İbrahim Soner Yıldırım

E-mail
soner@metu.edu.tr
Department
Department of Computer Education and Instructional Technology
Scopus Author ID
Web of Science Researcher ID
Designing and developing an accessible web-based assistive technology for students with visual impairment
KAMALI ARSLANTAŞ, TUĞBA; Yıldırım, İbrahim Soner; ALTUNAY, BANU (2022-04-01)
This article introduces the design principles of a web-based assistive technology (WAT) developed for students with visual impairment (VI). The pedagogical goal guiding the development process was the enhancement of vocabu...
Enablers and Barriers of Blended Learning in Faculty Development
YILMAZ, YUSUF; DURAK, HALİL İBRAHİM; Yıldırım, İbrahim Soner (2022-03-01)
Introduction ; Online learning provides a ubiquitous and self-paced learning experience, while face-to-face learning encourages commitment in a prescheduled formal instruction. Blended learning (BL) combines these two med...
An intervention framework for developing interactive video lectures based on video clickstream behavior: a quasi-experimental evaluation
Yürüm, Ozan Raşit; Yıldırım, İbrahim Soner; Taşkaya Temizel, Tuğba (2022-02-01)
The purpose of this study is to develop an intervention framework based on video clickstream interactions for delivering superior user experience for video lectures. Apart from existing studies on data-driven interventions...
Eğitsel Veri Madenciliği Ve Öğrenme Analitikleri
Güyer, Tolga; Yurdugül, Halil; Yıldırım, İbrahim Soner (Anı Yayıncılık, 2020-10-01)
Son dönemde internete dayalı uzaktan öğretim gibi yöntemlerin yaygınlaşması, özellikle e-öğrenme alanında bahsi geçen gelişmeler ışığında bazı yeni tekniklerin kullanılmasını beraberinde getirmiştir. Bu yöntem ve teknikler...
STEAM Approach for Architecture Education
Sorguç, Arzu; Kruşa Yemişcioğlu, Müge; Küçüksubaşı, Fatih; Yıldırım, İbrahim Soner; Bartolomei, Luigi; Ovesen, Nis; Steino, Nic (null; 2019-09-01)
Starting with the first founded university, higher education has been evolving continuously, yet the pace of this evolution is not as fast as the changes that we observe in practice. Today, this discrepancy is not only lim...
BÖTE Bölümlerine 2017 Yılında Yerleşen Öğrencilerin Tercihlerini Etkileyen Faktörler
UZ BİLGİN, ÇİĞDEM; KAVUK KALENDER, MELİKE; YILMAZ, MİHRİBAN BETÜL; ORHAN, ŞEFİKA FEZA; ERDEM, MUKADDES; Yıldırım, İbrahim Soner (2019-07-01)
Bilişsel Etnografya: Kuramsal Çerçeveler, Yöntemler ve Süreçler
Aslan, Orhan; Doğan, Sibel; Yıldırım, İbrahim Soner (2019-07-01)
Bilişsel etnografyanın temel amacı, var olan bir görev ya da problem için bireyin zihinsel sürecinin derinliklerine inmek ve sürece ait basamakları sorgulamaktır. Böylece, bireyin öğrenme sürecindeki deneyimleri incelenere...
Öğrenme Analitiği: Geçmişi, Temelleri, Faydaları ve En İyi Uygulamalar
Çetken, Hatice Şebnem; Teker, Mahmut; Yıldırım, İbrahim Soner (2019-06-19)
Preservice Teachers’ Metaphorical Perceptions on Smartphone, No Mobile Phone Phobia (Nomophobia) and Fear of Missing Out (FoMO)
GEZGIN, DENIZ MERTKAN; HAMUTOĞLU, NAZİRE BURÇİN; SEZEN GÜLTEKİN, GÖZDE; Yıldırım, İbrahim Soner (2019-06-01)
Educational affordances of a specific web-based assistive technology for students with visual impairment
ARSLANTAŞ, TUĞBA KAMALI; Yıldırım, İbrahim Soner; ARSLANTEKİN, BANU (Informa UK Limited, 2019-05-01)
The main aim of this study was to design, develop and test the instructional effectiveness of a web-based English vocabulary drill program developed for visually impaired middle school students. In this respect, the study ...
Citation Formats