Show/Hide Menu
Hide/Show Apps
Logout
Türkçe
Türkçe
Search
Search
Login
Login
OpenMETU
OpenMETU
About
About
Open Science Policy
Open Science Policy
Open Access Guideline
Open Access Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Communities & Collections
Communities & Collections
Help
Help
Frequently Asked Questions
Frequently Asked Questions
Guides
Guides
Thesis submission
Thesis submission
MS without thesis term project submission
MS without thesis term project submission
Publication submission with DOI
Publication submission with DOI
Publication submission
Publication submission
Supporting Information
Supporting Information
General Information
General Information
Copyright, Embargo and License
Copyright, Embargo and License
Contact us
Contact us
Araç Kullanırken Müzik Dinlemek, Sürücü Dürtüselliği, Trafik Ortamının Risk Seviyesi ile Sürücülerin Risk Algısı Arasındaki İlişki
Date
2018-11-17
Author
Öztürk, İbrahim
Öztürk, İbrahim
Öz, Bahar
Metadata
Show full item record
Item Usage Stats
129
views
0
downloads
Cite This
URI
https://hdl.handle.net/11511/74398
Collections
Unverified, Conference / Seminar
Suggestions
OpenMETU
Core
Araç Kullanırken Müzik Dinlemek, Sürücü Dürtüselliği, Trafik Ortamının Risk Seviyesi ile Sürücü Davranışları ve Risk Algısı Arasındaki İlişki
Ersöz, Ceren; Budak, Nesrin; Öztürk, İbrahim; Öz, Bahar (2019-04-01)
Müzik dinlemek, çoğu yol kullanıcısının sergilediği davranışlardan biridir. Ayrıca, dürtüsellik gibi insan faktörü ile ilgili değişkenler ve trafik ortamını etkileyen fiziksel faktörler sürücülerin riskli sürücü davranışlarını etkilemektedir. Bu çalışma kapsamında, araç kullanırken müzik dinlemek, sürücü dürtüselliği ve trafik ortamının risk seviyesi ile sürücülerin risk algısı ve davranışları arasındaki ilişki araştırılmaktadır. Bu doğrultuda, 50 sürücüden (37 erkek, 13 kadın) veri toplanmıştır. Katı...
Deciding on speed: "do knowledge of speed limits and other factors influence our way of driving?"
Gür Erdost, Begüm; Özkan, Türker; Mısırlısoy, Mine; Department of Psychology (2015)
The problem of Road Traffic Accidents is a growing epidemic all over the world; with an annual bill of 1.3 million lost lives (WHO, 2014). Human factors contribute more than 90% of errors causing these accidents; the main cause being speeding (Oppenheim and Shinar, 2011). Speeding was found to be the cause of 43% of all fatal and injury accidents in Turkey (TurkStat, 2013). Hence, understanding the underlying factors of speeding is of utmost importance for improving traffic safety. This study investigated w...
Araç Takip Sistemi Verilerini Kullanarak Elektrikli ve Hibrit Taşıtlar için Enerji Yönetim Sistemi Algoritmalarının Optimizasyonu ve Ticari/Kamusal Kullanıma Yönelik Motorlu Taşıtlar için Optimal Hibritleştirme Alternatiflerinin Değerlendirilmesi
Başlamışlı, Çağlar Selahattin; Testik, Caner Murat; Köprübaşı, Kerem(2019)
Bir yandan toplu tasımada kullanılan sehir içi otobüsler ve servisler, öte yandan her gün yüzkilometrenin üzerinde yol kateden çöp kamyonları ve kurye araçları çok miktarda yakıttüketmektedir. Bu proje kapsamında, Ankara içinde yolcu tasımacılıgında görev yapanbelediye otobüsleri üzerinden yogun veri toplama ve simülasyon faaliyetlerini içerenanalizlerin sonuçlarına dayanarak, belediyelerin ve Ulastırma Bakanlıgı?nın gelecekte içtenyanmalı motora sahip tasıtlar yerine elektrikli ve/veya hibrit tasıtların ku...
Software tool development for the automated configuration of flexray networks for in vehicle communication
Öztürk, Can; Schmidt, Şenan Ece; Schmidt, Klaus Werner; Department of Electrical and Electronics Engineering (2013)
The increasing use of electronic components in today’s automobiles demands more powerful in-vehicle network communication protocols. FlexRay protocol, which is expected to be the de-facto standard in the near future, is a deterministic, fault tolerant and fast protocol designed for in vehicle communication. For proper operation of a FlexRay network the communication schedule needs to be computed and the nodes need to be configured before startup. Current software tools that are geared towards FlexRay only d...
Cooperative Adaptive Cruise Control With Predicted Vehicle Information: Development and Evaluation
Kılıç, Furkan; Schmidt, Klaus Verner; Department of Electrical and Electronics Engineering (2022-8)
Using cooperative adaptive cruise control (CACC), it is possible for a platoon of vehicles to travel safely while increasing the traffic throughput and reducing the fuel consumption. Specifically, the maximization of the traffic throughput and the minimization of the fuel consumption is best supported by a constant spacing policy (CSP). In addition, driving safety requires the attenuation of any disturbances through the vehicle platoon, which is captured by the notion of string stability. In order to realiz...
Citation Formats
IEEE
ACM
APA
CHICAGO
MLA
BibTeX
İ. Öztürk, İ. Öztürk, and B. Öz, “Araç Kullanırken Müzik Dinlemek, Sürücü Dürtüselliği, Trafik Ortamının Risk Seviyesi ile Sürücülerin Risk Algısı Arasındaki İlişki,” 2018, Accessed: 00, 2021. [Online]. Available: https://hdl.handle.net/11511/74398.