Show/Hide Menu
Hide/Show Apps
Logout
Türkçe
Türkçe
Search
Search
Login
Login
OpenMETU
OpenMETU
About
About
Open Science Policy
Open Science Policy
Open Access Guideline
Open Access Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Communities & Collections
Communities & Collections
Help
Help
Frequently Asked Questions
Frequently Asked Questions
Guides
Guides
Thesis submission
Thesis submission
MS without thesis term project submission
MS without thesis term project submission
Publication submission with DOI
Publication submission with DOI
Publication submission
Publication submission
Supporting Information
Supporting Information
General Information
General Information
Copyright, Embargo and License
Copyright, Embargo and License
Contact us
Contact us
THE ROLE OF MARKETING IN BANKING
Download
1978 - kis -18 vol 5 73-86 THE ROLE OF MARKETING !!M BANKING.pdf
Date
1978
Author
Mesdon, Arthur
Metadata
Show full item record
This work is licensed under a
Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License
.
Item Usage Stats
34
views
18
downloads
Cite This
Bu yazı, pazarlamanın bankacılıktaki yerini gözden geçirmekte, özellikle pazarlama araştırması yöntemlerinin şimdiki uygulamasını ve bankaların yönetiminde beklenebilecek pazarlama ile ilgili gelişmeleri incelemektedir. ''Pazarlama kavramının" bankacılıkta yaygın olarak benimsenmesine yol açan "bankacılık devriminin" belirgin özellikleri makalede açıklanmakta. Pazarlama kavramının uygulanmaya konması, herşeyden önce, banka müşterilerinin bölümlenmesini gerektiriyor. Belirlenen müşteri kesimlerinin daha etkin olarak tatmini temel ilke olarak görülmekte. Değişik banka müşterilerinin talep ettiği azami fayda ve tatmini gerçekleştirmek için yer, fiyat, hizmetler ve tutundurma türleri ile ilgili en uygun pazarlama karmaları daha sonra düzenlenecektir. Pazarlama araştırması yöntemlerinin pazar bölümlenmesinde banka seçimi kıstaslarının belirlenmesinde, ve şube müdürlerinin tutumlarının ortaya çıkarılmasında kullanımlarını sergileyen bazı uygulama örneklerine yazıda ayrıca yer veriliyor. Pazarlama araştırmasının bankacılığı daha kârlı bir hale getirmesindeki muhtemel katkısının önemli olduğu kanısı son yıllarda yaygınlık kazanmakta. Yazımızda şu gibi yönetim sorunlarına yaklaşımlar getirmekteyiz : müşteri kârlılığının saptanması, optimal şube yeri, ciro tahmini, kredi talebinin tahmininde psikografik faktörlerin kullanımı, pazar payı tahmini, optimal reklâm harcamaları düzeyinin belirlenmesi. Batılı ekonomilerde yeni sayılabilecek bazı banka pazarlamacılığı uygulamaları da yazıda tartışılmakta. Bunlar arasında telefonla transfer, pazar günleri sunulan banka hizmetleri, ve banka müşterileri arasında gitgide önem kazanan bayanlar konusu sayılabilir. Yazıda, son olarak, 1980 lerin banka pazarlamacılığı ile ilgili değerlendirmelere yer verilmekte, başarılı yönetim için gerekli banka hedefleri ve koşulları özellikle ele alınmaktadır.
URI
https://hdl.handle.net/11511/110844
Journal
ODTÜ Gelişme Dergisi
Collections
Department of Economics, Article
Citation Formats
IEEE
ACM
APA
CHICAGO
MLA
BibTeX
A. Mesdon, “THE ROLE OF MARKETING IN BANKING,”
ODTÜ Gelişme Dergisi
, vol. 5, no. 18, pp. 73–86, 1978, Accessed: 00, 2024. [Online]. Available: https://hdl.handle.net/11511/110844.