, no. 16 yaz (1977), pp. 28–42, 1977, Accessed: 00, 2024. [Online]. Available: https://hdl.handle.net/11511/110637.