Teknoloji tabanlı argümantasyon uygulamasında gerekçe yapılarının incelenmesi.

2018-10-06
Erkek, Özlem
Işıksal Bostan, Mine
Argümantasyon, Jiménez-Aleixandre ve Erduran (2008) tarafından iddiaların deneysel veya kuramsal deliller, gerekçeler, çürütenler ve alternatif görüşler ışığında bireysel veya iş birliğiyle yapılandırıldığı ve değerlendirildiği sosyal etkileşim süreci olarak tanımlanmıştır. Argümantasyon tabanlı uygulamaların en temel unsurlarından birisi bireylerin iddiaları için sunduğu gerekçelerdir (Cross, 2009). Bu gerekçelerin yapısı ve çeşidine yönelik ulaşılabilen alanyazına göre yapılan çalışma sayısı yok denecek kadar azdır. Literatürdeki bu eksiklik dikkate alınarak bu çalışmada ortaokul matematik öğretmen adaylarının teknoloji ortamında geometri soruları çözerken argümanlarını savunmak için sundukları gerekçelerin yapısının incelenmesi amaçlanmıştır.
13. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, (4 - 06 Ekim 2018)

Suggestions

Teknoloji ile zenginleştirilmiş öğrenme ortamlarında öğrencilerin bilimsel argümantasyonuna rehberli öğrenme desteği sağlanması
Üstünel, Hale Havva; Tokel, Saniye Tuğba (2017-01-01)
Yirmi yıl boyunca araştırmacılar ve uygulayıcılar, argümantasyonu desteklemek ve öğretmek amacıyla teknoloji araçları geliştirmiş ve teknoloji ile zenginleştirilmiş öğrenme ortamları (TELE’ler) tasarlamıştır. İlgili olarak, Kim-Hannafin vd. (2007), geçerli bir TELE3sağlamak amacıyla pedagojik bir çerçeve sunmuştur. Tasarıma dayanan bu çalışmanın amacı, bu çerçevenin mikro bağlam boyutunu araştırmak ve öğrenci-araç, öğretmen-öğrenci ve öğretmen-araç arasındaki etkileşimleri analiz etmekti. Bu bakımda...
Human-Thing Relations in Design: A Framework Based on Postphenomenology and Material Engagement Theory
Aktaş, Bilge Merve; Tok, Tuğba; Gürtekin, Betül; Kaygan, Harun; Dilek, Özgün; Özçelik, Ayşegül; Akın, Fazıl; Büyükkeçeci, Elif (ODTÜ Mimarlık Fakültesi, 2022-6)
Starting with the earlier work of Don Ihde, postphenomenological studies in philosophy of technology have been documenting the many ways in which technologies shape human beings’ relationship to the world. More recently, Material Engagement Theory (MET), originating from cognitive archaeology, offers descriptions of how human thinking and capacities have been shaped through creative material engagements with the world. Based on a recent collaboration by Ihde and Malafouris (2018), this study applies the joi...
Batı cephesinde yeni bir şey yok mu? Fonksiyonalist Avrupa Birliği ve fonksiyonalizm-sonrası Avrupa bütünleşmesi
Kahraman, Sevilay (Orta Doğu Teknik Üniversitesi (Ankara, Turkey), 2013-8-1)
Eşzamanlı bir süreç ve proje niteliğindeki Avrupa bütünleşmesi ve bütünleşmenin dört temel boyutu (siyasal bütünleşmesi, kurumsal bütünleşme, tutumsal bütünleşme ve güvenlik bütünleşmesi) arasındaki etkileşim “fonksiyonalist” olarak tanımlanabilecek bir Avrupa Birliği (AB) ortaya çıkarmıştır. Bütünleşmenin siyasa kapsamı ve kurumsal derinliği zamanla çok-düzlemli, elitist, işlevselliğe odaklı ve kitlelerin izin veren konsensüsüne dayanan bir yönetişim modeli ve siyasi topluluk yaratmıştır. Ancak Soğuk Savaş...
Genel Kadercilik Ölçeği: Geçerlik ve güvenirlik çalışması
Doğulu, Canay; Sakallı, Nuray (null; 2017-11-29)
Psikoloji yazınında kadercilik, çoğunlukla dışsal kontrol odağı, öğrenilmiş çaresizlik, önceden belirlenmişliğe inanma, gerçekliğin kabulü ya da baş etme becerisi gibi çeşitli kavramlarla açıklanmıştır (Esparza, Wiebe ve Quiñones, 2015). Kaderciliği ölçmek için, bu farklı kavramları ele alan çeşitli ölçekler ile kaderciliğin başlıca çalışıldığı sağlık ve yakın ilişkiler konularına ilişkin kaderci inanışları ele alan ölçekler kullanılmıştır (derleme için bkz. Esparza, 2005). Genel olarak bakıldığında, kaderc...
Bilgi, bilim, teknoloji ve yenilik: kavramsal tartışma
Akçomak, İbrahim Semih; Erdil, Erkan (Bilgi Üniversitesi Yayınları, 2016-01-01)
Bu bölüm kitapta sıklıkla atıfta bulunulan ve ilerleyen bölümlerde derinlemesine incelenen bilgi, teknoloji, teknolojik değişme, teknolojinin yayılması, Ar-Ge, yenilik ve fikri mülkiyet hakları gibi kavramların kısaca açıklanmasını amaçlamaktadır. İlk olarak malümat ve bilgi arasındaki farka değinilecek daha sonra ise bilgiyi yaratmak için yürütülen Araştırma ve Geliştirme (Ar-Ge) faaliyetlerinin kapsamı üzerinde kısaca durulacaktır. Ar-Ge faaliyetleri neticesinde yeni bir teknoloji ve/veya ürün ya da süreç...
Citation Formats
Ö. Erkek and M. Işıksal Bostan, “Teknoloji tabanlı argümantasyon uygulamasında gerekçe yapılarının incelenmesi.,” presented at the 13. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, (4 - 06 Ekim 2018), Denizli, Türkiye, 2018, Accessed: 00, 2021. [Online]. Available: https://hdl.handle.net/11511/73550.