Barkod Teknolojilerinin Eğitimde Kullanımı: Bilişsel Bilimler Çerçevesinde bir Değerlendirme

2012-02-03
Bu bildirinin temel amacı iki boyutlu (2D) barkod (karekod) teknolojilerinin eğitimdeki potansiyel kullanım alanları konusunda farkındalık yaratmaktır. 2D barkod teknolojileri eğitim alanında basılı eğitim materyalindeki (örn. kitaplardaki) bilgi ile web üzerindeki eğitim materyali (örn. kitapta anlatılan öğrenme materyaline ait hareketli görüntüler) arasındaki geçişi kolaylaştırma potansiyeline sahip bir teknolojidir. Bu potansiyel bilişsel bilimler çerçevesinde kuramsal olarak değerlendirilmiş ve mevcut deneysel araştırma örnekleri sunulmuştur.
XIV. Akademik Bilişim Konferansı

Suggestions

A simulation tool for mc6811
Sarıkan (Tuncer), Nazlı; Güran, Hasan; Department of Electrical and Electronics Engineering (2004)
The aim of this thesis study is to develop a simulator for an 8-bit microcontroller and the written document of this thesis study analyses the process of devoloping a software for simulating an 8 bit microcontroller, MC68HC11. In this simulator study a file processing including the parsing of the assembler code and the compilation of the parsed instructions is studied. Also all the instruction execution process containing the cycle and instruction execution and the interrupt routine execution is observed th...
Digital modulation recognition
Erdem, Erem; Tanık, Yalçın; Department of Electrical and Electronics Engineering (2009)
In this thesis work, automatic recognition algorithms for digital modulated signals are surveyed. Feature extraction and classification algorithm stages are the main parts of a modulation recognition system. Performance of the modulation recognition system mainly depends on the prior knowledge of some of the signal parameters, selection of the key features and classification algorithm selection. Unfortunately, most of the features require some of the signal parameters such as carrier frequency, pulse shape,...
Fostering spatial abilities of seventh graders through augmented reality environment in mathematics education: a design study
Özçakır, Bilal; Çakıroğlu, Erdinç; Department of Elementary Education (2017)
In this study, design and development of an augmented reality learning toolkit for fostering spatial ability of seventh graders and their spatial understanding with this tool among different trials on mobile devices were reported. This study was conducted within two phases as preliminary and prototyping phases. The designed toolkit was evaluated, revised and redesigned throughout prototyping iterations with two mathematics education experts and two seventh grade students. Finally, possible contributions of ...
Uluslararası Geniş Ölçekli Sınavlarda Türkiye'nin Matematik Başarısını Arttırabilmek İçin Bir Model Önerisi: Bilişsel Tanıya Dayalı İzleme Modelinin Etkililiği
Başokçu, Oğuz Tahsin; Bardakçı, Vefa; Çakıroğlu, Erdinç; Öğretmen, Tuncay; Yurdakul, Bünyamin; Akyüz, Gözde(2018)
Bu projenin temel amacı, Uluslararası geniş ölçekli sınavlarda (PISA, TIMSS vb.) Türkiye?ninmatematik başarısını arttırabilmek için ortaöğretim 6. sınıf matematik dersindeki alan bilgisi vebilişsel süreç becerilerinin bir arada ölçülebilmesine dayalı ölçme araçları tasarlamak,öğrencilerin bu bilgi ve becerilere sahip olma düzeylerini etkili istatistiksel yöntemlerlebelirlemek, belirlenen öğrenme yetersizlikleri ve kaynakları konusunda öğretmen veöğrencilere geribildirimler sunarak başarının gelişimini izlem...
Supervised mesh segmentation for 3D objects with graph Convolutional neural networks
Perek, Emir Kaan; Sahillioğlu, Yusuf; Department of Computer Engineering (2019)
Mesh segmentation is a fundamental application that is primarily used for understanding and analyzing 3D shapes in a broad range of areas in Computer Science. With the increasing trend of deep learning, there have been many learning-based solutions to the mesh segmentation problem based on the classification of the individual mesh polygons. In this thesis, we cast mesh segmentation as a supervised graph labeling problem by using Graph Convolutional Neural Networks (GCNN). We treat a mesh object as a graph t...
Citation Formats
C. Acartürk, “Barkod Teknolojilerinin Eğitimde Kullanımı: Bilişsel Bilimler Çerçevesinde bir Değerlendirme,” presented at the XIV. Akademik Bilişim Konferansı, Uşak Üniversitesi, Uşak Türkiye (01-03 Şubat 2012), 2012, Accessed: 00, 2021. [Online]. Available: https://hdl.handle.net/11511/70793.