Show/Hide Menu
Hide/Show Apps
Logout
Türkçe
Türkçe
Search
Search
Login
Login
OpenMETU
OpenMETU
About
About
Open Science Policy
Open Science Policy
Open Access Guideline
Open Access Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Communities & Collections
Communities & Collections
Help
Help
Frequently Asked Questions
Frequently Asked Questions
Guides
Guides
Thesis submission
Thesis submission
MS without thesis term project submission
MS without thesis term project submission
Publication submission with DOI
Publication submission with DOI
Publication submission
Publication submission
Supporting Information
Supporting Information
General Information
General Information
Copyright, Embargo and License
Copyright, Embargo and License
Contact us
Contact us
Mobile Assisted Language Learning: English Pronunciation at Learners' Fingertips
Date
2009
Author
Saran, Murat
Çağıltay, Kürşat
Metadata
Show full item record
Item Usage Stats
105
views
0
downloads
Cite This
Problem Durumu: Yabancı dil edinimi alan yazınında telaffuz ile ilgili yapılan araştırmalar göreceli olarak az sayıdadır ve dil ediniminin diğer boyutlarıyla karşılaştırıldığında bu konu ihmal edilmektedir. Benzer şekilde, sınıf ortamlarında da diğer dil bileşenleri ve becerileri ile karşılaştırıldığında başarılı bir iletişim için daha arka planda olduğuna inanıldığı için telaffuz öğretimine daha az ilgi gösterilmektedir. Bununla birlikte son zamanlarda telaffuz araştırmalarına olan ilginin artmakta olduğu da gözlenmektedir. Yabancı dil öğretimi ile ilgili alan yazında sınıf içi aktivitelerin etkili dil öğrenimi için, özellikle de kelime kazanımı için yeterli olmadığı, sınıf dışında da alıştırma ve uygulama çalışmaları yapılması gerektiği vurgulanmaktadır. Bu telaffuz öğrenimi için de geçerlidir. Sınıf içinde yapılan öğretim tek başına öğrencilerin konuşma yeteneğini çok az geliştirebilmektedir. Cep telefonlarının sahip olduğu ulaşılabilirlik, kişiselleştirilebilirlik ve taşınabilirlik gibi kendine özgü nitelikler, sınıf dışında yapılması gereken alıştırma ve uygulama çalışmalarının gerçekleştirilmesinde büyük bir potansiyele sahiptir ve birçok yarar sağlayabilir. Örneğin, öğrencilerin/kullanıcıların ders çalışmaya başlamalarını zorlaştıran motivasyon ile ilgili problemlerin ortadan kaldırılmasında cep telefonlarının çoklu ortam veya kısa mesaj özelliği kullanılabilir. Bu çalışmada, öğrencilere çoklu ortam mesajları ile alıştırma ve uygulama materyalleri gönderilerek çalışmaya teşvik edilmektedirler. Bu sayede öğrenciler ders notu ya da ders kitabını açmadan, herhangi bir web sitesine bağlanmadan ya da bilgisayar karşısına geçmeden, özel bir öğretim yazılımı kullanmadan yer ve zamandan bağımsız olarak konu tekrarı, alıştırma ve uygulama yapabilmektedirler. Böylece, birçok öğrenci için aşması zor olan ders çalışmaya başlama motivasyonu dış kaynaktan gelen bir itici uyaran aracılığıyla aşılmaktadır. Yukarıda bahsedilen potansiyelleri kullanarak dil öğreniminde cep telefonlarının kullanımını araştıran çok az sayıda çalışma vardır. Aynı zamanda öğrencilerin telaffuzlarının geliştirilmesinde cep telefonlarının kullanılması üzerine yapılan araştırmalar yok denecek kadar azdır. Bu çalışma bu eksikliği gidererek alan yazına anlamlı katkılar sağlamayı hedeflemektedir. Araştırmanın Amacı: Bu çalışmanın temel amacı cep telefonu teknolojisini kullanarak eğitim ve öğretim süreçlerinin etkin ve verimli hale getirilmesine katkıda bulunmaktadır. Bu çalışma ile İngilizce eğitiminde, cep telefonlarının kullanımı ile ilgili potansiyelleri ortaya çıkarmak ve özellikle cep telefonlarının telaffuz öğrenimine olan etkilerinin araştırması hedeflenmektedir. Araştırmanın Yöntemi: Bu araştırmada nitel veriler, nicel verilerle elde edilen bulguları desteklemede kullanılmıştır. Toplanan nitel ve nicel veriler hibrit yöntemler kullanılarak analiz edilmiştir. Nicel veriler ANOVA analizine tabi tutulmuş; nitel verilen analizinde ise örüntü analizi işe koşulmuştur. Araştırmanın nicel kısmında ön-test/son-test yarı-deneysel tasarım deseni kullanılmıştır. Nitel kısmında ise araştırma sonunda öğrencilerle yarı-yapılandırılmış görüşmeler yapılmış ve açık uçlu soruların yer aldığı değerlendirme anketi uygulanmıştır. Çalışmanın katılımcıları Ankara’da bulunan bir üniversitemizin İngilizce hazırlık okulundaki öğrencilerdir. Cep telefonlarının etkinliğini araştırmak için aynı içeriğin cep telefonu yoluyla, web sayfası üzerinden ve çalışma notları dağıtılması ile işlenmesinin kelimelerin doğru telaffuzlarının öğrenilmesinde etkililiği karşılaştırılmıştır. Araştırmanın Bulguları: Nicel verilerin analiz sonuçları cep telefonu kullanımının telaffuz öğreniminde olumlu etkileri olduğunu göstermiştir. Bu çalışmada kullanılan üç farklı yöntem ile telaffuz öğrenimleri desteklenen cep telefonu, web sayfası ve çalışma notları gruplarının sontest ile ön-test arasındaki farklarının ortalamaları diğer bir ifadeyle telaffuz kazanımları sırasıyla şu şekildedir: 11.94, 6.81 ve 6.81. Bu sonuçlara göre cep telefonu grubundaki öğrencilerin telaffuz testi ile ölçülen telaffuz kazanımları diğer gruplara göre daha yüksektir. Varyans analizi (one-way ANOVA) testi analiz sonuçları da cep telefonu ve kontrol gruplarının telaffuz kazanımları arasındaki farkın istasistiksel olarak anlamlı olduğunu göstermektedir (F (2, 21) = 5.000, p = .017). Bu anlamlı farkın hangi gruplar arasında olduğunu anlamak için Tukey HSD testi kullanılarak Post hoc karşılaştırmalar yapılmış ve bu test sonucunda cep telefonu grubu öğrencilerinin telaffuz kazanımlarının diğer iki gruptaki öğrencilerin kazanımlarından anlamlı olarak farklı olduğu (p=.032) ortaya çıkmıştır. Diğer taraftan web sayfası ve çalışma notu gruplarındaki öğrencilerin birebir aynı sayıda kelimenin telaffuzlarını öğrendikleri ortaya çıkmıştır (p=1.000). Özet olarak, bu sonuçlar cep telefonu üzerinden öğrencilere gönderilen ek materyallerin telaffuz kazanımı için daha etkili olduğunu göstermektedir. Görüşmelerde ve açık uçlu anket sorularına verilen cevaplar bu sonucu desteklemektedir. Bütün katılımcılar kullanılan cep telefonu uygulaması hakkında olumlu geri bildirimler vermişlerdir. Örneğin bir öğrenci bu uygulamanın faydaları ile ilgili görüşlerinin istendiği soruya şu şekilde cevap vermiştir: “Sesli boyut kelimelerin telaffuzunu düzgün öğrenmemizi sağlıyor. Görsel efektlerle desteklendiği için daha kalıcı olabiliyor” Benzer bir cevap olarak başka bir öğrenci de“Telaffuzları kolay bir şekilde öğrenebildim. MMS şeklinde yollanması sayesinde görsel ve işitsel olarak gördüğümüz kelimelerin telaffuzları daha hafızada kalıcı oldu.” ifadelerini kullanmıştır. Araştırmanın Sonuçları ve Önerileri: Cep telefonları genç nüfus için teknolojik aygıtlar arasında en popüler olanıdır ve çoğu kişinin yaşamında önemli bir yer tutmaktadır. Bu çalışmada temel hedeflerden bir tanesi genç nüfus tarafından cep telefonlarına gösterilen büyük ilgiden faydalanarak, ülkemizde bu teknolojinin eğitimde kullanımının önünü açmaktır. Bu hedefe ulaşabilmek için daha çok iletişim ve eğlence amacıyla kullanılan cep telefonlarının eğitim amacıyla nasıl kullanılabileceği hakkında örnek bir uygulama gerçekleştirilmiştir. Böylelikle cep telefonlarına yeni bir işlev kazandırılmıştır. Bu çalışmanın sonuçları yabancı dil eğitimi ve öğreniminde cep telefonu kullanımı ile ilgili potansiyel uygulamalar hakkında araştırmacılara yol gösterici olabilir.
Subject Keywords
Language learning
,
Pronunciation
,
Mobile phones
,
Mobile learning
,
Instructional technology
,
Multimedia
URI
https://hdl.handle.net/11511/52507
https://app.trdizin.gov.tr/makale/T0RrNE9UazU
Collections
Department of Computer Education and Instructional Technology, Article
Suggestions
OpenMETU
Core
Handover algorithms for mobile ipv6
Güngör, Vehbi Çağrı; Baykal, Buyurman; Department of Electrical and Electronics Engineering (2003)
With recent technological advances in wireless communication networks, the need for an efficient architecture for IP mobility is becoming more apparent. Enabling IP mobility architecture is a significant issue for making use of various portable devices appearing on the Internet. Mobile IP, the current standard for IP based mobility management, is capable of providing wireless Internet access to mobile users. The most important feature of Mobile IP is its ability to support the changing point of attachment o...
Secure and energy-efficient resource allocation in network slicing
Gülmez, Umut Can; Angın, Pelin; Department of Computer Engineering (2022-9-2)
The one-size-fits-all idea of the previous telecommunication generations is no longer suitable for current applications. The current network systems need to satisfy the Quality of Service requirements of the different types of use cases such as enhanced mobile broadband, ultra-reliable and low latency communications and massive machine type communications in the same physical infrastructure. 5G telecommunication networks aim to provide a solution to this problem through the network slicing concept. Virtual ...
Advanced methods for diversification of results in general-purpose and specialized search engines
Yiğit Sert, Sevgi; Altıngövde, İsmail Sengör; Ulusoy, Özgür; Department of Computer Engineering (2020-12-28)
Diversifying search results is a common mechanism in information retrieval to satisfy more users by surfacing documents that address different possible intentions of users. It aims to generate a result list that is both relevant and diverse when ambiguous and/or broad queries appear. Such queries have different underlying subtopics (a.k.a., aspects or interpretations) that search result diversification algorithms should consider. In this thesis, we first address search result diversification as a useful met...
Location update generation and performance analysis in cellular mobile computing systems
Yoncacı, İlker; Demirös, Onur; Erten, Murat; Department of Information Systems (2002)
The Global System for Mobile Communications (GSM) allows user universal and worlwide access to information and the ability to communicate with each other independently of their location and mobility. Tracking mobile users is one of the basic functions of the network system and one of the important issues in the design of a mobile computing system is how to manage the real-time locations of mobile clients. Most of the mobile computing applications are expected to support location- dependent continuous querie...
NETWORK INTRUSION DETECTION WITH A DEEP LEARNING APPROACH
Kültür, Ebru; Acar, Aybar Can; Department of Cybersecurity (2022-2-7)
With the rapid growth of the information technology in several areas, providing security of those systems has gained more importance. As a result of this development in information technology, the complexity of cyber-attacks has also significantly increased. Therefore, traditional security tools such as Signature-based Intrusion Detection Systems (SIDS) have become insufficient for detecting new attacks. Intrusion Detection Systems (IDS) are used to monitor network traffic and capture malicious traffic. Tra...
Citation Formats
IEEE
ACM
APA
CHICAGO
MLA
BibTeX
M. Saran and K. Çağıltay, “Mobile Assisted Language Learning: English Pronunciation at Learners’ Fingertips,” pp. 97–114, 2009, Accessed: 00, 2020. [Online]. Available: https://hdl.handle.net/11511/52507.