Relationship between Motivational Constructs and Students’ Mathematics Achievement: A case of TIMSS 2015

2018-04-22
27. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, (2018)

Suggestions

Relationship between learning strategies and goal orientations: A multilevel analysis Öğrenme stratejileri ve hedef yönelimleri arasındaki ılişki: çok düzeyli veri analizi
Kadioglu, Cansel; Kondakçı, Esen (2014-01-01)
Problem Durumu: Öğrencilerin akademik başarılarını açıklamada motivasyon önemli bir yer tutar. Motivasyon hedefe yönelik çaba ve çalışmayı başlatan ve devam ettiren süreç olarak tanımlanmaktadır. Motivasyonu yüksek olan öğrenciler zorlayıcı görevleri seçer, daha çok çaba harcar ve engellerle karşılaştıklarında vazgeçmezler; bunun sonucunda da daha başarılı olurlar. İlgili alanyazında motivasyonu açıklayan farklı teorilere rastlanmaktadır. Öğrencilerin bir öğrenme sürecine neden katıldığını, öğrenmenin amacı...
Relationship of job characteristics to satisfaction and motivation : a study on academicians.
Varoğlu, Demet; Department of Management (1986)
Relationship between School Climate Perceptions of Parents and thewir involvement in schooling
Ertem, Hasan Yücel; Gökalp, Gökçe (null; 2015-04-16)
Relationship between meta-level variables and science achievement of secondary school studies
KIRBULUT, ZÜBEYDE DEMET; Kondakçı, Esen (2016-11-16)
Relationships between Foreign Language Teachers' Cognitions and Actions: Evidence from Instructors at Tertiary-level
Öztürk, Mustafa; Yıldırım, Ali (2019-01-01)
Teacher cognition and teacher action are two interrelated concepts of teaching and thus ought to be studied together in-depth to understand the nature of teaching and its effect on educational achievement. Examining the relationship between language teachers' cognitions and their actions has the potential to inform and guide current and future instructional practices in language teaching settings. From this point forth, this correlational study aims to answer in what way language teachers' language learning...
Citation Formats
G. Kaplan Can, “Relationship between Motivational Constructs and Students’ Mathematics Achievement: A case of TIMSS 2015,” presented at the 27. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, (2018), Ankara, Türkiye, 2018, Accessed: 00, 2021. [Online]. Available: https://hdl.handle.net/11511/72819.