Ceren Soysal

E-mail
sceren@metu.edu.tr
Department
Department of Mathematics and Science Education
Scopus Author ID
Web of Science Researcher ID
Kimya Öğretmen Adaylarının Uluslararası Bakalorya Programı Hakkındaki Görüşleri
Yılmazoğlu, Elif; Kondakçı, Esen; Yıldız, Cansu; Soysal, Ceren; Urlu, Hülya Gizem (2024-09-05)
The role of the argumentation-based laboratory on the development of pre-service chemistry teachers' argumentation skills
Kondakçı, Esen; Sarıcı, Esra; Soysal, Ceren; Kılınç, Selçuk (2021-01-01)
The purpose of this study was to investigate the development of pre-service chemistry teachers' (PCTs') argumentation skills in a laboratory course throughout a semester. A case study design was utilised. A total of six PC...
Expectations of Pre-Service Secondary Science Teachers from Their Mentors in School Experiences
Ekiz Kıran, Betül; Kutucu, Elif Selcan; Soysal, Ceren; Boz, Yezdan (null; 2017-08-22)
Development Pre-service Chemistry Teachers’xx Argumentation Skills in Implementing Science Writing Heuristic at Chemistry Laboratory Subject/Problem
Soysal, Ceren; Sarıcı, Esra; Kılınç, Selçuk; Kondakçı, Esen (null; 2017-04-25)
Contribution of the argumentation-based laboratory to pre-service chemistry teachers’ microscopic explanations of chemistry concepts
Kılınç, Selçuk; Sarıcı, Esra; Soysal, Ceren; Kondakçı, Esen (null; 2017-04-25)
The purpose of this study was to investigate the impact of argumentation-based chemistry laboratory on pre-service chemistry teachers’ (PCT) explanations of chemistry concepts at micro level. A total of 12 PCTs (5 males an...
Kimya öğretmen adaylarının kimya bilgilerini kullanarak günlük hayat olaylarını açıklama düzeyleri
Ekiz Kıran, Betül; Kutucu, Elif Selcan; Kılınç, Selçuk; Soysal, Ceren; Boz, Yezdan (null; 2016-09-30)
Öğrencilerin okulda öğrendikleri fen kavramlarını gündelik hayat ile ilişkilendirmeleri, öğrencilerin bu kavramları daha kalıcı öğrenmelerine ve gündelik yaşantılarında karşılaştıkları problemlere mantıksal çözüm üretmeler...
Citation Formats