Etanol ve etanol-benzin karışımlarının otomobil yakıtı olarak teknik yönleri

1981-2-15
GÜLDER, Ömer L.
BAYKA, A. Demir
Bu çalışmada Türkiye'nin ulaşım için yakıt gereksinimleri tahminleri verilmiş ve bu yakıt gereksiniminin tamamını veya bir kısmını karşılayabilecek etanol senaryolarının ekonomik yönleri özetlenmiştir. Daha sonra dört silindirli ve benzinli bir binek otomobil motoru üzerinde yapılan deney sonuçları verilmiştir. Motor performans deneyleri düz yol koşullarına denk gelen motor gücü ve hızlarında saf etanol, etanol-benzin ve etanol-su karismlarını yakit olarak kullanarak yapılmıştır. Benzine saf etanol katılması Oktan sayısını arttırmıştır. Fakat, benzine %25 'e kadar karistirlan etanol motor ısıl veriminde önemli bir degisiklik göstermemistir. Saf etanol ile yapılan deneylerde motor veriminin benzine göre %3-4 arttığı gözlemlenmiştir. Etanol-su karışımlarının bu özelliğinden yararlanmak üzere motor sıkıştırma oranı 9,2 den 13,25 e çıkartılmış ve motor verminde önemli artışlar elde edilmiştir.
Citation Formats
Ö. L. GÜLDER and A. D. BAYKA, “Etanol ve etanol-benzin karışımlarının otomobil yakıtı olarak teknik yönleri,” 1981. Accessed: 00, 2025. [Online]. Available: https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/601314/etanol-ve-etanol-benzin-karisimlarinin-otomobil-yakiti-olarak-teknik-yonleri.