Show/Hide Menu
Hide/Show Apps
Logout
Türkçe
Türkçe
Search
Search
Login
Login
OpenMETU
OpenMETU
About
About
Open Science Policy
Open Science Policy
Open Access Guideline
Open Access Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Communities & Collections
Communities & Collections
Help
Help
Frequently Asked Questions
Frequently Asked Questions
Guides
Guides
Thesis submission
Thesis submission
MS without thesis term project submission
MS without thesis term project submission
Publication submission with DOI
Publication submission with DOI
Publication submission
Publication submission
Supporting Information
Supporting Information
General Information
General Information
Copyright, Embargo and License
Copyright, Embargo and License
Contact us
Contact us
Öğretmen Adaylarının Eğitim Görüşlerinin Farklı Değişkenlere Göre İncelenmesi
Download
#106918]-90758.pdf
Date
2021-01-01
Author
KİRAZ, ERCAN
Engin Demir, Cennet
Aksu, Meral
Daloğlu, Ayşegül
Yıldırım, İbrahim Soner
Metadata
Show full item record
This work is licensed under a
Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License
.
Item Usage Stats
24
views
0
downloads
Cite This
Bu çalışma öğretmen adaylarının demografik özellikleri, sosyal ve kültürel değerleri ile eğitime ilişkin görüşlerinin incelendiği geniş çaplı bir araştırmada elde edilen verilerin bir kısmının analizinden oluşmaktadır. Türkiye genelinde 51 eğitim fakültesinde öğrenime yeni başlayan 18, 226 öğretmen adayının eğitim görüşleri ve bu görüşlerin şekillenmesinde rol oynayabilecek farklı değişkenler ele alınmıştır. Eğitim görüşleri muhafazakâr ve liberal olmak üzere iki ana grup etrafında irdelenmiş ve eğitim görüşleri ile cinsiyet, yaş, mezun olunan lise türü, yerleşim yeri, anne-baba eğitim durumu ve anne-baba mesleği arasındaki ilişkiler aranmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgular cinsiyet, yaş, mezun olunan okul, yerleşim yeri ve anne baba eğitim düzeyinin öğretmen adaylarının eğitim görüşleri üzerinde anlamlı bir etkisi olduğunu göstermiştir. Anne- baba iş durumu ise öğretmen adaylarının eğitim görüşleri üzerinde anlamlı bir etkiye sahip değildir. Bu sonuçların, eğitim fakültelerinde öğrenim gören öğretmen adaylarının eğitime bakış açıları ve eğitim görüşünü şekillendiren unsurların neler olduğunun bilinmesi bakımından önemli olduğu düşünülmektedir
Subject Keywords
Eğitim görüşleri
,
eğitim felsefesi
,
öğretmen eğitimi
URI
https://dergipark.org.tr/tr/pub/ilkonline/issue/8595/106918
https://hdl.handle.net/11511/111802
Journal
ELEMENTARY EDUCATION ONLINE
Collections
Department of Educational Sciences, Article
Citation Formats
IEEE
ACM
APA
CHICAGO
MLA
BibTeX
E. KİRAZ, C. Engin Demir, M. Aksu, A. Daloğlu, and İ. S. Yıldırım, “Öğretmen Adaylarının Eğitim Görüşlerinin Farklı Değişkenlere Göre İncelenmesi,”
ELEMENTARY EDUCATION ONLINE
, no. 9, pp. 526–540, 2021, Accessed: 00, 2024. [Online]. Available: https://dergipark.org.tr/tr/pub/ilkonline/issue/8595/106918.