Show/Hide Menu
Hide/Show Apps
Logout
Türkçe
Türkçe
Search
Search
Login
Login
OpenMETU
OpenMETU
About
About
Open Science Policy
Open Science Policy
Open Access Guideline
Open Access Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Communities & Collections
Communities & Collections
Help
Help
Frequently Asked Questions
Frequently Asked Questions
Guides
Guides
Thesis submission
Thesis submission
MS without thesis term project submission
MS without thesis term project submission
Publication submission with DOI
Publication submission with DOI
Publication submission
Publication submission
Supporting Information
Supporting Information
General Information
General Information
Copyright, Embargo and License
Copyright, Embargo and License
Contact us
Contact us
Pem Yakıt Pili Yığını Testi Ve Doğrulanması
Date
2011-12-31
Author
Eroğlu, İnci
Metadata
Show full item record
This work is licensed under a
Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License
.
Item Usage Stats
280
views
0
downloads
Cite This
21. yüzyılda bir çok alanda enerji üretimi için en önemli adaylardan biri yakıt olarak hidrojen ve sistem olarak yakıt pilleridir. Yakıt pilleri reaktan gazlar sağlandığı sürece kimyasal enerjiyi elektrik enerjisine direkt olarak çeviren elektrokimyasal araçlardır. Diğer enerji dönüşüm sistemlerine göre daha sessiz ve verimli çalışmaktadır. Yakıt pilleri içten yanmalı sistemlerin iki-üç katı olan elektriksel verimlerinin yanında, düşük gürültü düzeyi, düşük emisyonları, oynar parçalarının olmaması, kompakt olmaları ve kullanıma göre tasarım olanağı gibi avantajlarıyla büyük gelecek vaadetmektedirler. Yakıt pilleri ve hidrojen teknolojileri konusunda kayda değer ilerlemeler kaydedilmesine rağmen, ticarileşmesi için hala aşılması gereken belirgin engeller bulunmaktadır. Maliyet rekabetinin kurulabilmesi için, yakıt pilleri teknolojilerinin hem maliyetlerinin önemli miktarlara düşürülmesi hem de performanslarının arttırılması gerekmektedir. Yakıt pili stak geliştirilme çalışmaları, özellikle polimer elektrolit membran (PEM) yakıt pilleri'nin günlük yaşamda daha geniş alanlarda kullanılabilmesi için anahtar rol üstlenmektedir. Literatürde yapılan çalışmalar incelendiğinde çalışmaların büyük çoğunluğunda yakıt pili denemelerine yer verilmediği ya da oluşturulan yakıt pili staklarında iyi performans gözlenmediği dikkat çekmektedir. Bu projede yakıt pilinde yüksek performans alabilmek için farklı parametrelerin (reaktan gazların nemlilik oranları, stak sıcaklığı, reaktan gazların basınçları vs.) sistem performansı üzerindeki etkileri incelenecek ve optimizasyonu gerçekleştirilmeye çalışılacaktır.
URI
https://hdl.handle.net/11511/59117
Collections
Department of Chemical Engineering, Project and Design
Suggestions
OpenMETU
Core
Pem Yakıt Pili Elektrokatalistleri İçin Farklı Karbon Destekleri Geliştirilmesi
Eroğlu, İnci(2010-12-31)
Bu projede PEM yakıt pillerinin elektrokatalizör kısmı için karbon destek malzemesi sentezlenmesi amaçlanmaktadır. Aynı zamanda karbon gözeneklerinin içine Pt ve Pd metallerinin nano düzeyde eklenmesi hedeflenmektedir. Böylelikle yüksek performansa sahip karbon desteklerin sentezlenmesini ve yakıt pillerinin ticarileşme çalışmalarına katkı sağlamayı amaçlamaktayız. Bunun için de sentezlenmesi planlanan karbon desteklerin yüksek yüzey alanına ve gözenekli yapıya sahip olması ve Pt – Pd metallerinin yap...
Femtosaniye kızılötesi lazerle silisyum pul içi gömülü kırınım yapılarının 5 mikrometre altı çözünürlükle doğrudan yazılması
Bek, Alpan; Öztürk, İbrahim Murat; Idikut, Firat(2018-12-31)
Projenin amacı, bizim keşfettiğimiz ve dünyada ilk kez silisyumun (Si) yüzey-altında ve 3 boyutlu olarak işlenmesine olanak sağlayan bir tekniği geliştirerek gömülü kırınımsal optik elemanların üretimi için sisteme yüksek çözünürlük kazandırmaktır. Bu teknikte kristal Si’un içinde kristal yapısı bozulmuş Si yapılar, Si’un geçirgen olduğu 1,5 μm dalgaboyunda çalışan kısa (femtosaniye) lazer atımlarının Si içinde doğrusal olmayan bir geri besleme mekanizmasıyla kendiliğinden oluşmaktadır. Yapıların...
Energy Modeling of Wearable Intelligent Batteryless Health Monitoring System with Thermal-Vibrational Hybrid Harvester
Sharone, Molly; Muhtaroğlu, Ali; Sustainable Environment and Energy Systems (2021-9-18)
A unified model is developed in this thesis with a thermal-vibrational hybrid energy harvester and a wearable intelligent batteryless health monitoring system for accurate prediction of energy flow from generation to consumption. Analytical models are developed first based on environmental conditions, energy conversion parameters, geometry, and datasheet specifications. Data from literature is utilized from multiple energy harvesters, interface electronics, the intelligent sensor nodes and monitored patient...
MEMS kapasitif ultrasonik çevirgeçlerin sonlu elemanlar yöntemi yardımıyla tasarımı ve simulasyonunun yapılması
Bayram, Barış(2016-12-31)
Genel olarak MEMS cihazlarının özel olarak ise kapasitif ultrasonik çevirgeçlerin tasarım ve üretim aşamaları arasında yer alan sonlu elemanlar yöntemiyle simulasyon işlemi, en verimli tasarıma en ekonomik yoldan ulaşmak açısından büyük önem teşkil etmektedir. Projede MEMS kapasitif ultrasonik çevirgeçlerin tasarımının ve simulasyonunun bilgisayar ortamında yapılıp, üretime ve deneme yanılma metoduna gerek kalmadan kullanılacağı alana göre optimum tasarımın oluşturulacağı bir metod önerilmektedir. Bu metodd...
Hafif Çelik Yapı Sistemlerinde Kullanılan Döşeme-Duvar Bağlantılarının Deneysel Olarak İncelenmesi
Baran, Eray; Pehlivan, Barış Mert(2018-12-31)
Hafif çelik yapı sistemlerinde döşeme düzleminde oluşan yatay yüklerin ve döşemeye dik düzlemde oluşan düşey yüklerin duvar panellerine aktarılabilmesi için döşeme ile duvar panelleri arasındaki bağlantı bölgesinde geçerli bir yük aktarma mekanizmasının sağlanmış olması gerekmektedir. Bina yapımında farklı döşeme sistemlerinin kullanılmasına bağlı olarak, düşey ve yatay yüklerin döşeme sisteminden duvar panellerine aktarılması farklı mekanizmalarla gerçekleşmektedir. Orta Doğu Teknik Üniversitesi İnşaat Müh...
Citation Formats
IEEE
ACM
APA
CHICAGO
MLA
BibTeX
İ. Eroğlu, “Pem Yakıt Pili Yığını Testi Ve Doğrulanması,” 2011. Accessed: 00, 2020. [Online]. Available: https://hdl.handle.net/11511/59117.