Show/Hide Menu
Hide/Show Apps
Logout
Türkçe
Türkçe
Search
Search
Login
Login
OpenMETU
OpenMETU
About
About
Open Science Policy
Open Science Policy
Open Access Guideline
Open Access Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Communities & Collections
Communities & Collections
Help
Help
Frequently Asked Questions
Frequently Asked Questions
Guides
Guides
Thesis submission
Thesis submission
MS without thesis term project submission
MS without thesis term project submission
Publication submission with DOI
Publication submission with DOI
Publication submission
Publication submission
Supporting Information
Supporting Information
General Information
General Information
Copyright, Embargo and License
Copyright, Embargo and License
Contact us
Contact us
Okul Öncesi Öğretmenlerinin Otizmli Çocukların Kaynaştırılması Hakkındaki Düşüncelerinin İncelenmesi
Download
10.21565-ozelegitimdergisi.284253-433256.pdf
Date
2017-11-29
Author
Yazıcı, Dila Nur
Akman, Berrin
Metadata
Show full item record
This work is licensed under a
Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License
.
Item Usage Stats
83
views
20
downloads
Cite This
Yaklaşık olarak 75 yıldır hayatımızda olan otizm kavramı günümüzde sık sık karşımıza çıkmaktadır. İlk yıllarda 1/10000 görülme sıklığı olan otizmin günümüzde görülme sıklığının 1/66 oranında artmasına bağlı olarak da genel eğitim sınıflarında da kaynaştırma öğrencisi olarak görülme sıklığı artmaktadır. Bu nedenle bu çalışmada okul öncesi öğretmenlerinin otizmli çocukların kaynaştırılmasına ilişkin düşüncelerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışmada temel nitel araştırma yöntemi kullanılmış, öğretmenlerin görüşleri yarı yapılandırılmış görüşme soruları yoluyla alınmıştır. Yapılan içerik analizi sonucunda öğretmenlerin genel olarak otizmin temel özelliklerini bildikleri, sınıflarında otizmli çocuk istedikleri; çünkü kaynaştırma eğitiminin otizmli çocuk için daha faydalı olduklarını düşündükleri, sınıflarına otizmli bir çocuk geldiğinde önce onu tanımaya çalışacakları, aileyle iletişim kuracakları, eğitim programı hazırlayacakları, diğer çocukları ve aileleri bilgilendirecekleri görülmüştür. Bulgular ilgili literatür ışığında tartışılmış ve bulgulara paralel olarak öneriler getirilmiştir.
Subject Keywords
Otizm
,
Kaynaştırma
,
Erken çocukluk eğitimi
,
Otistik çocuklarda kaynaştırma
URI
https://dergipark.org.tr/tr/pub/ozelegitimdergisi/issue/35778/284253
https://hdl.handle.net/11511/114935
Journal
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi
DOI
https://doi.org/10.21565/ozelegitimdergisi.284253
Collections
Department of International Relations, Article
Citation Formats
IEEE
ACM
APA
CHICAGO
MLA
BibTeX
D. N. Yazıcı and B. Akman, “Okul Öncesi Öğretmenlerinin Otizmli Çocukların Kaynaştırılması Hakkındaki Düşüncelerinin İncelenmesi,”
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi
, vol. 19, no. 1, pp. 105–128, 2017, Accessed: 00, 2025. [Online]. Available: https://dergipark.org.tr/tr/pub/ozelegitimdergisi/issue/35778/284253.