Show/Hide Menu
Hide/Show Apps
Logout
Türkçe
Türkçe
Search
Search
Login
Login
OpenMETU
OpenMETU
About
About
Open Science Policy
Open Science Policy
Communities & Collections
Communities & Collections
Help
Help
Frequently Asked Questions
Frequently Asked Questions
Guides
Guides
Thesis submission
Thesis submission
MS without thesis term project submission
MS without thesis term project submission
Publication submission with DOI
Publication submission with DOI
Publication submission
Publication submission
Supporting Information
Supporting Information
General Information
General Information
Copyright, Embargo and License
Copyright, Embargo and License
Contact us
Contact us
Öğretim elemanlarının mesleki toplumsallaşması ve akademik kimlik algılarının incelenmesi
Download
TVRFNU5UWTI.pdf
Date
2012
Author
Doğruyol, Burak
Haser, Çiğdem
Kondakçı, Yaşar
Metadata
Show full item record
This work is licensed under a
Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License
.
Item Usage Stats
170
views
118
downloads
Cite This
URI
https://app.trdizin.gov.tr/publication/project/detail/TVRFNU5UWTI
https://hdl.handle.net/11511/49782
Collections
Department of Mathematics and Science Education, Project and Design
Suggestions
OpenMETU
Core
Investigating pre-service teacher's environmental literacy through their epistemological beliefs
Öztürk, Gökhan; Teksöz, Gaye; Department of Elementary Science and Mathematics Education (2009)
The primary purposes of present study were 1) investigation of epistemological beliefs held by preservice teachers, 2)investigation of relationship between pre-service teachers’ environmental literacy and their epistemologicalbeliefs,3)investigation of predictors of pre-service teachers’ intentions to act environmental behavior. Secondary purpose of the study was to investigate effect of gender, academic major, and grade level on environmental literacy of pre-service teachers. This study was carried out dur...
Öğretmen Adaylarının Ayrımcılığa Yönelik Tutumları
Özbek, Özlem Yeşim; Taneri, Pervin Oya (2018-11-01)
Öğretmen Adaylarının Yansıtıcı Yazılı Anlatımlarının Değerlendirilmesi
Ulusoy, Mustafa; Altun, Dilek (null; 2017-12-30)
Bu araştırmanın çalışma grubunu Ankara'da bulunan bir üniversitenin Pedagojik Formasyon kursunda öğrenim gören ve 2016 sonbahar döneminde gönüllü olarak araştırmaya katılan 70 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Çalışmada öğretmen adaylarından "Eğitim Bilimine Giriş" dersindeki notlarını özet, sorular, tepkiler vb. başlıklar altında yazmaları istenmiştir. On dört haftalık süreç boyunca 900 yansıtıcı günlük yazılmış ve içerdikleri düşüncenin kalitesini belirlemek için analiz edilerek sınıflandırılmışlardır. Yans...
Öğretmen Adaylarının Yansıtıcı Yazılı Anlatımlarının Değerlendirilmesi
ULUSOY, MUSTAFA; Altun, Dilek (2018-12-01)
Bu araştırmanın amacı öğretmen adaylarının yansıtıcı yazılı günlüklerinin değerlendirilmesidir. Araştırmanın çalışma grubunu Ankara'da bulunan bir devlet üniversitesinin Pedagojik Formasyon kursunda öğrenim gören 70 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Çalışmada öğretmen adaylarından Eğitim Bilimine Giriş dersindeki notlarını dört başlık altında yazmaları istenmiştir. On dört haftalık süreç boyunca 900 yansıtıcı günlük yazılmış ve içerdikleri düşüncenin düzeyini belirlemek için analiz edilerek sınıflandırılmışla...
Prospective teachers’ self-efficacy for preparing and implementing worthwhile mathematical tasks
Yürekli, Bilge; Işıksal Bostan, Mine; Çakıroğlu, Erdinç; Department of Elementary Education (2015)
The purpose of this study was twofold. First, the aim was to examine prospective elementary mathematics teachers’ self-efficacy for preparing and implementing worthwhile mathematical tasks throughout a mathematics teaching methods course. Then, it was sought to investigate factors with impact on prospective teachers’ self-efficacy in the context of methods course and explain how each influence operated through hypothesized sources of self-efficacy. Nine junior prospective teachers participated in this quali...
Citation Formats
IEEE
ACM
APA
CHICAGO
MLA
BibTeX
B. Doğruyol, Ç. Haser, and Y. Kondakçı, “Öğretim elemanlarının mesleki toplumsallaşması ve akademik kimlik algılarının incelenmesi,” 2012. Accessed: 00, 2020. [Online]. Available: https://app.trdizin.gov.tr/publication/project/detail/TVRFNU5UWTI.