Show/Hide Menu
Hide/Show Apps
Logout
Türkçe
Türkçe
Search
Search
Login
Login
OpenMETU
OpenMETU
About
About
Open Science Policy
Open Science Policy
Open Access Guideline
Open Access Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Communities & Collections
Communities & Collections
Help
Help
Frequently Asked Questions
Frequently Asked Questions
Guides
Guides
Thesis submission
Thesis submission
MS without thesis term project submission
MS without thesis term project submission
Publication submission with DOI
Publication submission with DOI
Publication submission
Publication submission
Supporting Information
Supporting Information
General Information
General Information
Copyright, Embargo and License
Copyright, Embargo and License
Contact us
Contact us
PSİKODRAMANIN “KARŞILAŞMA, EŞLEME, GERÇEKLİK VE ARTI GERÇEKLİK” TEMEL KAVRAMLARI İLE KÜÇÜK PRENS KİTABININ İNCELENMESİ
Download
PSİKODRAMANIN “KARŞILAŞMA, EŞLEME, GERÇEKLİK VE ARTI GERÇEKLİK” TEMEL KAVRAMLARI İLE KÜÇÜK PRENS KİTABININ İNCELENMESİ.pdf
Date
2019-4-30
Author
İbanoğlu, Ece
Çetin, Seda
Soydal Darıcı, Gökçe
Kuloğlu, Burcu
Çobanoğlu, Gülhan
Metadata
Show full item record
This work is licensed under a
Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License
.
Item Usage Stats
17
views
4
downloads
Cite This
Bu çalışmada, Antoine de Saint-Exupéry’nin yazdığı, Cemal Süreya ve Tomris Uyar’ın Türkçe ’ye çevirdiği Küçük prens kitabı, Psikodrama yönteminin incelenebilecek sembolik ögeler barındıran alegorik çocuk romanı türünde bir kitap olması ve protogonist çalışmasına uygun bir hikâye örüntüsü içermesi sebebiyle seçilmiştir. Kitap, “karşılaşma, eşleme, gerçeklik ve artı-gerçeklik,” ögeleri açısından incelenmiştir. Araştırmada nitel araştırma kapsamında betimsel veri analizi kullanılmış, veriler kitap incelemesi tarama modeli ile elde edilmiş ve tematik çerçeveye uygun olarak yorumlanmıştır. YÖNTEM : Küçük prens kitabının sahne olarak kabul edildiği bu çalışmada, araştırmayı yapan yazar grubun ortak düşüncesi(GOD), grup yöneticisi olarak kabul edilmiştir. Pilot ise grup halkasında ısınan birey, diğer bir deyişle, o oturumun protogonisti yerine kullanılmıştır. Sahne; pilotun altı yaşından getirdiği, yetişkinlere dair bir yaşantı paylaşımıyla başlar ve protogonistin grup halkasındaki bir üyeyi, altı yaşındaki hali olarak eşlemesiyle devam eder. Küçük prens artık sahnededir. Protogonistin yaptığı eşleme ile, gezegenlere yolculuk başlar. Her gezegen protogonist için ayrı birer karşılaşmadır. Pilot bu karşılaşmalardaki farkındalıkları kazandıktan sonra küçük prens ile vedalaşır ve grup halkasına oturur. Son bölümlerde ise sahnelemiş olduğu oyunla ilgili paylaşımlarını yansıtan metinler yer almaktadır. BULGULAR:Çalışmada gözlemlenen ve yorumlanan veriler yazarın metinde aktardığı ile sınırlıdır. Ayrıca çalışmanın nitel araştırma yöntemiyle gerçekleştirilmesi sebebiyle grup üyelerinin yorum ve incelemesi, rol kuramı temelli ve dört ana tema üzerinden sınırlandırılmıştır. SONUÇ: Bu kapsamda çalışmamız, edebi kitap üzerinde psikodrama çalışmasının betimsel analiz kullanılarak yapılan ilk çalışma olma özelliği taşımaktadır.
Subject Keywords
Psikodrama
,
Küçük prens
,
Artı gerçeklik
,
Karşılaşma
,
Eşleme
,
Psychodrama
,
The Little Prince
,
Surplus reality
,
Encounter
,
Doubling
URI
https://dergipark.org.tr/tr/pub/kriz/issue/44920/513286
https://hdl.handle.net/11511/114454
Journal
Kriz Dergisi
Collections
Department of Psychology, Article
Citation Formats
IEEE
ACM
APA
CHICAGO
MLA
BibTeX
E. İbanoğlu, S. Çetin, G. Soydal Darıcı, B. Kuloğlu, and G. Çobanoğlu, “PSİKODRAMANIN “KARŞILAŞMA, EŞLEME, GERÇEKLİK VE ARTI GERÇEKLİK” TEMEL KAVRAMLARI İLE KÜÇÜK PRENS KİTABININ İNCELENMESİ,”
Kriz Dergisi
, vol. 27, no. 1, pp. 28–43, 2019, Accessed: 00, 2025. [Online]. Available: https://dergipark.org.tr/tr/pub/kriz/issue/44920/513286.