Show/Hide Menu
Hide/Show Apps
Logout
Türkçe
Türkçe
Search
Search
Login
Login
OpenMETU
OpenMETU
About
About
Open Science Policy
Open Science Policy
Communities & Collections
Communities & Collections
Help
Help
Frequently Asked Questions
Frequently Asked Questions
Guides
Guides
Thesis submission
Thesis submission
MS without thesis term project submission
MS without thesis term project submission
Publication submission with DOI
Publication submission with DOI
Publication submission
Publication submission
Supporting Information
Supporting Information
General Information
General Information
Copyright, Embargo and License
Copyright, Embargo and License
Contact us
Contact us
Okul Öncesi Öğretmenleri Tarafından Kullanılan Ev- Okul İletişim Yöntemleri: Yeni İletişim Teknolojilerini Kullanıyorlar Mı?
Date
2017-10-28
Author
Mumcu, Tuba
Demircan, Hasibe Özlen
Metadata
Show full item record
Item Usage Stats
53
views
0
downloads
Cite This
URI
https://hdl.handle.net/11511/73607
Collections
Unverified, Conference / Seminar
Suggestions
OpenMETU
Core
Okul Öncesi Öğretmenlerinin Üstün Yetenekli Çocuklar Hakkındaki Görüşlerinin Belirlenmesi
Yoleri, Sibel; Tetik, Gamzegül; Çetken, Hatice Şebnem (2018-04-01)
Preschool Teachers' Beliefs and Self-Reported Practices Regarding Questioning as a Teaching Method: Questioning Cycle and Question Types
İnönü, Gamze Nur; Demircan, Hasibe Özlen; Department of Early Childhood Education (2022-5)
The present study investigated preschool teachers’ beliefs and self-reported practices regarding questioning as a teaching method and its two strategies: questioning cycle components (planning questions, asking questions, waiting time, listening to the response, assessing the response, and follow-up questions) and question types (open-ended and closed-ended questions). Accordingly, a convergent mixed methods design was adopted, and quantitative and qualitative data were compared. The data were collected fro...
Okul Öncesi Öğretmenlerinin STEM (Fen, Teknoloji, Mühendislik, Matematik) Eğitimi Anlayışları.
Şenyurt, Ezgi; Demircan, Hasibe Özlen (2017-10-21)
Okul Öncesi Öğretmenlerinin Bilinçli Farkındalık ve Tükenmişlik Puanları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
Tonga, Funda Eda; Erden, Feyza (2021-10-01)
The purpose of this study is to examine the relationship among early childhood teachers' mindfulness and burnout scores. A total of 271 early childhood teachers working in public, early childhood institutions participated in this study, which used the correlational research model. The data of the study were gathered by “A Personal Information Form”, “Mindful Attention Awareness Scale (MAAS)”, and “Maslach Burnout InventoryEducator Form (MBI-EF)”. The data were analyzed through the SPSS program using a Pears...
Okul Öncesi Öğretmenlerin Sınıf Yönetimi Stratejilerine Ve Disiplin Problemlerine Karşı Tutumları.
Olgan, Refika(2010-12-31)
Öğrencilerin sınıf içerisindeki problem davranışlarını engellemek amacıyla eğitimciler ve araştırmacılar yıllar süren çeşitli araştırmaların yardımıyla düzenli bir sınıf atmosferi oluşturmaya çalışmaktadırlar. Öğretmenlerin tutum ve yaklaşımları öğrencilerin davranışları üzerinde direkt etkilidir. Bu nedenle, her bir öğrencinin davranışını tek tek düzeltmeye çalışmaktan ziyade eğitimciler kabuledilebilir sınıf davranışlarını model olarak, açıklayarak ve örnek uygulamaları yaparak öğrencilerinin benimsemeler...
Citation Formats
IEEE
ACM
APA
CHICAGO
MLA
BibTeX
T. Mumcu and H. Ö. Demircan, “Okul Öncesi Öğretmenleri Tarafından Kullanılan Ev- Okul İletişim Yöntemleri: Yeni İletişim Teknolojilerini Kullanıyorlar Mı?,” 2017, Accessed: 00, 2021. [Online]. Available: https://hdl.handle.net/11511/73607.