Show/Hide Menu
Hide/Show Apps
Logout
Türkçe
Türkçe
Search
Search
Login
Login
OpenMETU
OpenMETU
About
About
Open Science Policy
Open Science Policy
Open Access Guideline
Open Access Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Communities & Collections
Communities & Collections
Help
Help
Frequently Asked Questions
Frequently Asked Questions
Guides
Guides
Thesis submission
Thesis submission
MS without thesis term project submission
MS without thesis term project submission
Publication submission with DOI
Publication submission with DOI
Publication submission
Publication submission
Supporting Information
Supporting Information
General Information
General Information
Copyright, Embargo and License
Copyright, Embargo and License
Contact us
Contact us
Türkiye’de Okul Öncesinde Kaynaştırma Eğitimine İlişkin Paydaş Görüşlerinin İncelenmesi: Bir Derleme Çalışması.
Download
document.pdf
Date
2021-01-01
Author
Buldu, Elif
ÖZER, ASLIHAN
ÇALIŞKAN, GÜLŞAH
Metadata
Show full item record
This work is licensed under a
Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License
.
Item Usage Stats
64
views
17
downloads
Cite This
Bu çalışmanın amacı, okul öncesi dönemde uygulanan kaynaştırma eğitimine yönelik paydaşlarla yapılan ve 2000-2019 yılları arasında Türkiye’de gerçekleştirilen çalışmaları incelemek ve ülkemizdeki mevcut durumu değerlendirmektir. Ele alınan paydaşlar; öğretmen ve öğretmen adayları, anne-baba ve kaynaştırma eğitimine dahil edilen çocuklardan oluşmaktadır ve onların görüşlerinin tematik dağılımları incelenmiştir. Araştırma kapsamında, ULAKBİM ve Yüksek Öğretim Kurumu’de taranan araştırma ve derleme makaleleri, yüksek lisans ve doktora tez çalışmalarından oluşan toplam 36 yayına ulaşılmıştır. Yapılan araştırma sonucunda kaynaştırma eğitiminin paydaşlarla yapılan araştırmalar kapsamında, kaynaştırmaya karşı sergilenen tutum, bilgi düzeyi, bakış açısı, yaşanılan zorluklar, kaygı düzeyleri ve sosyal uyum gibi çeşitli değişkenler incelenmiştir. Araştırma bulguları, öğretmenlerin kaynaştırma eğitiminde kendilerini eksik ve yetersiz hissettiklerini göstermiştir. Ailelerin, kaynaştırma eğitimine geçiş sürecinde yeterince bilgi sunulmadığı için zorlandıkları görülmüştür. Ayrıca diğer paydaş olan çocukların, kaynaştırma eğitimi sürecinde genellikle akranları ile iletişimde sorunlar yaşadıkları bulunmuştur.
Subject Keywords
Okul öncesi eğitim
,
Kaynaştırma eğitimi
,
Paydaşlar
,
Paydaş görüşleri
,
Pre-school education
,
Inclusive education
,
Stakeholders
,
Stakeholders’ views
URI
https://www.journalofomepturkey.org/index.php/eccd/article/view/343/276
https://hdl.handle.net/11511/114893
Journal
Erken Çocukluk Çalışmaları Dergisi
DOI
https://doi.org/10.24130/eccd-jecs.1967202152343
Collections
Department of Elementary and Early Childhood Education, Article
Citation Formats
IEEE
ACM
APA
CHICAGO
MLA
BibTeX
E. Buldu, A. ÖZER, and G. ÇALIŞKAN, “Türkiye’de Okul Öncesinde Kaynaştırma Eğitimine İlişkin Paydaş Görüşlerinin İncelenmesi: Bir Derleme Çalışması.,”
Erken Çocukluk Çalışmaları Dergisi
, pp. 0–0, 2021, Accessed: 00, 2025. [Online]. Available: https://www.journalofomepturkey.org/index.php/eccd/article/view/343/276.