Show/Hide Menu
Hide/Show Apps
Logout
Türkçe
Türkçe
Search
Search
Login
Login
OpenMETU
OpenMETU
About
About
Open Science Policy
Open Science Policy
Open Access Guideline
Open Access Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Communities & Collections
Communities & Collections
Help
Help
Frequently Asked Questions
Frequently Asked Questions
Guides
Guides
Thesis submission
Thesis submission
MS without thesis term project submission
MS without thesis term project submission
Publication submission with DOI
Publication submission with DOI
Publication submission
Publication submission
Supporting Information
Supporting Information
General Information
General Information
Copyright, Embargo and License
Copyright, Embargo and License
Contact us
Contact us
Biyoloji Konularının Öğreniminde Dramanın Kullanımı: Örnek Öğretim Uygulamaları
Download
215119.pdf
Date
2011-3-1
Author
Solmaz, Aydın
Bülbül, Mustafa Şahin
Metadata
Show full item record
This work is licensed under a
Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License
.
Item Usage Stats
31
views
8
downloads
Cite This
Bu çalışmanın amacı, uygulamasının zor olduğu düşünülen drama yönteminin, istendiğinde kısa sürede planlanabilir, kolaylıkla uygulanabilir nitelikte bir yöntem olduğunu ve biyoloji konularının drama yöntemiyle canlandırılabileceğini bazı örneklerle göstermektir. Bu şekilde çalışmanın öğretmenlere ve ilgili araştırmacılara drama etkinlikleri hazırlarken yardımcı olabileceği düşünülmektedir. Bu çalışmada drama yönteminin biyoloji eğitimi için öneminden bahsedilmiş ve biyoloji eğitiminde nasıl verimli kullanılabileceğinden bahsedilmiştir. Örnekler hazırlanırken 34 fen ve teknoloji öğretmen adayından biyoloji konularına yönelik drama etkinliği hazırlamaları istenmiştir. Öğretmen adaylarının hazırladıkları bu drama etkinlikleri arasından üç uzman tarafından seçilen örneklere çalışmada yer verilmiştir. Bu seçimler yapılırken, ilgili kazanımlara uygunluk, uygun süre kullanımı, rol sahiplerinin uyumu, drama etkinliğinin sorunsuz tamamlanmış olması, benzetimin anlaşılır olması ve seviyenin uygun olması ölçütleri dikkate alınmıştır.
Subject Keywords
Biyoloji Eğitimi
,
Drama Etkinlikleri
,
Biology Education
,
Drama Activities
URI
https://dergipark.org.tr/tr/pub/befdergi/issue/23152/247314
https://hdl.handle.net/11511/114183
Journal
Bayburt Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Collections
Department of Educational Sciences, Article
Citation Formats
IEEE
ACM
APA
CHICAGO
MLA
BibTeX
A. Solmaz and M. Ş. Bülbül, “Biyoloji Konularının Öğreniminde Dramanın Kullanımı: Örnek Öğretim Uygulamaları,”
Bayburt Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, vol. 6, no. 1, pp. 86–94, 2011, Accessed: 00, 2025. [Online]. Available: https://dergipark.org.tr/tr/pub/befdergi/issue/23152/247314.