Show/Hide Menu
Hide/Show Apps
Logout
Türkçe
Türkçe
Search
Search
Login
Login
OpenMETU
OpenMETU
About
About
Open Science Policy
Open Science Policy
Communities & Collections
Communities & Collections
Help
Help
Frequently Asked Questions
Frequently Asked Questions
Guides
Guides
Thesis submission
Thesis submission
MS without thesis term project submission
MS without thesis term project submission
Publication submission with DOI
Publication submission with DOI
Publication submission
Publication submission
Supporting Information
Supporting Information
General Information
General Information
Copyright, Embargo and License
Copyright, Embargo and License
Contact us
Contact us
Üniversite Öğrencilerinde Erteleme Davranışlarıyla Başa Çıkma
Date
2009-12-31
Author
Demir, Ayhan Gürbüz
Metadata
Show full item record
This work is licensed under a
Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License
.
Item Usage Stats
211
views
0
downloads
Cite This
Ülkemizde akademik erteleme davranışına ilişkin araştırmalar olmasına rağmen bu çalışmalar erteleme davranışın sıklığı, yaygınlık alanları, olası sebepleri ve erteleme davranışının bazı değişkenlerle olan ilişkisinden öteye geçmemiştir (Balkıs, 2006; Çakıcı, 2003; Uzun Özer ve Demir, 2005). Bu çalışmalardan elde edilen bulgular erteleme davranışının zaman kontrolü ile ilgili bir sorun olmanın ötesinde, kişilere sosyal ve psikolojik huzursuzluk veren ve istenilmeyen bir alışkanlık olduğunu göstermektedir. Buna göre erteleme davranışını azaltmaya ya da tamamen ortadan kaldırmaya yönelik iyileştirici bir programa ihtiyaç duyulmaktadır. Bu doğrultuda bu çalışmanın amacı, yapılandırılmış grupla psikolojik danışma teknik ve yöntemlerinin kullanımı yoluyla uygulanacak olan iyileştirici bir programın, üniversite öğrencilerinin erteleme davranışını azaltmasına olan etkisini araştırmaktır. Çalışma bulgularının öncelikle erteleme davranışı literatürüne katkıda bulunacağı beklenmektedir. Bulguların ve uygulanan programın eğitim sisteminde görev yapan eğitimcilere, erteleme davranışını azaltmaya ilişkin başlangıç niteliğinde bir program olacağı ve bundan sonraki çalışmalara ışık tutacağı düşünülmektedir. Bu yolla bu çalışmanın bulgularının erteleme davranışının üstesinden gelmek isteyen yada azaltmayı planlayan öğrenciler için de faydalı olacağı beklenmektedir.
URI
https://hdl.handle.net/11511/59637
Collections
Department of Educational Sciences, Project and Design
Suggestions
OpenMETU
Core
Üniversite öğrencilerinin memnuniyet düzeyi ve ilgili değişkenler
Barutçu Yıldırım, Kadriye Funda; Güneri, Oya; Çapa Aydın, Yeşim (2015-04-01)
Bu çalışmanın amacı, üniversite öğrencilerinin genel memnuniyet düzeyi ile olanak ve hizmetlere ilişkin memnuniyet düzeylerini belirlemek ve genel memnuniyetlerini yordayan değişkenleri (cinsiyet, sınıf, akademik başarı, olanak ve hizmetlere yönelik memnuniyet) incelemektir. Çalışmaya 1387 (%43.5’i kadın, %56.5’i erkek) lisans öğrencisi katılmıştır. Çalışmada “Öğrenci Memnuniyeti Anketi” kullanılmıştır. Memnuniyetin en yüksek olduğu üç maddenin sırasıyla “Spor tesisleri”, “Kültür ve sanat etkinlikleri” ve “...
Üniversite öğrencilerinin memnuniyet düzeyi ve ilişkili değişkenler
Barutçu Yıldırım, Kadriye Funda; Güneri, Oya (2015-04-01)
The purposes of this study were to assess university students’ satisfaction level and examine the role of gender, grade level, grade point average (GPA), and satisfaction from campus facilities and services in predicting general university satisfaction. A total of 1387 (43.5% female, 56.5% male) undergraduate students participated in the study and filled out Student Satisfaction Survey. Results indicated that students’ general satisfaction level was high and they were most satisfied with “Sport facilities”,...
Üniversite öğrencilerinin kurdukları matematik problemlerinin değerler açısından incelenmesi
Bulut, Safure; Aktaş, Fatma Nur (null; 2018-10-04)
Problem kurma, öğrencilerin somut durumlara yönelik olarak yapmış oldukları kişisel yorumları ve bunları anlamlı matematiksel problemler olarak biçimlendirmeyi içeren bir süreçtir(NCTM, 2000). Problem kurma yöntemini kullanarak yapılan değerlendirmeler öğretmene detaylı bilgi vermede etkili bir yoldur (Munroe, 2016). Problem kurma öğrencilerin düşünme süreçlerini, değerlerini, anlayışlarını ve matematiksel yetkinliklerini incelemek için bir değerlendirme aracı olarak da kullanılabilir. Çünkü problem kurma a...
Üniversite Öğrencilerinin Geçmiş Travmatik Yaşantıları Ve Şimdiki Psikolojik Belirtileri.
Erdur Baker, Özgür(2009-12-31)
Amaç: Bu çalışmanın amacı üniversitemiz öğrencileri arasında genel bir tarama yaparak a) ne tür ailelerden, ne gibi travmatik yaşantılarla geldiklerini b) ve bu yaşantıların şu anki psikolojik sağlıklarına olan ilişkisini incelemektir. Bu çalışmadan elde edilecek bulguların daha sonra gerçekleştirilecek önleme ve iyileştirme çalışmalarına ışık tutacağı düşünülmektedir. Araştırmanın kapsamı: Örneklem: Araştırmanın örneklemini Orta Doğu Teknik Üniversitesi'nde farklı sınıf ve bölümlerde eğitimlerine devam ed...
Üniversite Öğrencilerinin Çevrim İçi Eğitime Yönelik Deneyimleri, Geliştirdikleri Dirençler ve Başa Çıkma Stratejileri
Yılık, Mehmet Ali (null; 2020-11-25)
Problem Durumu ve Amaç: Bu araştırmanın amacı, COVID-19 küresel salgını nedeniyle yüz yüze eğitimden çevrim içi eğitime geçen üniversite öğrencilerinin bu değişime ilişkin deneyimlerinin incelenmesi ve üniversite öğrencilerinin bu değişime karşı geliştirdikleri direncin kaynakları ile değişime dirençlerinin üstesinden gelme stratejilerinin ortaya çıkarılmasıdır. Yöntem: Bu çalışma, bir nitel araştırma yöntemi olan fenomenoloji (olgubilim) olarak tasarlanmıştır. Çalışmanın araştırma grubunu, Türkiye’deki iki...
Citation Formats
IEEE
ACM
APA
CHICAGO
MLA
BibTeX
A. G. Demir, “Üniversite Öğrencilerinde Erteleme Davranışlarıyla Başa Çıkma,” 2009. Accessed: 00, 2020. [Online]. Available: https://hdl.handle.net/11511/59637.