Show/Hide Menu
Hide/Show Apps
Logout
Türkçe
Türkçe
Search
Search
Login
Login
OpenMETU
OpenMETU
About
About
Open Science Policy
Open Science Policy
Open Access Guideline
Open Access Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Communities & Collections
Communities & Collections
Help
Help
Frequently Asked Questions
Frequently Asked Questions
Guides
Guides
Thesis submission
Thesis submission
MS without thesis term project submission
MS without thesis term project submission
Publication submission with DOI
Publication submission with DOI
Publication submission
Publication submission
Supporting Information
Supporting Information
General Information
General Information
Copyright, Embargo and License
Copyright, Embargo and License
Contact us
Contact us
Bilim, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik Alanlarında Toplumsal Cinsiyet Eşitliği Haritalama ve İzleme Çalışması
Date
2025-06-01
Author
Beşpınar Akgüner, Fatma Umut
Pehlivanlı Kadayifci, Ezgi
Metadata
Show full item record
This work is licensed under a
Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License
.
Item Usage Stats
100
views
0
downloads
Cite This
Kadınlar ve diğer azınlık grupları eğitim ve istihdamda küresel boyutta elde ettikleri önemli kazanımlara rağmen, bazı alanlarda hâlâ ciddi engellerle karşılaşmakta ve dezavantajlar yaşamaktadır. Kadınlık ve erkeklik rollerine atfedilen toplumsal kalıpyargılar ve normlar dolayısıyla birçok toplumda bazı mesleklerin kadın mesleği, bazılarının ise erkek mesleği olarak görüldüğü bilinmektedir. Kadınlar toplumda erkek meslekleri olarak görülen meslekleri edinmek için eğitim aşamasından başlayarak güçlüklerle karşılaşmaktadır. Sadece meslek edinme aşamasında değil, çalışma hayatının meslekte yükselme gibi farklı evrelerinde de benzer güçlük ve engeller görülmektedir. Bu güçlük ve engeller kadınların bu alanlara katılımında, bu alanlarda tutunmalarında ve kariyerlerinde ilerlemelerinde, erkeklere göre ciddi dezavantajlara sahip olmalarına neden olmaktadır. Bilim, teknoloji, mühendislik ve matematik (science, technology, Engineering and mathematics, STEM) alanlarında kadınların temsili düşüktür. Bu alanların ekonomiyi ve geleceğin mesleklerini belirleme gücünün artması, birçok toplumda toplumsal cinsiyet eşitsizliğini derinleştirmektedir. Bu nedenle kadınların söz konusu alanlarda karşılaştıkları engel ve sorunlarla mücadele etmek önem taşımaktadır. Bu raporun amacı, toplumsal cinsiyet ile STEM eğitim ve çalışma alanları arasındaki ilişkiselliği dikkate alarak, toplumsal cinsiyet eşitsizliklerinin STEM alanlarında hangi noktalar ve aşamalarda ortaya çıktığını ve nasıl deneyimlendiğini incelemektir. Bu rapor mevcut somut göstergeler ve haritalama çalışmalarının5 güncellenmesini hedeflemektedir. Bu amaç doğrultusunda, Türkiye’de yapılan ve yapılmayanları izlemek, haritalamak ve değerlendirmek için göstergeleri yeniden ele almak raporun temel hedefinin bileşenleridir.
URI
https://dspace.ceid.org.tr/items/09bae11b-2e6e-4e6e-9e94-8ee89a356cba
https://hdl.handle.net/11511/115372
Collections
Department of Sociology, Book / Book chapter
Citation Formats
IEEE
ACM
APA
CHICAGO
MLA
BibTeX
F. U. Beşpınar Akgüner and E. Pehlivanlı Kadayifci,
Bilim, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik Alanlarında Toplumsal Cinsiyet Eşitliği Haritalama ve İzleme Çalışması
. 2025.