Show/Hide Menu
Hide/Show Apps
Logout
Türkçe
Türkçe
Search
Search
Login
Login
OpenMETU
OpenMETU
About
About
Open Science Policy
Open Science Policy
Open Access Guideline
Open Access Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Communities & Collections
Communities & Collections
Help
Help
Frequently Asked Questions
Frequently Asked Questions
Guides
Guides
Thesis submission
Thesis submission
MS without thesis term project submission
MS without thesis term project submission
Publication submission with DOI
Publication submission with DOI
Publication submission
Publication submission
Supporting Information
Supporting Information
General Information
General Information
Copyright, Embargo and License
Copyright, Embargo and License
Contact us
Contact us
ULUSLARARASI TURİZM PİYASASINDA ÜLKELERİN PAZARLANMASI Çok Boyutlu Ölçekleme Yöntemi İle Ülke İmajı Saptanmasına Dayalı Bir Yaklaşım
Download
Uluslararsı Turizm Piyasasında 143-163.pdf
Date
1991
Author
BOZKURT, Yavuz D.
ÇAĞLI, Uğur
Metadata
Show full item record
This work is licensed under a
Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License
.
Item Usage Stats
40
views
14
downloads
Cite This
Bu çalışma, ülkelerin uluslararası turizm piyasasında pazarlanmasma ilişkin araştırmalara ve çağdaş pazarlama yönetimi kavramlarının uygulanmasına yardımcı olacak bir takım yöntemler önermek amacıyla yapılmıştır. Önerilen yöntemler, onbir turistik Akdeniz ülkesinin oluşturduğu örnek bir piyasa üzerinde, üç ayrı ülkeden ve Türkiye'den toplanan verilerle ve Çok Boyutlu Ölçekleme yaklaşımı ile denenmiştir. Potansiyel turistlerin Türkiye imajları ile Türkiye örnekleminin Türkiye imajları arasında önemli farklılıklar olduğu saptanmış ve bu tür uyumsuzlukların önemi ve ne yapılması gerektiği tartışılmıştır.
URI
https://hdl.handle.net/11511/110650
Journal
ODTÜ Gelişme Dergisi
Collections
Department of Business Administration, Article
Citation Formats
IEEE
ACM
APA
CHICAGO
MLA
BibTeX
Y. D. BOZKURT and U. ÇAĞLI, “ULUSLARARASI TURİZM PİYASASINDA ÜLKELERİN PAZARLANMASI Çok Boyutlu Ölçekleme Yöntemi İle Ülke İmajı Saptanmasına Dayalı Bir Yaklaşım,”
ODTÜ Gelişme Dergisi
, vol. 18, no. 1-2, pp. 143–163, 1991, Accessed: 00, 2024. [Online]. Available: https://hdl.handle.net/11511/110650.