Show/Hide Menu
Hide/Show Apps
Logout
Türkçe
Türkçe
Search
Search
Login
Login
OpenMETU
OpenMETU
About
About
Open Science Policy
Open Science Policy
Open Access Guideline
Open Access Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Communities & Collections
Communities & Collections
Help
Help
Frequently Asked Questions
Frequently Asked Questions
Guides
Guides
Thesis submission
Thesis submission
MS without thesis term project submission
MS without thesis term project submission
Publication submission with DOI
Publication submission with DOI
Publication submission
Publication submission
Supporting Information
Supporting Information
General Information
General Information
Copyright, Embargo and License
Copyright, Embargo and License
Contact us
Contact us
İTME VE ÇEKME TEORİSİNDEN HAREKETLE ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN YURT DIŞINDA EĞİTİM ALMA İLE İLGİLİ GÖRÜŞLERİ
Download
2023_TrakyaEgitimDergisi_İtme ve Çekme Teorisinden Hareketle Üniversite Öğrencilerinin Yurt Dışında Eğitim Alma ile İlgili Görüşleri.pdf
Date
2023-9
Author
Bulut Şahin, Betül
Kulakoğlu, Büşra
Metadata
Show full item record
Item Usage Stats
39
views
11
downloads
Cite This
Uluslararasılaşmanın yükseköğretimde giderek artmasıyla beraber, üniversite öğrencilerinin yurt dışında eğitim alma eğilimlerinde bir artış gözlemlenmektedir. Öğrenciler farklı üniversitelerde yeni bir akademik deneyim elde etmenin yanı sıra, farklı ülkelerdeki kültürleri öğrenme, yabancı dil becerisi geliştirme, çok kültürlü ortamlarda yaşamayı öğrenme gibi amaçlarla yurt dışında eğitim almaktadır. Ancak, farklı bir ülkede eğitim alma deneyiminin, öğrencilere çeşitli zorluklar getirdiği de bilinmektedir. Bu noktadan hareketle, bu nitel araştırmada; üniversite öğrencilerini yurt dışında eğitim almaya iten ve çeken faktörler ile bu eğitimin olası zorlukları konusundaki algıları incelenmiştir. Bu kapsamda, Ankara’da bir devlet üniversitesinde eğitim gören 12 öğrenciyle, üniversite eğitimlerinin ilk haftalarında yarı yapılandırılmış mülakatlar gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın sonucunda çalışmaya katılan tüm öğrencilerin yurt dışında eğitim almakla ilgili görüşlerinin olumlu olduğunu, ancak uzun dönemli programlar yerine kısa dönemli programları tercih ettikleri görülmüştür. Bunun yanı sıra, öğrenciler, pandemi sonrası artan sanal hareketlilik programları yerine fiziksel olarak yurt dışında bulunacakları programların kendilerine daha faydalı olacağını ifade etmişlerdir. Ayrıca, öğrenciler yurt dışında eğitim almakla ilgili onları kaygılandıran çeşitli akademik, ekonomik, politik ve sosyo-kültürel zorluklar ifade etmişlerdir. Son olarak, öğrencileri yurt dışında eğitim almaya çeken yurt dışı kaynaklı faktörlerin; Türkiye’deki eğitim ile ilgili olarak ifade edilen iten faktörlerden daha belirgin olduğu gözlemlenmiştir.
Subject Keywords
Yükseköğretimde uluslararasılaşma
,
Yurtdışı Eğitimi
,
İtme-çekme teorisi
URI
https://hdl.handle.net/11511/113024
Journal
Trakya Eğitim Dergisi
DOI
https://doi.org/https://doi.org/10.24315/tred.1250600
Collections
Department of Educational Sciences, Article
Citation Formats
IEEE
ACM
APA
CHICAGO
MLA
BibTeX
B. Bulut Şahin and B. Kulakoğlu, “İTME VE ÇEKME TEORİSİNDEN HAREKETLE ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN YURT DIŞINDA EĞİTİM ALMA İLE İLGİLİ GÖRÜŞLERİ,”
Trakya Eğitim Dergisi
, vol. 13, no. 3, pp. 1752–1771, 2023, Accessed: 00, 2025. [Online]. Available: https://hdl.handle.net/11511/113024.