Show/Hide Menu
Hide/Show Apps
Logout
Türkçe
Türkçe
Search
Search
Login
Login
OpenMETU
OpenMETU
About
About
Open Science Policy
Open Science Policy
Open Access Guideline
Open Access Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Communities & Collections
Communities & Collections
Help
Help
Frequently Asked Questions
Frequently Asked Questions
Guides
Guides
Thesis submission
Thesis submission
MS without thesis term project submission
MS without thesis term project submission
Publication submission with DOI
Publication submission with DOI
Publication submission
Publication submission
Supporting Information
Supporting Information
General Information
General Information
Copyright, Embargo and License
Copyright, Embargo and License
Contact us
Contact us
Hakan Taş
E-mail
thakan@metu.edu.tr
Department
Department of Physical Education and Sports
ORCID
0000-0001-5154-2086
Publications
Theses Advised
Open Courses
Projects
Beden Eğitimi Öğretmenlerinin OSB Tanılı Öğrenciler İçin Gelişim, Uygulama ve Destek Üzerine Deneyimlerinin İncelenmesi
Alkan, Leyla; Taş, Hakan; Hürmeriç Altunsöz, Irmak (2024-11-21)
Giriş: Özel eğitimde ders niteliği, iyi yapılandırılmış ders planları, farklı destek kaynakları ve öğretmenlerin mesleki deneyimleri ile doğrudan ilişkilidir. Amaç: Bu çalışmanın amacı, beden eğitimi öğretmenlerinin kapsa...
Üniversite Öğrencileri İçin Bedensel Okuryazarlık Dersi Tasarımı: Algılanan Bedensel Okuryazarlık ve Öğrenci Algılarının İncelenmesi
Bulca, Yeşim; Taş, Hakan; Hürmeriç Altunsöz, Irmak (2024-11-21)
Giriş ve amaç: Bedensel okuryazarlık, küresel anlamda fiziksel aktivitedeki düşüşe karşı koymak için gelecek vaat eden bir yaklaşım olarak ortaya konulmuştur (Jurbala, 2015). Bedensel okuryazarlık kavramı sadece fiziksel ...
Ulusal Alanyazında Yayınlanan Bedensel Okuryazarlık Çalışmalarına Bir Bakış
Taş, Hakan; Yolcu, Oğuzhan; Hürmeriç Altunsöz, Irmak (2024-07-01)
Bedensel okuryazarlık bireyin yaşam boyunca çeşitli aktivitelerde yetkinlik, özgüven ile hareket etme becerisini kapsayan çok yönlü bir kavramdır. Diğer bir deyişle, bireyin fiziksel, bilişsel hem de duyuşsal olarak gelişm...
Exploring Practice-Based Professional Development Program on Primary School Teachers' Knowledge of Teaching Fundamental Motor Skills
Taş, Hakan; Hürmeriç Altunsöz, Irmak; Timmermans, Anneke; Hartman, Esther (2024-05-13)
Physical education (PE) has many health benefits and development for students. However, the quality of teaching PE in primary school has been discussed by researchers (Griggs, 2007). For instance, primary school teacher...
Effects of Universıty-Based Physıcal Activity And Public Health Course On Stages Of Change For Physical Activity, Perceptions Of Exercise Benefits/Barriers And Technology Addiction,
Hürmeriç Altunsöz, Irmak; Taş, Hakan; YOLCU, OĞUZHAN; Yıldırım, Ahmet (2022-04-07)
Classroom-based health education programs are part of informational approaches for promoting physical activity. The purpose of this study was to examine the effects of a 13-week Physical Activity and Public Health Course o...
Characteristics of Articles Published in Different Quartiles: A Bibliometric Analysis of Sport and Exercise Psychology Journals
Taş, Hakan; Mikhaylova, Alena; Ödemiş, Hasan; Uçar, Eylül Çisem; Söğüt, Mustafa (2021-12-01)
Background. The purposes of this study were to determine the quantitative characteristics of the articlespublished in sports and exercise psychology journals in four quartiles of Web of Science and to understand whetherthe...
Bedensel Okuryazarlık Kavramı ve Önemi
Taş, Hakan; Hürmeriç Altunsöz, Irmak (2021-10-01)
Stages of Exercise Behavior Change and Perceived Exercise Benefits/Barriers among University Students
Yıldırım, Ahmet; Taş, Hakan; Hürmeriç Altunsöz, Irmak (2021-09-09)
ANKARA’DAKİ ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN BEDENSEL OKURYAZARLIKLARININ İNCELENMESİ
Taş, Hakan; Hürmeriç Altunsöz, Irmak (null; 2020-11-06)
Perceived Physical Activity Neighborhood Environment of University Students from Amasya
Hürmeriç Altunsöz, Irmak; Taş, Hakan (null; 2018-09-26)
F
P
1
2
N
E
Citation Formats
IEEE
ACM
APA
CHICAGO
MLA
BibTeX