Show/Hide Menu
Hide/Show Apps
anonymousUser
Logout
Türkçe
Türkçe
Search
Search
Login
Login
OpenMETU
OpenMETU
About
About
Açık Bilim Politikası
Açık Bilim Politikası
Frequently Asked Questions
Frequently Asked Questions
Browse
Browse
By Issue Date
By Issue Date
Authors
Authors
Titles
Titles
Subjects
Subjects
Communities & Collections
Communities & Collections
Adapting of inviting/disinviting index into Turkish Davet/engel indeksinin Türkçéye uyarlanmasi
Date
2014-01-01
Author
Sungur, Semra
Kiran, Dekant
Metadata
Show full item record
This work is licensed under a
Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License
.
Item Usage Stats
3
views
0
downloads
Bu çalışmanın amacı 10 maddeden oluşan 2 faktörlü Davet/Engel İndeksi’ni (DEİ) Türkçe’ye adapte etmektir. Bu amaçla ölçek öncelikle Türkçe’ye çevrilmiş daha sonra 3 ayrı pilot çalışma yapılmıştır. İlk pilot çalışmada yapılan doğrulayıcı faktör analizi (DFA) ve güvenilirlik çalışması sonuçları 2 maddenin çıkarılabileceğini göstermiştir. İkinci pilot çalışmada, bu iki maddenin geçerliğe katkısı düşünülerek, bu maddelerin varlığında alternatif faktör yapılarının varlığı araştırılmıştır. Açıklayıcı faktör analizi (EFA) sonuçları 2 faktörlü yapıya işaret etmiştir. Üçüncü pilot çalışmada yapılan DFA sonuçları da 2 faktörlü yapıyı desteklemiştir. Maddelerarası ortalama korelasyon değerleri iç tutarlığın yeterli düzeyde olduğunu göstermiştir Yapılan ölçme değişmezliği analizi, bir maddenin kızlar ve erkekler için değişmezlik göstermediğini ortaya koymuştur. Bu maddeye ait yük cinsiyet bakımından serbest bırakıldığında, 2-faktörlü yapının kızlar ve erkekler için aynı olduğunu ortaya koymuştır. Ayrıca, DEİ ya ait 2 faktörün öğrencilerin Öğrenmede Güdüsel Stratejiler Anketi ile ölçülen öz-yeterlik algılarını pozitif olarak yordadığı bulunmuştur.
Subject Keywords
Davet
,
Açıklayıcı faktör analizi
,
Doğrulayıcı faktör analizi
,
Ölçme değişmezliği
URI
https://hdl.handle.net/11511/41984
Journal
Egitim ve Bilim
DOI
https://doi.org/10.15390/eb.2014.1642
Collections
Department of Mathematics and Science Education, Article