Show/Hide Menu
Hide/Show Apps
Logout
Türkçe
Türkçe
Search
Search
Login
Login
OpenMETU
OpenMETU
About
About
Open Science Policy
Open Science Policy
Communities & Collections
Communities & Collections
Help
Help
Frequently Asked Questions
Frequently Asked Questions
Guides
Guides
Thesis submission
Thesis submission
MS without thesis term project submission
MS without thesis term project submission
Publication submission with DOI
Publication submission with DOI
Publication submission
Publication submission
Supporting Information
Supporting Information
General Information
General Information
Copyright, Embargo and License
Copyright, Embargo and License
Contact us
Contact us
Reform sürecinde öğretmenleri anlamak: ilköğretim ikinci kademe matematik öğretmenlerinin kişisel karakteristikleri ve reform ile ilgili kaygıları
Download
T1RJeE1qST0.pdf
Date
2009
Author
Çetinkaya, Bülent
Metadata
Show full item record
This work is licensed under a
Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License
.
Item Usage Stats
46
views
329
downloads
Cite This
Subject Keywords
Davranış Bilimleri
,
Eğitim
,
Eğitim Araştırmaları
,
Matematik
,
Psikoloji
URI
https://app.trdizin.gov.tr/publication/project/detail/T1RJeE1qST0
https://hdl.handle.net/11511/50208
Collections
Department of Educational Sciences, Project and Design
Suggestions
OpenMETU
Core
Bilinçli-farkındalık (mindfulness) temelli psiko-eğitim programının öğrencilerin matematik kaygısı, tutumları ve öz yeterlikleri üzerindeki etkisi
Aydın, Utkun; Taylan, Didem Rukiye; Atalay, Zümra; Bulgan, Gökçe; Özgülük, Burcu S.(2017)
Bu çalışmanın amacı ortaokul öğrencilerinin matematik kaygılarını azaltmak,özyeterliklerini artırmak ve matematik dersine karşı olan tutumlarını olumlu yöndegeliştirmek amacıyla hazırlanmış olan bilinçli-farkındalık temelli psiko-eğitim programının etkililiğini test etmektir. Araştırmanın katılımcıları 11-13 yaş aralığındaki beşinci, altıncı ve yedinci sınıf öğrencilerinden oluşmuştur. Araştırma 3 basamakta gerçekleştirilmiştir. Çalışma 1, Bilinçli Farkındalık-Temelli Özyeterlik Ölçeği-Yenilenmiş (BFTÖÖ- Y)...
Engelli Bireylere Yönelik Tutumların İncelenmesi: ODTÜ Örneği
Sümer, Zeynep; Demirok, İpek(2014-12-31)
Bu çalışmanın temel amacı, Orta Doğu Teknik Üniversitesi’nde (ODTÜ) öğrenim görmekte olan öğrencilerin yanı sıra akademik ve idari personelin engelli bireylere yönelik tutumlarını incelemektir. Yapılacak bu çalışmanın öncelikli olarak Engelsiz Üniversite Birimleri’nin çalışmalarına ve bir bütün olarak yükseköğretimde engellerin kaldırılmasına yönelik çıkarımları olacağı öngörülmektedir.
Türkiye’de Uluslararası Öğrenci Hareketliliği: Uluslararası Öğrencilerin Yaşam Doyumları ve Yükseköğrenim için Türkiye'yi Tercih Sebeplerinin Modellemesi
Oldaç, İkbal Yusuf; Kondakçı, Yaşar; Ertem, Yücel Hasan; Çapa Aydın, Yeşim(2017)
Bu çalışmanın iki temel amacı bulunmaktadır. İlk amaç, yurtdışı eğitim için Türkiye’yi tercih eden uluslararası öğrencilerin (UAÖ) Türkiye’yi tercih sebeplerini ve Türkiye’deki yaşam deneyimlerinde duydukları memnuniyeti ortaya çıkarmaktır. Buna bağlı olarak ayrıca UAÖ’lerin geldikleri bölgelere göre Türkiye’yi tercih nedenlerinde ve Türkiye’deki deneyimlerinden duydukları memnuniyette ortaklıklar ve farklılıklar olup olmadığı da incelenmiştir. Projenin ikinci amacı ise UAÖ’lerin Türkiye’yi tercih nedenleri...
Psikolojik Performans Stratejilerinin Testi Ölçeğinin Türkiye Popülasyonuna Uyarlanması
Miçooğulları, Bülent Okan; Kirazcı, Sadettin(2013-12-31)
Spor psikolojisi, spor ortamındaki davranışların belirlenmesine ve açıklanmasına odaklanmaktadır. psikolojik anlamda başarıyı tanımlama, başarıya ulaşma ve etkileyen olguları belirleme her zaman ilgi çeken bir konu olmuştur. Bu alanda başarı kavramı içerisinde etkili olduğu düşünülen önemli kavramlardan biri, sporcunun antrenman / müsabaka ortamında karşılaştığı sorunları çözmek için kullandığı stratejileri belirleme ve onları kullanma düzeylerini belirleme performansıdır.Bu çalışma, sporcuların psikolojik ...
Matematikte Üstün Yetenekli 5. Sınıf Öğrencilerinin Belirlenmesi ve Farklılaştırılmış Öğretim Materyallerinin Kullanımına İlişkin Görüşlerinin Değerlendirilmesi
Işıksal Bostan, Mine(2016-12-31)
Bu çalışmanın ilk amacı 5. Sınıf matematikte üstün yeteneklilik olasılığı olan çocukların belirlenmesidir. Diğer bir amaç ise, matematikte üstün yetenekli öğrencilerin onlara yönelik hazırlanan materyallerin matematiksel ihtiyaçlarını karşılamaktaki etkisinin araştırılmasıdır.
Citation Formats
IEEE
ACM
APA
CHICAGO
MLA
BibTeX
B. Çetinkaya, “Reform sürecinde öğretmenleri anlamak: ilköğretim ikinci kademe matematik öğretmenlerinin kişisel karakteristikleri ve reform ile ilgili kaygıları,” 2009. Accessed: 00, 2020. [Online]. Available: https://app.trdizin.gov.tr/publication/project/detail/T1RJeE1qST0.