ULUSLARARASI TURİZM PİYASASINDA ÜLKELERİN PAZARLANMASI Çok Boyutlu Ölçekleme Yöntemi İle Ülke İmajı Saptanmasına Dayalı Bir Yaklaşım

1991
BOZKURT, Yavuz D.
ÇAĞLI, Uğur
Bu çalışma, ülkelerin uluslararası turizm piyasasında pazarlanmasma ilişkin araştırmalara ve çağdaş pazarlama yönetimi kavramlarının uygulanmasına yardımcı olacak bir takım yöntemler önermek amacıyla yapılmıştır. Önerilen yöntemler, onbir turistik Akdeniz ülkesinin oluşturduğu örnek bir piyasa üzerinde, üç ayrı ülkeden ve Türkiye'den toplanan verilerle ve Çok Boyutlu Ölçekleme yaklaşımı ile denenmiştir. Potansiyel turistlerin Türkiye imajları ile Türkiye örnekleminin Türkiye imajları arasında önemli farklılıklar olduğu saptanmış ve bu tür uyumsuzlukların önemi ve ne yapılması gerektiği tartışılmıştır.
Citation Formats
Y. D. BOZKURT and U. ÇAĞLI, “ULUSLARARASI TURİZM PİYASASINDA ÜLKELERİN PAZARLANMASI Çok Boyutlu Ölçekleme Yöntemi İle Ülke İmajı Saptanmasına Dayalı Bir Yaklaşım,” ODTÜ Gelişme Dergisi, vol. 18, no. 1-2, pp. 143–163, 1991, Accessed: 00, 2024. [Online]. Available: https://hdl.handle.net/11511/110650.