THE ROLE OF MARKETING IN BANKING

1978
Mesdon, Arthur
Bu yazı, pazarlamanın bankacılıktaki yerini gözden geçirmekte, özellikle pazarlama araştırması yöntemlerinin şimdiki uygulamasını ve bankaların yönetiminde beklenebilecek pazarlama ile ilgili gelişmeleri incelemektedir. ''Pazarlama kavramının" bankacılıkta yaygın olarak benimsenmesine yol açan "bankacılık devriminin" belirgin özellikleri makalede açıklanmakta. Pazarlama kavramının uygulanmaya konması, herşeyden önce, banka müşterilerinin bölümlenmesini gerektiriyor. Belirlenen müşteri kesimlerinin daha etkin olarak tatmini temel ilke olarak görülmekte. Değişik banka müşterilerinin talep ettiği azami fayda ve tatmini gerçekleştirmek için yer, fiyat, hizmetler ve tutundurma türleri ile ilgili en uygun pazarlama karmaları daha sonra düzenlenecektir. Pazarlama araştırması yöntemlerinin pazar bölümlenmesinde banka seçimi kıstaslarının belirlenmesinde, ve şube müdürlerinin tutumlarının ortaya çıkarılmasında kullanımlarını sergileyen bazı uygulama örneklerine yazıda ayrıca yer veriliyor. Pazarlama araştırmasının bankacılığı daha kârlı bir hale getirmesindeki muhtemel katkısının önemli olduğu kanısı son yıllarda yaygınlık kazanmakta. Yazımızda şu gibi yönetim sorunlarına yaklaşımlar getirmekteyiz : müşteri kârlılığının saptanması, optimal şube yeri, ciro tahmini, kredi talebinin tahmininde psikografik faktörlerin kullanımı, pazar payı tahmini, optimal reklâm harcamaları düzeyinin belirlenmesi. Batılı ekonomilerde yeni sayılabilecek bazı banka pazarlamacılığı uygulamaları da yazıda tartışılmakta. Bunlar arasında telefonla transfer, pazar günleri sunulan banka hizmetleri, ve banka müşterileri arasında gitgide önem kazanan bayanlar konusu sayılabilir. Yazıda, son olarak, 1980 lerin banka pazarlamacılığı ile ilgili değerlendirmelere yer verilmekte, başarılı yönetim için gerekli banka hedefleri ve koşulları özellikle ele alınmaktadır.
Citation Formats
A. Mesdon, “THE ROLE OF MARKETING IN BANKING,” ODTÜ Gelişme Dergisi, vol. 5, no. 18, pp. 73–86, 1978, Accessed: 00, 2024. [Online]. Available: https://hdl.handle.net/11511/110844.