Show/Hide Menu
Hide/Show Apps
Logout
Türkçe
Türkçe
Search
Search
Login
Login
OpenMETU
OpenMETU
About
About
Open Science Policy
Open Science Policy
Open Access Guideline
Open Access Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Communities & Collections
Communities & Collections
Help
Help
Frequently Asked Questions
Frequently Asked Questions
Guides
Guides
Thesis submission
Thesis submission
MS without thesis term project submission
MS without thesis term project submission
Publication submission with DOI
Publication submission with DOI
Publication submission
Publication submission
Supporting Information
Supporting Information
General Information
General Information
Copyright, Embargo and License
Copyright, Embargo and License
Contact us
Contact us
ÇOCUKLAR GELECEK(SİZ)SİNİZ! VELİLERİN EĞİTİMLE İLGİLİ KAYGILARI
Download
4. ve 5. Tebliğ- TAM METİNLER.pdf
Date
2018-10-01
Author
Taneri, Pervin Oya
Metadata
Show full item record
Item Usage Stats
159
views
192
downloads
Cite This
Son yıllarda, yakın bölgelerde yaşanan savaşlar nedeniyle Türkiye’ye yerleşen mülteciler, ülkede halihazırda var olan demografik çeşitliliği daha da arttırmıştır. Ancak göçmenler ve mülteciler konusunda yapılan araştırmalar, öğretmenlerin çoğunun, göçmen ve mülteci öğrencilerin sosyo-kültürel beklentilerini karşılamaya uygun öğretim yaklaşımları konusunda yeterince bilgi ve beceri sahibi olmadıklarını ortaya koymaktadır. Başta dil engelleri olmak üzere, eğitim programlarında mülteci öğrencilere yeterli desteğin sağlanamaması, mülteci öğrencilerin akademik olarak başarısız olmalarına ve okulu bırakma oranlarının artmasına yol açmaktadır. Öğretmen adaylarının göç pedagojisi, kapsayıcı eğitim, kültürlere duyarlı öğretim uygulamaları ve farklılaştırılmış öğretim stratejileri konuları hakkında farkındalıklarının bilinmesi hem toplumsal düzeyde hem de dünya genelinde eğitim bilimcilere, öğretmenlere ve eğitim politikacılarına farklı bir bakış açısı sunabilir. Bu bakımdan, bu nitel durum çalışması, öğretmen adaylarının mültecilerin sınıf içi etkileşimleri ve öğretimsel destek ihtiyaçları hakkındaki görüşlerine odaklanmaktadır. Öğretmen adaylarıyla yarı yapılandırılmış görüşmeler yapılmıştır. Veriler analiz edilerek temalar belirlenmiştir. Bulgular, öğretmen adaylarının farklı eğitim stratejileri ve kültüre duyarlı öğretim uygulamaları hakkında yeterli bilgiye sahip olmadıklarını ve bazı endişeleri olduğunu göstermiştir. Öğretmen adayları, sınıflarındaki farklı kültürlerden gelen öğrencilerin mevcut eğitim düzeylerini, becerilerini ve eğilimlerini nasıl tanımlayacaklarını bilmediklerini ve bu özellikleri nasıl geliştirecekleri konusunda onlara destek olacak çalışmalara ihtiyaç duyduklarını belirtmişlerdir. Katılımcılar özellikle dil açısından sıkıntı yaşayacaklarından endişe duymaktadır. Bu çalışmanın sonuçlarının toplumdaki baskın grupların dışında kalan ve bazı özellikleri nedeniyle değersizleştirilen ya da dışlanan birey ya da grupların yaşadıkları ayrımcılıklarla mücadele edilebilecek bireyler yetiştirecek eğitim programlarının nasıl olması gerektiği konusunda araştırmacılara ve eğitim politikacılarına bir bakış açısı sunacağı umulmaktadır.
Subject Keywords
Göç pedagojisi
,
Mülteciler
,
Kapsayıcı eğitim programları
,
Kültürel kimlik
,
Farklılaştırılmış öğretim stratejileri
URI
http://www.ukbk.org/wp-content/uploads/2018/12/METİNLER-numaralı-birleştirilmiş.pdf
https://hdl.handle.net/11511/71001
Conference Name
Uluslararası Kültür ve Bilim Kongresi
Collections
Department of Educational Sciences, Conference / Seminar
Suggestions
OpenMETU
Core
SOCIAL REPRESENTATIONS OF SOCIAL MEDIA USERS TOWARD SYRIAN REFUGEES IN TURKEY
ÖZDEMİR, FATİH; Öner Özkan, Bengi (2016-12-01)
Suriyeli mülteciler krizi beş yılı aşkın bir süredir hem Türkiye ve diğer komşu ülkelerde hem Avrupa ülkelerinde etkisini artırarak sürdürürken, mülteciler sığındıkları ülkelerde topluma uyum sağlayamamakta ve sosyal dışlanmaya maruz kalmaktadır. Bu çalışmanın amacı, Türkiye'de sosyal medya kullanıcılarının Suriyeli mültecilere ilişkin sosyal temsillerini nitel bir yaklaşım ile araştırmaktır; çünkü sosyal temsiller Suriyeli mülteciler ve Türkiye toplumunun entegrasyon sürecince yaşadığı problemleri ve Suriy...
DEVELOPMENT OF STRENGTH REDUCTION FACTORS FOR PERFORMANCE-BASED SEISMIC DESIGN OF BRIDGES IN FAR-FAULT SEISMIC REGIONS
Rabaia, Tareq Z. S.; Dicleli, Murat; Department of Engineering Sciences (2021-9)
In this thesis, a methodology to develop strength reduction factors for performance-based seismic design of bridges in far-fault seismic regions is presented. The presented methodology is mainly based on performing linear 5%-damped response spectrum analyses (RSA) and nonlinear time history analyses (NTHA) of bridge piers modeled as single degree of freedom (SDOF) systems. Bridge piers of both circular and rectangular sections are analyzed for wide ranges of various design parameters considering several sub...
CHANGING WORKSPACES AND URBAN EXPERIENCES OF CREATIVE LABOR: THE CASE OF ISTANBUL
Güner, Gizem; Kayasü, Serap; Department of City and Regional Planning (2021-9)
The economic and spatial vacancy after de-industrialization triggered the cities to capitalize on creative industries, which challenged the conventional dynamics of work and life in the urban sphere. Co-working spaces, homes and public spaces having emerged as new forms of workspaces – along with the urban environments being restructured as diverse ecosystems of high education, talent, vibrant cultural infrastructure and other services – are considered as the new landscape of the post-industrial city. The c...
Mimari Mirasın Korunmasında Uygulama Elemanlarının Yetiştirilmesine Yönelik Yaygın Eğitim Uygulamaları
Kuban, Nurdan; Kahya, Yegan (Middle East Technical University, Faculty of Architecture, 2016-6-1)
Kültür varlığı yapılara ilişkin koruma ve restorasyon uygulamaları, gerçekleştirilen iş kalemlerinin çeşitliliği, uygulama esnasında oluşabilecek beklenmedik sorunlar, yanlış müdahalelerin sebep olabileceği geri dönüşsüz hasarlar gibi nedenlerle özel uzmanlık ve deneyim gerektiren bir uğraştır. Oysa, Türkiye’de koruma ve restorasyon uygulamalarında da -inşaat sektöründe olduğu gibi- genellikle kalifiye olmayan, deneyimsiz işçiler çalıştırılmaktadır. Nitelikli, kalifiye ustaların bulunmadığı bir ortamda iste...
Azınlık kımlığe sahıp bıreylerın kültürel kımlık oluşum süreçlerı: yorumlayıcı fenomenolojık analız
Büyükaşık Çolak, Canan; Gençöz, Faruk (2020-12-01)
Bu makalede ‘Azınlık gruplarının üyeleri etnik kimliklerini nasıl oluştururlar?’ sorusu üzerinden etnik / kültürel kimlik oluşum süreciyle ilişkili deneyimler analiz edilmeye çalışılmıştır. Bu amaçla çalışmada niteliksel metodoloji kullanılmış ve veri analizleri Yorumlayıcı Fenomenolojik Analiz kılavuzu ve adımlarına göre yapılmıştır. Arap Alevi toplumundan dokuz katılımcıyla yarı yapılandırılmış görüşme yoluyla, neredeyse bir hafta arayla iki kez görüşülmüş ve her görüşme neredeyse 50 dakika sürmüştür. Kat...
Citation Formats
IEEE
ACM
APA
CHICAGO
MLA
BibTeX
P. O. Taneri, “ÇOCUKLAR GELECEK(SİZ)SİNİZ! VELİLERİN EĞİTİMLE İLGİLİ KAYGILARI,” presented at the Uluslararası Kültür ve Bilim Kongresi, 2018, Accessed: 00, 2021. [Online]. Available: http://www.ukbk.org/wp-content/uploads/2018/12/METİNLER-numaralı-birleştirilmiş.pdf.