İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Teknolojik Pedagojik Ve İçerik Bilgilerinin Öğretimsel Deneyimleri Bağlamında İncelenmesi

2012-12-31
Günümüzde teknoloji hayatın her alanında olduğu kadar eğitim alanında da çok önemli bir araçtır (Campbell, 1996; Gülbahar, 2006). Öğretilecek konunun öğrencinin daha kolay algılayabileceği düzeye getirilmesine yardımcı olacak her türlü araç eğitim teknolojisi kapsamında yer almaktadır. Gelişen teknoloji çok fazla aracı eğitimin hizmetine sunmaktadır. Dolayısıyla öğrencilere ve konu içeriğine en uygun aracı seçebilen ve bu aracı etkili şekilde eğitim süreçlerine dahil edebilen, ölçme değerlendirme işlemleri için kullanabilen öğretmenlere ihtiyaç duyulmaktadır (Öztürk & Horzum, 2011). Gelişen teknolojiler, öğretmenlerin eğitimde teknoloji kullanmak için gerekli olan becerilere sahip olmalarını gerektirmektedir (Koehler, Mishra, 2005). Bu nedenle öğretmen adaylarından teknoloji kullanımı açısından gerekli yeterliklere sahip olmaları beklenmektedir. İlgili literatür incelendiğinde bu konudaki en kapsamlı çalışmaların Koehler ve Mishra (2005) tarafından yapıldığı görülür. Koehler ve Mishra (2005), öğretmen adaylarının teknoloji, pedagoji ve içerik bilgilerinin öğretim sürecinde etkin bir şekilde birleştirilmesini sağlayacak bir model oluşturarak teknolojiyi sınıf ortamında etkili bir şekilde kullanabilen öğretmen yetiştirme sürecini tanımlamaya çalışmışlardır. Dünya’da olduğu gibi Türkiye’de de alanda teknolojiyi etkili kullanarak öğretimi yönlendirecek ve rehberlik edecek öğretmenlere ihtiyaç duyulmaktadır. Bu nedenle özellikle aday öğretmenlere eğitim teknoloji kullanımı konusunda hizmet öncesi dönemde uygulamalı olarak eğitim verilmesi gereklidir. Teknopedagojik eğitime göre eğitim fakültelerinin yeniden yapılandırılması gerekmektedir (Çoklar, Kılıçer, Odabaşı, 2007). Ancak yapılan araştırmalar birbirinden bağımsız olarak verilen bu bilgilerin öğretmen eğitim teknolojisi kullanım becerisi kazandırmada yetersiz kaldığını göstermektedir. Bu çalışmanın katılımcıları dinamik geometri programının matematik dersinde etkili bir şekilde nasıl kullanabileceği hakkında profesyonel eğitim almış, metot ve temel matematik derslerini tamamlamış 6 öğretmen adayından oluşmaktadır. Öğretmen adaylarına çalışma kapsamında gerçek sınıf ortamında teknoloji destekli matematik eğitimi yapma imkanı verilerek deneyimleri hakkındaki görüşleri alınacaktır. Bu çalışmanın amacı matematik öğretmen adaylarının öğrenim süreleri boyunca aldıkları derslerin teknolojik, pedagojik ve içerik bilgilerinin gelişimdeki rolünü uygulama okullarındaki öğretim deneyimleri bağlamında incelemektir. Bu çalışma ile öğretmen adaylarının aldıkları öğretmenlik eğitimi sürecinde edindikleri bu üç bilgi türünün uygulamaya nasıl yansıttıkları, bu süreçte karşılaştıkları zorlukları ve bu süreçte nasıl bir gelişim gösterdikleri incelenecektir.

Suggestions

İlköğretim öğrencilerinin matematik dersi için teknoloji kullanımına yönelik tutumlarının incelenmesi
Işıksal Bostan, Mine; Aytekin, Emine(2014-12-31)
Bu araştırmanın amacı ilköğretim öğrencilerinin matematik dersi içinteknoloji kullanılmasına yönelik tutumlarını incelemektir. Daha özelde iseamaç, ilköğretim öğrencilerinin matematik dersinde teknoloji kullanımınayönelik tutumlarının sınıf seviyesine ve cinsiyete göre değişiklikgösterip göstermemesini ortaya koymaktır.Bu araştırmanın katılımcılarınıAnkara’da bulunan üç devlet ve ortaokul öğrencilerioluşturmaktadır.Veriler, öğrencilerin matematik derslerinde teknolojikullanımına yönelik tutumlarını belirlem...
İlköğretim matematik öğretmen adaylarının epistemolojik kavramlamaları: üniversite ve sınıf düzeyinin etkisi
Isıksal Bostan, Mıne; Kurt, Gönül; Doğan, Oğuzhan; Çakıroğlu, Erdinç (2007-01-01)
Bu çalışmanın amacı ilköğretim matematik öğretmen adaylarının matematiğe yönelik epistemolojik kavramlamalarını belirlemek ve öğrenim görülen üniversite ile üniversite sınıf seviyesinin bu kavramlamalara olan etkisini incelemektir. Araştırma, 2005-2006 yılı bahar döneminde Ankara’daki iki büyük devlet üniversitede 1., 2., 3. ve 4. sınıflarda okuyan ve rasgele örneklem yoluyla seçilen 275 öğretmen adayıyla gerçekleştirilmiştir. Bu araştırmada veriler 56 maddeden oluşan “Öğretmen Adaylarının Matematiğe Yöneli...
İlköğretim Öğrencileri için İklim Değişikliği Bilgi ve Tutum Ölçeği Çalışması
Teksöz, Gaye; Şahin, Elvan(2013-12-31)
İklim değişikliği, dünya üzerinde yaşamış olan ve yaşayan toplumların şimdiye kadar yüz yüze kaldığı en ciddi küresel çevre sorunlarının başında gelmektedir. Gelişmekte olan ülkeler ve az gelişmiş ülkeler, .iklim değişikliği ve küresel ısınmaya en az sebep olan ülkeler olmalarına rağmen bundan en fazla etkilenecek bölgeler olmaları beklenmektedir. Gelişmekte olan ülkelerden biri olan Türkiye’nin de iklim değişikliğinin yol açacağı olumsuzluklardan etkilenmesi muhtemeldir. Bu riski en aza indirmek, iklim o...
İlköğretim Öğrencilerinin Güdüsel İnanışları,öz Düzenleme Stratejiler Ve Matematik Başarılarına İlişkin Bir Yapısal Model
Çakıroğlu, Erdinç(2010-12-31)
I. AMAÇ VE GEREKÇE Bu çalışmanın genel amacı, matematik eğitimi ile ilgili bilişsel, güdüsel ve davranışsal kavramlar arasındaki doğrudan veya dolaylı ilişkileri açıklayan yapısal bir model oluşturmaktır. Bu bağlamda, öğrencilerin matematik eğitimi ile ilgili hedef algılarının, öz-yeterlik inanışlarının, öz-düzenleme strateji kullanımlarının ve akademik başarılarının arasındaki ilişki incelenecektir. Veriler, 2009-2010 akademik yılı bahar döneminde, Ankara'daki devlet okullarında okuyan yaklaşık 1000 yedinc...
İlköğretim ikinci kademe ve ortaöğretim öğrencilerinin yoğunlaşma konusundaki kavram yanılgıları
Boz, Yezdan (2005-01-01)
Bu çalışma, 6, 8 ve 11 inci sınıflarda eğitim gören öğrencilerin havadaki su buharının yoğunlaşmasıyla ilgili kavram yanılgılarını incelemektedir. Çalışmaya 300 öğrenci katılmıştır. Öğrencilerin yoğunlaşma konusundaki kavram yanılgılarını ölçmek için iki açık uçlu soru sorulmuştur. Yazılı yanıtların yanısıra, yaşları 12 ile 18 arasında değişen 10 öğrenciyle de mülakat yapılmıştır. Sonuçların açıklanmasında, doğru yanıtlar, yarı doğru yanıtlar ve yanlış yanıtların toplandığı üç ana kategori grupları kullanıl...
Citation Formats
E. Çakıroğlu, “İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Teknolojik Pedagojik Ve İçerik Bilgilerinin Öğretimsel Deneyimleri Bağlamında İncelenmesi,” 2012. Accessed: 00, 2020. [Online]. Available: https://hdl.handle.net/11511/61491.