Yüksek öğretim kurumları ve toplam kalite yönetimi

1997
Yağız, Ömer
Günümüz koşullarında 'kalite', kuruluşların başarısında önemli rol oynayan stratejik bir kavram olarak kabul edilmektedir. Önceleri sanayide, daha sonra hizmet üreten kuruluşlarda başarıyla uygulanan Toplam Kalite Yönetimi' son yıllarda, özellikle A.B.D. ve Avrupa ülkelerindeki bazı yüksek öğretim kurumlarında da uygulanmaya başlanmıştır. Bu çalışmada, öncelikle Toplam Kalite Yönetimin felsefe, ilke ve teknikleri açıklanmakta ve bu yönetim modelinin tarihsel gelişimi anlatılmaktadır. Toplam Kalite Yönetiminin nitelik ve yararları yüksek öğretim kurumları bağlamında, ve A.B.D. ve Avrupa ülkelerinden uygulama örnekleriyle irdelendikten sonra, ülkemizdeki üniversitelerin 'kalite'ye ilişkin sorunları ve bu sorunların nedenleri incelenmektedir. Daha sonra, Toplam Kalite Yönetimi modelinin ülkemiz üniversitelerinde niçin uygulanması gerektiğine değinilmekte, bu amaca yönelik olası yaklaşımlar ele alınmaktadır. Son olarak, üniversitelerimizde Toplam Kalite Yönetimi uygulamasının başlatılmasına ilişkin düşünce ve öneriler sunulmaktadır.
Citation Formats
Ö. Yağız, “Yüksek öğretim kurumları ve toplam kalite yönetimi,” ODTÜ Gelişme Dergisi, vol. 24, no. 2, pp. 257–293, 1997, Accessed: 00, 2024. [Online]. Available: https://hdl.handle.net/11511/112384.