Show/Hide Menu
Hide/Show Apps
anonymousUser
Logout
Türkçe
Türkçe
Search
Search
Login
Login
OpenMETU
OpenMETU
About
About
Open Science Policy
Open Science Policy
Frequently Asked Questions
Frequently Asked Questions
Browse
Browse
By Issue Date
By Issue Date
Authors
Authors
Titles
Titles
Subjects
Subjects
Communities & Collections
Communities & Collections
Üniversite Öğrencilerinde Erteleme Davranışlarıyla Başa Çıkma
Date
2009-12-31
Author
Demir, Ayhan Gürbüz
Metadata
Show full item record
This work is licensed under a
Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License
.
Item Usage Stats
22
views
0
downloads
Ülkemizde akademik erteleme davranışına ilişkin araştırmalar olmasına rağmen bu çalışmalar erteleme davranışın sıklığı, yaygınlık alanları, olası sebepleri ve erteleme davranışının bazı değişkenlerle olan ilişkisinden öteye geçmemiştir (Balkıs, 2006; Çakıcı, 2003; Uzun Özer ve Demir, 2005). Bu çalışmalardan elde edilen bulgular erteleme davranışının zaman kontrolü ile ilgili bir sorun olmanın ötesinde, kişilere sosyal ve psikolojik huzursuzluk veren ve istenilmeyen bir alışkanlık olduğunu göstermektedir. Buna göre erteleme davranışını azaltmaya ya da tamamen ortadan kaldırmaya yönelik iyileştirici bir programa ihtiyaç duyulmaktadır. Bu doğrultuda bu çalışmanın amacı, yapılandırılmış grupla psikolojik danışma teknik ve yöntemlerinin kullanımı yoluyla uygulanacak olan iyileştirici bir programın, üniversite öğrencilerinin erteleme davranışını azaltmasına olan etkisini araştırmaktır. Çalışma bulgularının öncelikle erteleme davranışı literatürüne katkıda bulunacağı beklenmektedir. Bulguların ve uygulanan programın eğitim sisteminde görev yapan eğitimcilere, erteleme davranışını azaltmaya ilişkin başlangıç niteliğinde bir program olacağı ve bundan sonraki çalışmalara ışık tutacağı düşünülmektedir. Bu yolla bu çalışmanın bulgularının erteleme davranışının üstesinden gelmek isteyen yada azaltmayı planlayan öğrenciler için de faydalı olacağı beklenmektedir.
URI
https://hdl.handle.net/11511/59637
Collections
Department of Educational Sciences, Project and Design