Show/Hide Menu
Hide/Show Apps
Logout
Türkçe
Türkçe
Search
Search
Login
Login
OpenMETU
OpenMETU
About
About
Open Science Policy
Open Science Policy
Communities & Collections
Communities & Collections
Help
Help
Frequently Asked Questions
Frequently Asked Questions
Guides
Guides
Thesis submission
Thesis submission
MS without thesis term project submission
MS without thesis term project submission
Publication submission with DOI
Publication submission with DOI
Publication submission
Publication submission
Supporting Information
Supporting Information
General Information
General Information
Copyright, Embargo and License
Copyright, Embargo and License
Contact us
Contact us
Dönüşüm Geometrisinin Sanal Dinamik Geometri Ortamında Kavramsal Olarak İrdelenmesi Conceptually Studying Transformational Geometry in a Virtual Dynamic GeometryEnvironmen
Date
2015-06-12
Author
Yılmaz, Zuhal
Olgun, Beyza
Metadata
Show full item record
Item Usage Stats
72
views
0
downloads
Cite This
Teknoloji matematik eğitim ve öğretiminde etkin olarak kullanıldığında öğrencilerin matematiksel akil yürütmelerine, başarılarına ve anlamalarına olumlu katkıda bulunmaktadır (MEB, 2013;NCTM, 2000). Eğitim teknolojisinin aktif olarak kullanıldığı alanların başında geometri gelmektedir. Bu çalıştayda geometri öğretiminde sıklıkla kullanılan araçlardan GeoGebra ve Geometer’s Sketchpad ile dönüşüm geometrisini ele alan etkinlikler yapılacaktır. Öğretmenler, öğrenciler ve öğretmen adayları dönüşüm geometrisi konu alanına giren yansıma, öteleme ve dönmeyi kavramsal olarak tanımlamada ve anlamada zorluklar yaşamaktadır. Bu çalıştayda dinamik geometri araçları ile oluşturulmuş etkinlikler kullanılarak, öğretmenlerin dönüşümleri kavramsal olarak irdelemeleri ve uygulamaları planlanmaktadır. Çalıştay üç asamadan oluşacaktır. Birinci aşamada dönüşümleri içeren bir etkinlik ile öğretmenlerin dönüşüm çeşitlerini sınıflandırmaları ve özelliklerini keşfetmeleri sağlanacaktır. İkinci aşamada dönüşüm çeşitlerinin matematiksel olarak manaları irdelenecek ve dönüşümler tanımlanacaktır. Son aşamada ise GeoGebra’da çeşitli dönüşümler oluşturulacak ve dönüşüme örnek ve örnek olmayan durumlar incelenecektir.
URI
https://hdl.handle.net/11511/73952
Conference Name
iSER 2015 WORLD CONFERENCE on EDUCATION
Collections
Department of Mathematics, Conference / Seminar
Suggestions
OpenMETU
Core
Yürüme ve Hareket Analizi Sistemleri Teknik Ayrıntılar
Tönük, Ergin (Türk Ortopedi ve Travmatoloji Birliği Derneği, 2014-07-01)
Bilgisayarlı ve üç boyutlu yürüme analizi sistemleri klinikte görsel olarak yapılan yürüme analizine ek olarak yürüyüş kinematiği ve kinetiği ile ilgili yürüyüşün her anına ait sayısal veriler sağlayarak tanılama, tedavi planlama ve değerlendirme ile protez ve ortez tasarım, ayarlama ve değerlendirmesinde yardımcı bir araç olarak kullanılmaktadır. Elde edilen verilerin sayısal olmasına ek olarak objektif olması da bilgisayarlı yürüyüş analizi sistemlerinin önemli bir üstünlüğüdür. Öte yandan, gerek sistem t...
Sıçramalı Difüzyon Süreçleri Varsayımı Altında Bariyer Opsiyonlarının Fiyatlandırılması
Yolcu Okur, Yeliz; Kozpınar, Sinem; Uğur, Ömür; Hayfavi, Azize; Animoku, Abdulwahab Adinoyi(2015-12-31)
Matematiksel modelleme, günlük yaşamdaki pek çok olguyu matematiksel terimlerle açıklayan formüller dizisidir ve bir çok alanda uygulamaları bulunmaktadır. Genellikle mallar, hisse senetleri, hisse senedi endeksleri, faiz oranları yada döviz üzerine yazılan opsiyon fiyatlarının modellenmesi Finansal matematikte en çok rağbet gören konulardan biridir. Bu modellemeye duyulan en önemli gereksinim, piyasada sıkça görülen fiyat dalgalanmalarından kaynaklanabilecek riski en doğru şekilde minimize etmekten kaynak...
Lise matematik öğretmenlerinin modelleme ve modellemenin matematik öğretiminde kullanılmasına yönelik düşünceleri: bir hizmetiçi eğitim programının etkisi
Ören Vural, Duygu; Çetinkaya, Bülent; Erbaş, Ayhan Kürşat; Alacacı, Cengiz; Çakıroğlu, Erdinç (null; 2013-06-01)
Matematik veya matematik dışındaki olay veya olgular arasındaki ilişkilerin matematiksel olarak ifade edilmesi, bu olay ve olgular içerisinden matematiksel örüntülerin ortaya çıkarılması süreci (VerschaX el, Greer, & De Corte, 2002) olarak tanımlanan matematiksel modelleme, öğrencilere kazandırılması hedeQ enen temel beceriler arasında önemli bir yere sahiptir (Common Core State Standards Initiative, 2010; TTKB, 2013). Bununla birlikte, öğretmenlerin belli bir konudaki düşünce ve inançları o alandaki uygula...
Üç Aşamalı Elektrokimya Kavram Testinin Geliştirilmesi
Şen, Şenol; Yılmaz, Ayhan; Geban, Ömer (2018-06-01)
Bu çalışmanın amacı, lise öğrencilerinin elektrokimya konusundaki kavramsal anlamalarını belirlemek amacıyla üç aşamalı bir kavram testi geliştirmek, güvenirlik ve geçerlik çalışmalarını yapmaktır. Çalışmaya 268 lise öğrencisi katılmıştır. Öğrencilerin, yaşları 16-20 arasında değişmektedir. Çalışmada üç aşamadan oluşan 29 soruluk bir test kullanılmıştır. Kapsam ve görünüş geçerliği için uzman görüşü alınmıştır. Madde analizlerini yapmak için testin toplam puanlarına göre alt %27 ve üst %27’lik gruplar belir...
Uydu Görüntülerinin Otomatik Analizi ile Afet Hasar Tespiti ve Kanunsuz Sınır Geçişlerinin Önlenmesi
Alatan, Abdullah Aydın; Yarman Vural, Fatoş Tunay; Beşbınar, Beril; Akar, Gözde; Gürbüz, Yeti Ziya; Halıcı, Uğur; Batı, Emrecan; Ulusoy, İlkay; Çinar, Umut; Koz, Alper; Özdemir, Okan Bilge; Bati, Emrecan(2015-12-31)
Proje önerisinin temel amacı ODTÜ Görüntü Analizi Uygulama ve Araştırma Merkezi (OGAM) bünyesinde yer alan araştırıcıların geçmişte HAVELSAN altyükleniciliğinde gerçekleştirdikleri savunma ile ilgili SSM destekli HASAT projesi deneyim ve sonuçlarının, Avrupa Birliği H2020 Programı Uzay Alanı ana başlıkları ve çağrı alanlarına uygulanacak şekilde kurgulanmasıdır. Bu kapsamda, HASAT projesi kapsamında uydu görüntüleri içinde yer alan ve otomatik olarak tanınması için ayrı ayrı çalışmalar yürütülmüş istihbara...
Citation Formats
IEEE
ACM
APA
CHICAGO
MLA
BibTeX
Z. Yılmaz and B. Olgun, “Dönüşüm Geometrisinin Sanal Dinamik Geometri Ortamında Kavramsal Olarak İrdelenmesi Conceptually Studying Transformational Geometry in a Virtual Dynamic GeometryEnvironmen,” presented at the iSER 2015 WORLD CONFERENCE on EDUCATION, 2015, Accessed: 00, 2021. [Online]. Available: https://hdl.handle.net/11511/73952.