Show/Hide Menu
Hide/Show Apps
Logout
Türkçe
Türkçe
Search
Search
Login
Login
OpenMETU
OpenMETU
About
About
Open Science Policy
Open Science Policy
Open Access Guideline
Open Access Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Communities & Collections
Communities & Collections
Help
Help
Frequently Asked Questions
Frequently Asked Questions
Guides
Guides
Thesis submission
Thesis submission
MS without thesis term project submission
MS without thesis term project submission
Publication submission with DOI
Publication submission with DOI
Publication submission
Publication submission
Supporting Information
Supporting Information
General Information
General Information
Copyright, Embargo and License
Copyright, Embargo and License
Contact us
Contact us
Administrative Reform or Bureaucratic Reform: The Choice for the Underdeveloped Countries
Download
1975 - guz - 9 12-24 ADMINISTRATIVE REFORM OR BUREAUCRATIC REFORM.pdf
Date
1975
Author
Berkman, A. Ümit
Metadata
Show full item record
This work is licensed under a
Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License
.
Item Usage Stats
23
views
20
downloads
Cite This
Pek çok az gelişmiş ülkede idarî reform yolu ile yönetim sistem lerinin kalkınma surecine büyük katkılarda bulunabileceğine inanıl mış ve reform hareketlerine girişilmiştir. Ne var ki, bilimsel çevreler de, bu güne dek, yapılan çalışmalar genelikle yetersiz kalmış ve idarî reform konusu ortak bir kuramsal yapı içine yerleştirilememiştir. Bu yetersizliğin bir yansıması da «idarî reform» ve «bürokratik reform» kavramlarının arasında bir fark gözetmeksizin ele alınmaları ol muştur. Bu yazıda, idarî ve bürokratik reform kavramlarının arasında bir ayırım yapmak gereksinmesi ve amacı ile, önce idare ve bürokrasi kavramları incelenmiştir. İdare politika-uygulama «işlevi» olarak, bü rokrasi ise politika-uygulama işlevini gören «yapı» olarak tanımlan mıştır. Daha sonra, siyasal (politika-geliştiren) ve idarî (politika-uy gulayan) yapılar arasındaki işlevsel farklılaşma düzeyinden hareket edilerek idarî reform ve bürokratik reform kavramları tanımlanmış ve ayırtedilmiştir. Bürokratik reformun siyasal ve idarî yapılar ara sında etkin bir işlevsel farklılaşmanın bulunduğu toplumlar için, idarî reformun ise böyie bir işlevsel farklılaşmanın yeterince oluşmadığı (diğer bir deyişle, bürokrasinin politika-geliştirme, siyasal yapının da politika-uygulama işlevlerine sık sık el attığı) toplumlar için geçerli olduğu ileri sürülmüş ve tartışılmıştır. Az gelişmiş ülkelerde siyasal yapı ve bürokrasi arasında politika-geliştirme ve politi ka-uygulama işlevleri yeterince farklılaşmamış olduğundan, bu ülke lerde sınırlan dar ve tümüyle bürokrasiye yönelen reform girişimleri (yani bürokratik reform) yerine daha kapsamlı ve soruna politika ge liştirme ve uygulama işlevleri arasındaki ilişkiyi göz önünde bulun durarak yaklaşan idarî reform girişimlerinin tercih edilmesi gereği sonucuna varılmıştır.
URI
https://hdl.handle.net/11511/112307
Journal
ODTÜ Gelişme Dergisi
Collections
Department of Political Science and Public Administration, Article
Citation Formats
IEEE
ACM
APA
CHICAGO
MLA
BibTeX
A. Ü. Berkman, “Administrative Reform or Bureaucratic Reform: The Choice for the Underdeveloped Countries,”
ODTÜ Gelişme Dergisi
, vol. 2 (1975), no. 9 güz(1975), pp. 12–24, 1975, Accessed: 00, 2024. [Online]. Available: https://hdl.handle.net/11511/112307.