Show/Hide Menu
Hide/Show Apps
Logout
Türkçe
Türkçe
Search
Search
Login
Login
OpenMETU
OpenMETU
About
About
Open Science Policy
Open Science Policy
Open Access Guideline
Open Access Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Communities & Collections
Communities & Collections
Help
Help
Frequently Asked Questions
Frequently Asked Questions
Guides
Guides
Thesis submission
Thesis submission
MS without thesis term project submission
MS without thesis term project submission
Publication submission with DOI
Publication submission with DOI
Publication submission
Publication submission
Supporting Information
Supporting Information
General Information
General Information
Copyright, Embargo and License
Copyright, Embargo and License
Contact us
Contact us
Stajyer Beden Eğitimi Öğretmenliğinde Rehberlik Sorunu: Diğer Alandan mı?, Diğer Okuldan mı?
Download
292142.pdf
Date
2002-7-7
Author
Çiçek, Şeref
Bizati, Özcan
Metadata
Show full item record
This work is licensed under a
Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License
.
Item Usage Stats
51
views
16
downloads
Cite This
Bu araştırmanın amacı, Stajyer Beden Eğitimi Öğretmenlerinin (SBEÖ) karşılaştıkları sorunların çözümünde rehber öğretmen ile diğer okullardaki beden eğitimi öğretmeninden aldıkları desteğin karşılaştırılmasıdır. Verilerin toplanmasında araştırmacılar tarafından geliştirilen dört ölçekli Likert türü anket kullanılmıştır. Bu araştırma da rehber öğretmenleri başka alanlardan olan 51 SBEÖ yer almıştır. Araştırma anketinde SBEÖ’lerin karşılaştıkları ders içi ve ders dışı problemler ve bu problemlerin çözümünde aldıkları desteğe ilişkin sorular yer almaktadır. Verilerin analizinde SBEÖ’lerin problem derecelerinin belirlenmesinde tanımlayıcı istatistikler (ortalama, sıklık, ve yüzdeler), problemlerin çözümünde rehber öğretmen ve diğer okulun beden eğitimi öğretmeninden aldıkları desteğin derecesinde farklılık olup olmadığına ilişkin olarak da Eşli T test analizi (p<.05) kullanılmıştır. Bulgulardan SBEÖ'lerin ders dışı konularda ders içi konulara göre daha çok problem yaşadıkları görülmektedir. SBEÖ’ler gerek ders dışı gerekse ders içi konularda yaşadıkları problemlerin çözümünde en çok desteği diğer okulun beden eğitimi öğretmeninden almaktadırlar. Sonuç olarak alan dışından atanan rehber öğretmenlerin SBEÖ’lere ders içi ve ders dışı birçok konuda yeterli desteği sağlayamadıkları ortaya çıkmıştır.
Subject Keywords
Stajyerlik
,
Beden Eğitimi
,
Rehber Öğretmen
,
Induction
,
Physical Education
,
Mentor
URI
https://dergipark.org.tr/en/pub/gbesbd/issue/27973/304751#article-authors-list
https://hdl.handle.net/11511/114618
Journal
Gazi Journal of Physical Education and Sport Sciences
Collections
Department of Physical Education and Sports, Article
Citation Formats
IEEE
ACM
APA
CHICAGO
MLA
BibTeX
Ş. Çiçek and Ö. Bizati, “Stajyer Beden Eğitimi Öğretmenliğinde Rehberlik Sorunu: Diğer Alandan mı?, Diğer Okuldan mı?,”
Gazi Journal of Physical Education and Sport Sciences
, vol. 7, no. 3, pp. 25–34, 2002, Accessed: 00, 2025. [Online]. Available: https://dergipark.org.tr/en/pub/gbesbd/issue/27973/304751#article-authors-list.