Show/Hide Menu
Hide/Show Apps
Logout
Türkçe
Türkçe
Search
Search
Login
Login
OpenMETU
OpenMETU
About
About
Open Science Policy
Open Science Policy
Open Access Guideline
Open Access Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Communities & Collections
Communities & Collections
Help
Help
Frequently Asked Questions
Frequently Asked Questions
Guides
Guides
Thesis submission
Thesis submission
MS without thesis term project submission
MS without thesis term project submission
Publication submission with DOI
Publication submission with DOI
Publication submission
Publication submission
Supporting Information
Supporting Information
General Information
General Information
Copyright, Embargo and License
Copyright, Embargo and License
Contact us
Contact us
Öğretmenlerin Eğitimde Bilgi ve İletişim Teknolojilerini (BİT) Benimsemesinin İncelenmesi
Date
2025-09-09
Author
Yılmazoğlu, Elif
Kondakçı, Esen
Metadata
Show full item record
This work is licensed under a
Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License
.
Item Usage Stats
31
views
0
downloads
Cite This
Dijital teknolojilerdeki hızlı yeniliklerden kaynaklanan güçlü değişim dalgası, toplumsal dönüşümü hızlandırdı. Bu dönüşüme, fiziksel, dijital ve biyolojik sistemleri insan merkezli gelişimin bir sonraki aşamasına entegre eden Toplum 5.0 adı verilmektedir (Ponraj ve diğ., 2024). Toplum 5.0'ın dijital hareketinin etkisi, Web 2.0 öğrenme teknolojileri, görsel yardımcılar ve dijital talimatlar gibi bilgi ve iletişim teknolojileri (BİT) aracılığıyla öğretme ve öğrenmeyi destekleme açısından eğitimde de görülmektedir (Lai ve diğ., 2022; Xie ve diğ., 2019). İddia edilen ile mevcut sınıf içi BİT uygulaması arasındaki uçurum, göreve devam eden öğretmenlerin BİT uygulamasıyla ilgilenilirse kapatılabileceği için, bu çalışma hem acemi hem de deneyimli göreve devam eden öğretmenlerin eğitimde BİT benimsemeye yönelik tutumlarına odaklanmaktadır.Aşağıdaki araştırma sorusu çalışmaya rehberlik etmiştir: “Öğretmenlerin eğitimde bilgi ve iletişim teknolojilerini benimsemeye yönelik tutumları, öğretim deneyimlerine göre nasıldır?”Bu çalışma, acemi ve deneyimli öğretmenlerin BİT'e yönelik anlam inşasının tutumlarını nasıl şekillendirdiğini incelediği için, eğitimde BİT benimsemeye yönelik tutumlarını araştırmak amacıyla temel nitel araştırma yöntemini kullanmıştır. Davranışa yönelik tutum açısından bakıldığında, hem acemi hem de deneyimli öğretmenler, BİT'i öğrenme ve öğretme uygulamalarına entegre etmeye yönelik olumlu tutumlara sahiptir. Planlı Davranış Teorisi'nin öznel normuyla ilgili olarak, üst yapısal ve altyapısal özelliklerin hem acemi hem de deneyimli öğretmenler üzerinde etkisi bulunmaktadır. Algılanan davranış kontrolü konusunda ise acemi ve deneyimli öğretmenler arasında farklılıklar görülmüştür. Niyetler açısından, hem acemi hem de deneyimli öğretmenlerin, BİT ile ilgili daha fazla eğitim sağlanması koşuluyla, BİT'i öğrenme ve öğretme uygulamalarına benimseme niyetleri olduğu belirlenmiştir. Sonuç olarak, bu çalışma, deneyim yılının öğretmenlerin fen eğitiminde BİT benimsemeye yönelik tutumlarındaki rolünü sunarak literatüre katkıda bulunmayı amaçlamaktadır.
URI
https://eera-ecer.de/ecer-programmes/conference/30/contribution/61459
https://hdl.handle.net/11511/116464
Conference Name
European Conference on Educational Research (ECER)
Collections
Department of Mathematics and Science Education, Conference / Seminar
Citation Formats
IEEE
ACM
APA
CHICAGO
MLA
BibTeX
E. Yılmazoğlu and E. Kondakçı, “Öğretmenlerin Eğitimde Bilgi ve İletişim Teknolojilerini (BİT) Benimsemesinin İncelenmesi,” presented at the European Conference on Educational Research (ECER), Belgrade, Sırbistan, 2025, Accessed: 00, 2025. [Online]. Available: https://eera-ecer.de/ecer-programmes/conference/30/contribution/61459.