Bilişsel Etnografya: Kuramsal Çerçeveler, Yöntemler ve Süreçler

Download
2019-07-01
Bilişsel etnografyanın temel amacı, var olan bir görev ya da problem için bireyin zihinsel sürecinin derinliklerine inmek ve sürece ait basamakları sorgulamaktır. Böylece, bireyin öğrenme sürecindeki deneyimleri incelenerek, daha etkin bir öğrenme sağlanabilmektedir. Bu çalışma, bilişsel etnografya araştırma yöntemini kullanmak isteyen ancak deneyimi olmayan araştırmacılara, bir bilişsel etnografya çalışmasının nasıl yürütülebileceği, nasıl veri toplanıp analiz edileceği hakkında rehberlik sunmayı amaçlamaktadır. Çalışmanın ilk kısmında, bilişsel etnografyanın kuramsal çerçevesi açıklanmıştır. İkinci kısmında, veri toplama ve analiz sürecine odaklanılarak bilişsel etnografya yöntemi detaylı olarak anlatılmıştır. Son kısımda ise, örnek bir bilişsel etnografya çalışması verilerek, sürecin somutlaştırılması hedeflenmiştir.
Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama (ETKU)

Suggestions

Cognitive and computational aspects of gender estimation from faces
Balcı, M. Koray; Atalay, Volkan; Tekman, Hasan Gürkan; Department of Cognitive Sciences (2002)
The aim of this work is to propose a computationally feasible and cognitively plausible model for face processing, and to develop a system for gender estima tion from face images. For this purpose, we propose a general face processing model that encapsulates all face-specific tasks. The model is inspired by the find ings from cognitive studies. We implement the core of the whole model which uses Principal Component Analysis (PCA) procedure and develop a classifier for gender estimation. As classifier, we im...
Community formation under neoliberal urban transformation
Ergenekon, Elif Dila; Uzun, Nil; Uzun, Nil; Department of Urban Policy Planning and Local Governments (2022-6)
This thesis main question is based on how the formulations of “community” have been taking shape under neoliberal urban transformation in the case of Çiğdem Neighborhood and Şirindere. It questions the meaning of community, how community formation under neoliberal urban transformation differs from traditional community formation. Within this scope, it explores to the reason why advanced marginalized groups as a social entity was born within neoliberal economy polices cannot be defines as “community”. The da...
Bilişsel Kontrolü Etkileyen Bireysel ve Durumsal Farklılıkların İncelenmesi
Mısırlısoy, Mine(2016-12-31)
Bu çalışmanın amacı bilişsel kontrol üzerinde etkisi olan bireysel ve durumsal değişkenlerin belirlenmesidir. Bilişsel kontrolün altında yatan faktörlerin araştırılması ve belirlenmesi, bilişsel kontrolü olumsuz olarak etkileyen durumsal faktörlerin ortadan kaldırılması ve bireysel faktörlerin kontrol edilebilmesi açısından önemlidir. Özellikle de trafik, ağır makine kullanımı gibi durumlarda bu etkenlerin önceden belirlenmesi kritik önem taşımaktadır.
The role of cognitive defusion, depression, mindfulness and experiential avoidance on internet addiction among university students
Aslan, Şebnem; Güneri, Oya; Department of Educational Sciences (2020-9)
The present study aimed to investigate the role of cognitive defusion, depression, mindfulness, and experiential avoidance on internet addiction among university students. The sample of the study comprised of 640 (441 women, 199 men) university students. The Demographic Information Form, Young Internet Addiction Test Short Form (YIAT-SF), Drexel Defusion Scale (DDS), Beck Depression Inventory (BDI), Mindful Attention Awareness Scale (MAAS), Multidimensional Experiential Avoidance Questionnaire-30 (MEAQ-30) ...
Temel Felsefe Akımları Işığında Tasarım Edimine İlişkin Kavramsal Kategoriler
Ulusan, Ufuk (Orta Doğu Teknik Üniversitesi Mimarlık Fakültesi; 2016)
Bu bildirinin amacı, tasarım süreçlerinde tasarımcı tarafından gerçekleştirilen edimleri temel felsefe akımları kapsamında ele alarak kavramsal kategoriler oluşturmaktır. Bunun için çalışma yazarın devam etmekte olan doktora çalışmasında yer alan ampirik çalışmanın ürettiği bulguları çıkış noktası olarak ele almaktadır. Bu bulgular, endüstri ürünleri tasarımı eğitimini yeni tamamlamış katılımcılarla yapılan mülakatların tematik analiz yöntemi ile çözümlenmesi sonucunda elde edilmiş on adet başlıktır. Bu baş...
Citation Formats
O. Aslan, S. Doğan, and İ. S. Yıldırım, “Bilişsel Etnografya: Kuramsal Çerçeveler, Yöntemler ve Süreçler,” Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama (ETKU), pp. 511–521, 2019, Accessed: 00, 2020. [Online]. Available: https://hdl.handle.net/11511/39247.