Teos antik kenti kültürel katmanlarının arkeometrik yöntemlerle belirlenmesi

Download
1998
Tuna, Numan
Drahor, Göktuğ Mahmut
Ay, Bekir Özer
Durmuş, Zeynep
Bu proje, arkeolojik miras olarak kentsel gelişme ve turizm tehdidi altında bulunan Teos'ta arkeolojik katmanların yaygınlık ve yoğunluğunu sistematik arkeolojik yüzey araştırması ve arkeo-jeofizik yöntemlerin kullanılması ile belirlemeyi amaçlamaktadır. Teos, Antik Çağ'da Ionia'nm en önemli yerleşimlerinden biriydi. Teos arkeolojik sit alanı İzmir, Seferihisar yöresinde yer almaktadır. 1995-1996 yılları arasında Akropolis, Theatron ile Acropolis arasındaki düzlük alan ve Theatron güneyinde batı yönünde açılan alanlar jeofizik özdirenç çalışmaları ile araştırılmıştır. Yüzey araştırmalarında gözlenen teraslar ve ilişkili yapılar Akropolis'ten liman yönünde güneye uzanan uzun bir hat boyunca özdirenç profili ile incelenmiştir. Aynı zamanda, 100 metre aralıklı istasyonların kullanıldığı düşey elektrikli sondaj (DES) aracılığı ile güneydeki Antik liman ile kuzeydeki Sığacık koyu arasındaki alanda alüvyon dolgusunun kalınlığı belirlenmeye çalışılmıştır. Çalışma alanında kireçtaşı olan anakayaya kadar uzanan dolgular belirlenmiştir. Akropolis ve Theatron güneyindeki alanlarda çok sayıda yüzeye yakın durumda olan arkeolojik yapılanma saptanmıştır.

Suggestions

Arkeolojik Alanlardaki Anıt Yapıtaşlarının Taş Ocaklarının Araştırılması
Saltık, Emine Nevin(2011-12-31)
Bu çalışma, bir arkeolojik alandaki anıt yapıtaşlarının o dönemlerde hangi taş ocaklarından alındığını bulma konusunda geçerli veriler toplamayı amaçlamaktadır. Antik anıt yapıtaşlarının kaynağı olan taş ocaklarını belirleme çalışmaları, anıt taşlarının özelliklerinin çevrede bulunan olası taş ocağı kaynaklarının özellikleri ile karşılaştırılarak yapılmaktadır. Antik ocaklarda taşçıların kullandığı alet izlerinin kaybolmamış olması, taş blokların çıkarıldığı boşlukların tespiti eski taş ocaklarını belirleme...
Lozan Antlaşması Sonrası Yunanistan ve Türkiye’de Kutsal Miras ve Mübadele Müzeleri
Tanyeri Erdemir, Tuğba; Koç, İlker(2015-12-31)
Önerilen araştırma projesinin amacı Lozan Antlaşması ve zorunlu mübadele sonrası Türkiye ve Yunanistan’da terk edilen kutsal kültürel miras eserlerinin tarihçelerini, yaşadıkları mimari, kültürel ve sosyal dönüşümlerini ve günümüzdeki kullanım ve ziyaret pratiklerini incelemektir. İki ülkede yeni kurgulanmaya başlanmış olan Lozan Antlaşması ve mübadele ile ilgili müze yapılma girişimleri incelenecek, bunların detaylı bir veritabanı hazırlanacaktır.
Protein kafeslerine hapsedilmiş paramanyetik ultra küçük gadolinyum oksit nanoparçacıklarının sitotoksisitesi
Eke, Binay; Volkan, Mürvet; Güray, Nülüfer Tülün(2017)
Bu projenin amacı tedavi edici ve görüntülemeye uygun kimyasalların tek bir nanoparçacıkta birleştirilmesi ile kanser tedavisini eş zamanlı takip etmeye uygun bir platform hazırlamak ve hazırlanan bu nanoparçacığın in vivo kullanımı nedeniyle hücre içindeki toksikolojik karakterizasyonunu gerçekleştirmektir. Bu amaca yönelik olarak MRI, nükleer (SPECT) ve CT yöntemlerine uygun, biyouyumlu, ferritin kafes içine yerleştirilmiş gadolinyum oksit nanoparçacıkları hazırlanmıştır. Daha sonra parçacıkların yüzeyi ...
Risk toplumunda meşruiyet sorunu ve örgütsel riskin meşrulaştırılması
Topal, Çağrı (Orta Doğu Teknik Üniversitesi (Ankara, Turkey), 2015-4)
Bu çalışma, kapitalist risk toplumu bağlamında, insan ve çevre sağlığına yönelik örgütsel risklerin, risklerin kaynağı olan özel şirketlerin, ve riskleri denetlemekle yükümlü kamu kurumlarının, risk ve çevresel etki değerlendirme toplantıları yoluyla meşrulaştırılması sürecini incelemektedir. Çalışmanın kuramsal çerçevesini, Habermas’ın (1975) meşruiyet, Beck’in (1992) risk, ve örgüt yazınında örgütsel aktörlerin risk anlamlandırma süreçlerini meşruiyet temelinde inceleyen çalışmalar oluşturmaktadır. B...
Investigating prospective mathematics teachers’ pedagogical approaches in response to students’ errors in the context of mathematical modeling activities
Didiş, Makbule Gözde; Erbaş, Ayhan Kürşat; Çetinkaya, Bülent (2016-01-01)
The purpose of this study was to investigate what pedagogical approaches prospective secondary mathematics teachers would display in response to students’ errors revealed in students’ works on mathematical modeling tasks. Data were collected through individual interviews with seven prospective mathematics teachers. The data analyses revealed five approaches that the prospective teachers preferred: Question-asking (questioning), explaining the right answer, hinting at the correct solution, telling/showing th...
Citation Formats
N. Tuna, G. M. Drahor, B. Ö. Ay, and Z. Durmuş, “Teos antik kenti kültürel katmanlarının arkeometrik yöntemlerle belirlenmesi,” 1998. Accessed: 00, 2020. [Online]. Available: https://app.trdizin.gov.tr/publication/project/detail/TmpBMU1URT0.