Show/Hide Menu
Hide/Show Apps
Logout
Türkçe
Türkçe
Search
Search
Login
Login
OpenMETU
OpenMETU
About
About
Open Science Policy
Open Science Policy
Open Access Guideline
Open Access Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Communities & Collections
Communities & Collections
Help
Help
Frequently Asked Questions
Frequently Asked Questions
Guides
Guides
Thesis submission
Thesis submission
MS without thesis term project submission
MS without thesis term project submission
Publication submission with DOI
Publication submission with DOI
Publication submission
Publication submission
Supporting Information
Supporting Information
General Information
General Information
Copyright, Embargo and License
Copyright, Embargo and License
Contact us
Contact us
Tünel yangını sırasında taşıt blokajının farklı havalandırma hızlarında yangın yüküne etkisi
Download
T1RZNU9Uaz0.pdf
Date
2010
Author
Eralp, Cahit O.
Yozgatlıgil, Ahmet
Kayılı, Serkan
Metadata
Show full item record
This work is licensed under a
Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License
.
Item Usage Stats
52
views
238
downloads
Cite This
Subject Keywords
İnşaat ve Yapı Teknolojisi
,
Mühendislik
,
Makine
URI
https://app.trdizin.gov.tr/publication/project/detail/T1RZNU9Uaz0
https://hdl.handle.net/11511/49852
Collections
Department of Mechanical Engineering, Project and Design
Suggestions
OpenMETU
Core
Tünel kalıpla yapılan yapıların statik ve deprem analiz ve dizayn yöntemlerinin geliştirilmesi
Çıtıpıtıoğlu, Ergin; Akkaş, Nuri; Yılmaz, Çetin; Öztorun, Kemal Namık(1995)
Yarı endüstriyel yapı sistemi sayılan tünel kalıplı inşaat tekniği ikinci dünya savaşında yıkılmış olan Avrupa'nın hızlı bir şekilde konut gereksinimini karşılamak üzere geliştirilmiştir. Türkiye'ye 1970'li yıllarda getirilmiş olan bu sistem gün geçtikçe daha çok kabul görmüş olup halen çok katlı toplu konut inşaatlarında yaygın olarak kullanılmaktadır. Türk firmalarının Libya, Rusya gibi ülkelerde yapmakta oldukları konut inşaatlarında da tünel kalıp kullanılmaktadır. Tünel kalıpla inşa edilen yapılarda dö...
Çalkalanan Titreşim Sönümleyiciler Kullanarak Yapıların Depreme Dayanıklılığının Arttırılması
Tosun, Ufuk; Özer, Mehmet Bülent; Aghazadeh, Reza; Sert, Cüneyt(2015)
Bu çalışmada çalkalanan sıvılı titreşim sönümleyicilerin yapıların sismik titreşimi üzerine olan etkileri incelenmiştir. Araştırmaya ilk önce yalın bir dikdörtgen kabın sinüs girdisi altındaki çalkalanmasının sayısal benzetimi ile başlandı. Daha sonra dikdörtgen kabın içindeki sıvının sinüs girdisi altında çalkalanması deneysel olarak incelendi ve sayısal benzetim sonuçları ile deneysel sonuçlar karşılaştırıldı. Yalın çalkalanma çalışmaları tamamlandıktan sonra dikdörtgen kaplı çalkalanan sıvı sönümleyici d...
Karadeniz Kıyılarında Deniz Kaynaklı Doğal Afetlerin Modellenmesi için Yeni Araçlar ve Risk Değerlendirmesi
Yalçıner, Ahmet Cevdet; Güler, Işıkhan; Ergin, Ayşen; Özyurt Tarakcıoğlu, Gülizar(2016)
Karadenizde, kapalı bir havza olmasına rağmen, aşırı şiddetli fırtınalar ve fırtınakabarmaları, tsunami, ender dalgalar ve hortumlar periyodik olarak görülmektedir. Ekstremfırtınaların frekansında son yıllarda artış olduğu düşünülmektedir. Projenin genel amacı, doğalafetlerle (tsunami, fırtınalar ve ender dalgalar) ilişkili olan uzun dönemli dalgaları modellemekve kıyıda yarattıkları etkileri yeni araçlar ve sayısal analiz teknikleri ile çalışılmış ve yeniyazılım ve araçlar üretilmiştir. Fırtına kabarmasını...
Hafif Çelik Duvar Panellerinden Oluşan Bina Sistemlerinin Yatay Yük Altındaki Yapısal Davranışlarının İncelenmesi
Baran, Eray; Topkaya, Cem(2018)
Hafif çelik yapı sistemleri betonarme ve yapısal çelik sistemlere karsı hızlı üretim, hafiflik vekolay yapım gibi avantajlara sahiptir. Ayrıca, teknolojik gelismeye çok fazla açık olmayaninsaat sektöründe hafif çelik yapım yöntemi yeni bir yapım teknolojisi olarak kabuledilmektedir. Bu avantajları sayesinde, hafif çelik yapı sistemleri Dünya?da artmakta olanragbete paralel olarak Türkiye?de de son yıllarda tercih edilen yapı sistemleri arasınagirmistir. Dünya?da ve ülkemizde henüz yeni bir sistem olması ve ...
Nehirlerde köprü yan ayakları sebebiyle oluşan daralmanın oyulma ve akım karakteristiklerine etkisi ve oyulmayı azaltıcı düzeneklerin araştırılması
Köken, Mete; Göğüş, Mustafa(2014)
Köprü yan ayağı etrafında oluşan oyulmanın büyüklüğü ve biçiminin tespiti köprününekonomik ve güvenli dizayn edilebilmesi açısından hayati önem taşımaktadır. Özellikle darnehirlerde, nehrin iki yakasındaki köprü yan ayakları nehir kesitini daha da daraltarakoyulmanın şekli ve büyüklüğünü etkilemektedir. Köprü yan ayakları birbirlerine yaklaştıkça; buyapıların etrafında oluşan atnalı vorteks sistemleri ve ayrışmış kesme tabakası içerisindeakım yönünde ilerleyen vorteks tüpleri de birbirleriyle etkileşebilmek...
Citation Formats
IEEE
ACM
APA
CHICAGO
MLA
BibTeX
C. O. Eralp, A. Yozgatlıgil, and S. Kayılı, “Tünel yangını sırasında taşıt blokajının farklı havalandırma hızlarında yangın yüküne etkisi,” 2010. Accessed: 00, 2020. [Online]. Available: https://app.trdizin.gov.tr/publication/project/detail/T1RZNU9Uaz0.