Havayolu Taşımacılığında Çizelge Aksaklıkları Yönetimi

2011-12-31
Projenin konusu havayolu taşımacılığında çizelge aksaklıkları durumunda yeniden çizelgeleme problemlerini kontrol edilebilir uçuş sürelerini gözönüne alarak modellemek ve çözmektir. Problemde baştan verilmiş bir ilk çizelge üzerinde aksama olarak belli uçuşların herhangi bir nedenle gecikmesi ya da iptali ele alınacaktır. Verilen ilk çizelge ve bir aksama için yeni bir çizelge oluşturulmaya çalışılacaktır. Havayolu yolcu taşımacılığı sektöründe çizelgeleme problemleri karar destek sistemleri kullanılarak çözülse de halen aksaklık yönetiminde ortaya çıkan problemler için karar destek sistemleri oluşturulmamıştır. Projenin amacı aksaklık yönetimi konusunda uygulanabilir çözümler üretmektir. Ele alınan yeniden çizelgeleme probleminin pilotlar tarafından değil havayolu şirketinin operasyon merkezi tarafından çözülmesi gerekmektedir. Projede yöntem olarak öncelikle ele alınan problemin matematiksel modellenmesi ve ticari çözücülerle çözülmesi planlanmaktadır. Elde edilecek matematiksel modelde ortaya çıkacak doğrusal olmayan terimler konik karesel eşitsizliklerle modellenecektir. Problemin çözümünde ABD'nin BTS kurumunca yayınlanan uçak çizelgeleri kullanılacaktır. Elde edilecek çözümler analiz edilerek kontrol edilebilir uçuş sürelerinin havayolu yeniden çizelgeleme problemlerinde yaratacağı maliyet düşüşleri ortaya konacaktır. Bunun dışında ticari çözücülerin uygulamada ortaya çıkan gerçek boyuttaki problemlerin çözümünde yetersiz kalması durumunda problemin çözümü için sezgisel tarama algoritmaları geliştirilecek ve bu algoritmaların performansları sınanacaktır.

Suggestions

Havacılık Nöroergonomisinde Optik Beyin Görüntüleme Uygulamaları
Çakır, Murat Perit (2021-06-01)
Pilotların, insansız hava aracı operatörlerinin, hava trafik kontrolörlerinin eğitim ve uçuş faaliyetleri sırasında bilişsel durumlarının takibini sağlayacak nesnel yöntemlerin geliştirilmesi uçuş emniyetinin sağlanması, eğitim süreçlerinin optimizasyonu ve yenilikçi insan-makine arayüzlerinin tasarımı bakımından kritik önem taşımaktadır. İşlevsel Yakın-Kızılötesi Tayfölçümü (functional near infrared spectroscopy – fNIRS) optik beyin görüntüleme teknolojisi gibi saha kullanımına uygun, portatif ve güvenilir...
Fly-By-Wire Hava Araçları için Uçuş Zarfı Koruma Sistemi Geliştirilmesi
Yavrucuk, İlkay; Akmenek, Efe Bulut; Gürsoy, Gönenç(2016)
Bu projenin amacı, kontrol sistemi Fly-By-Wire sabit kanatlı uçak ve helikopterlerde, aracın uçuş limitlerini geçmemesi için kontrol lövyesinin maksimum hareket mesafesi tahmin ederek, pilota bunu aktif lövye kontrolleri ile geri bildirimde bulunarak, aracın uçuş zarfının içersinde kalmasını sağlayan uçuş zarfı koruma sisteminin algoritmalarının geliştirilmesidir. Kontrol lövyesinin izin verilen maksimum hareket mesafesi uçuş durumuna göre sürekli değiştiğinden, bunun bazı limit parametreleri ve uçuş duruml...
Toprağa Gömülü veya Engel Arkasına Gizlenmiş Hedeflerin Tespit ve Teşhisi İçin Yeraltı Radarı (GPR) Sinyal Simülasyonları, Önişleme ve Öznitelik Çıkarım Yöntemleri
Sayan, Gönül(2017-12-31)
Önerilen projenin amacı, gömülü ya da engel arkasındaki cisimlerin elektromanyetik yöntemlerle tespit ve sınıflandırılması problemi için önerilecek özgün önişleme ve öznitelik çıkarma yöntemlerinin başarımını gerçeğe yakın olarak tasarlanan benzetim (simülasyon) problemlerinin çözümü üzerinden değerlendirmektir.
Hava Taşıtlarına Uygulanan Güçlendirilmiş Silindirik Bir Dış Deponun Yapısal Analizi
Taş, Caner; Yaman, Yavuz; Kayran, Altan (2003-10-01)
Bu çalışmada, hava taşıtlarına uygulanan güçlendirilmiş bir dış deponun yapısal özellikleri I-DEAS®CAD/CAM/FEM programı kullanılarak araştırılmıştır. Dış deponun üç boyutlu katı modeli yaratılmış ve iki boyutlu ince kabuk elemanlar ve üç boyutlu katı elemanlar kullanılarak sonlu eleman ağı oluşturulmuştur. Uygun sınır şartları atandıktan sonra, güçlendirmenin ve yüklemenin dış deponun yapısal davranışına olan etkisini araştırmak amacıyla değişik konfigürasyonlara...
Bilgisayar destekli öğrenme ortamlarında oluşan bilişsel aktivitelerin göz hareketlerini izleme yöntemi ile dinamik gerçek zamanlı değerlendirilmesi ve farklı insan- bilgisayar arayüzleri tasarımının bu aktiviteler üzerindeki etkileri araştırma projesi
Akıllı, Göknur Kaplan; Çağıltay, Kürşat; Bakar, Ayşegül; Üke, Hacer; Acartürk, Cengiz; Özçelik, Erol(2008)
Bu proje önerisi, bilişim ve iletişim teknolojileri (BĐT) tabanlı öğrenme ortamlarındaki ya da kısaca e-öğrenme’deki bilişsel etkinlikleri etkileyen faktörleri keşfetmek için bir göz hareketlerini izleme tabanlı araştırmalar gerçekleştirmeyi amaçlamaktadır. Araştırılacak faktörler, e-öğrenmenin yanı sıra, e-hükümet, e-iş, e-eğlence, e-sağlık ve e-vatandaş gibi bazı diğer bilgi toplumu projelerinde de doğrudan uygulama alanları bulacaktır. E-öğrenme sistemlerinin değeri genelli...
Citation Formats
S. Gürel, “Havayolu Taşımacılığında Çizelge Aksaklıkları Yönetimi,” 2011. Accessed: 00, 2020. [Online]. Available: https://hdl.handle.net/11511/61822.