Öğretmen Eğitiminde Eğitim Fakültesi Uygulama Okulu İşbirliği YÖK Dünya Bankası Hizmet Öncesi Öğretmen Eğitimi Projesi Çerçevesinde Geliştirilen Bir Program

1998-01-01
Milli Eğitim Dergisi

Suggestions

Öğretmenlik Mesleği, Öğretmen Eğitimi ve Çocuk İstismarı
Tezgiden Cakcak, Sebahat Yasemin (null; 2017-12-01)
A case study of online communities of practice for teacher education: motivators, barriers and outcomes
Baran, Bahar; Çağıltay, Kürşat; Department of Computer Education and Instructional Technology (2007)
The aim of the study was to investigate the dynamics of two online communities of practice (oCoP) for preservice teachers. The research process encompassed three main phases. Phase 1 was related to the design and development of online environment. By the help of existing literature and a pilot study, a portal which is called as “Professional Development Circle (PDC)” was developed. In Phase-2, 28 preservice teachers from three different universities participated to an online course as a part of an undergrad...
Öğretmen Eğitimi Kapsamında Dijital Öykülerin Tasarlanması, Geliştirilmesi ve Kullanılması: Bir Biçimlendirici Değerlendirme Araştırması
Yıldırım, İbrahim Soner(2015-12-31)
Eğitim Fakültelerinin yeniden yapılandırılması kapsamında 1998 kurulmuş olan Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü (BÖTE)’nin ana hedefi Bilgi ve İletişim Teknolojileri öğretmenleri yetiştirmektir (YÖK,2007). Bilgi ve İletişim Teknolojileri öğretmenleri öğrencilerine bilgi ve iletişim teknolojileri (BİT) hakkında genel bilgi sunulması, BİT araçlarının kullanımı, bilgiye erişme, analiz etme ve sonuçlarını kullanma gibi becerilerin kazandırılmasının yanında çalıştıkları kurumlarda yeni teknoloji...
Öğretmen Eğitimi Kapsamında Dijital Öykülerin Tasarlanması Geliştirilmesi ve Kullanılması Biçimlendirici Değerlendirme Araştırması
İslim, Ömer Faruk; Yıldırım, İbrahim Soner (2016-06-15)
Establishment and maintenance of the pedagogical focus in teacher led foreign language classrooms in practicum
Balıkçı, Gözde; Seferoğlu, Gölge; Department of English Language Teaching (2018)
This micro-analytic L2 classroom interaction study aims to unearth establishment and maintenance of the pedagogical focus in EFL classrooms led by pre-service teachers. 16 pre-service EFL teachers’ teachings in 43 different lessons in practicum context were video-recorded and transcribed using Jefferson transcription convention. Employing conversation analysis as research method, the data were analyzed to investigate the emerging contexts in EFL classroom interaction led by pre-service teachers. And then in...
Citation Formats
“Öğretmen Eğitiminde Eğitim Fakültesi Uygulama Okulu İşbirliği YÖK Dünya Bankası Hizmet Öncesi Öğretmen Eğitimi Projesi Çerçevesinde Geliştirilen Bir Program,” Milli Eğitim Dergisi, pp. 5–11, 1998, Accessed: 00, 2021. [Online]. Available: https://hdl.handle.net/11511/73063.