Öğrenme Yönetim Sistemlerinde Öğrenme Yaşantılarına ve Öğrenen Özelliklerine İlişkin Bir Çalışma

2014-05-20
Alemdağ, Ecenaz
Ersolak, Kürşat
Yurdugül, Halil
E-öğrenme için bir platform oluşturan öğrenme yönetim sistemleri; öğrenen-içerik, öğrenen-öğretici ve öğretici-öğretici arasındaki etkileşime olanak sağlamaktadır. Öğrenenin özelliklerinin e-öğrenme ortamındaki bu etkileşimler sonucu oluşan öğrenme yaşantılarını, öğrenme yaşantılarının ise öğrenme çıktılarını etkilediği söylenebilir. Bu çalışmada ise bir uzaktan eğitim programında web tabanlı öğrenme ortamında öğrenme yaşantısı geçiren öğrencilerin özellikleri, öğrenme yönetim sistemindeki öğrenme yaşantıları ile başarı puanları incelenerek bu faktörler arasındaki ilişkiye bakılması amaçlanmıştır. Öğrenen özelliklerini belirlemek için “Öğrenmede Motive Edici Stratejiler Ölçeği” kullanılarak 56 öğrencinin üstbiliş becerileri ve görev değerine dayalı motivasyon düzeyleri elde edilmiştir. Öğrenme yönetim sistemindeki öğrenme yaşantıları incelemek için log kayıtlarından her bir öğrencinin Veri Tabanı Yönetim Sistemleri dersinde öğretmenlerine yolladıkları mesaj sayısı, içeriğe giriş sayısı, içerikte geçirdikleri süre ve içeriği tamamlama yüzdeleri elde edilmiştir. Öğrencilerin öğrenme çıktılarına ulaşıp ulaşmadıklarını saptamak için ise o dersteki öğrenci başarı puanlarına bakılmıştır. Faktör analiziyle birlikte öğrenme yaşantıları, içerikle ve öğreticiyle etkileşim adı altında iki faktör altında toplandığı bulunmuştur. Yapısal eşitlik modelinin kurulmasıyla öğrenen özelliklerinin öğrenme yaşantıları üzerinde, öğrenme yaşantılarının ise öğrenme çıktıları üzerinde anlamlı etki yaratmadığı görülmüştür. Bu sonuç hem öğrenme ortamının niteliğine hem de öğretim tasarımına ilişkin önemli bulgular içermektedir.
2nd International Instructional Technologies & Teacher Education Symposium, (20 - 22 Mayıs 2014)

Suggestions

Öğrenme Güçlüğünde Teknoloji Kullanımı Üzerine Sistematik Bir İnceleme
Doğan, Sibel; Delialioğlu, Ömer (2020-09-01)
Bu çalışma, öğrenme güçlüğü (ÖG) olan bireyleri desteklemek için teknolojiyi kullanma konusundaki araştırmaçalışmalarının sistematik bir alanyazın taramasıdır. Çalışmanın amacı; (1) öğrenme güçlüğünde teknolojiyikullanan makalelerin demografik ve yöntemsel özelliklerini belirlemek, (2) makalelerde geliştirilmek istenenbecerileri ve bu becerileri geliştirmek için kullanılan teknolojileri belirlemek, (3)kullanılan teknolojilerin öğrenmegüçlüğü yaşayan öğrencilerin performanslarını nasıl etkilediği ve (4) öğre...
Öğrencilerin Eğitsel Bilgisayar Oyunu Kullanımına İlişkin Görüşleri: Sosyal Bilgiler Dersi Örneği
Bakar Çörez, Ayşegül; Tüzün, Hakan; Çağıltay, Kürşat (2008)
Bu araştırmanın amacı, örgün eğitimdeki derslerde eğitsel bilgisayar oyunu kullanımına ilişkin öğrenci görüşlerini ortaya çıkarmaktır. Çalışma, Ankara ilindeki özel bir İlköğretim okulunun 6. sınıfında Sosyal Bilgiler dersini alan 24 öğrenci ile 9 hafta boyunca gerçekleştirilmiştir. Nitel araştırma yöntemleri kullanılan araştırmanın sonucunda öğrencilerin eğitsel oyun ortamını beğendikleri ve böyle bir ortamın Sosyal Bilgiler dersinde destekleyici olarak kullanılmasının onların derse olan motivasyonlarını a...
Öğrencilerin Öğrenmesini ve Katılımını Zenginleştirmek Amacıyla Kullanılan Bir Çevrimiçi Etkileşimli Öğrenme Aracı:H5P
Bakay, Şenol; Çevik, Rafet; Gürel Köybaşı, Nergis Ayşe; Çağıltay, Kürşat; Alptekin, Funda (2021-11-01)
Çevrimiçi Etkileşimli Etkinlikler, COVID-19 salgını sonrasında eğitim kurumlarının uzaktan öğrenme ve öğretim stratejilerine daha fazla yönelmek durumunda kalmasıyla daha önemli hale geldi. Uzaktan eğitim, eğitim dünyası içerisinde hâlihazırda oldukça popüler olmasına rağmen yüz yüze eğitimin yokluğundaki öğrenme eksiklerini mümkün olduğunca telafi etmek için ek geliştirmelere ihtiyaç duymuştur. ODTÜ, COVID-19 pandemisinden önce de sağlam bir çevrimiçi öğrenme alty...
Öğretim Üyelerinin COVID-19 Döneminde Uzaktan Eğitim Deneyimleri
Gürel Köybaşı, Nergis Ayşe; Alptekin, Funda; Çevik, Rafet; Çağıltay, Kürşat; Bakay, Şenol (2021-11-01)
Uzaktan veya çevrimiçi eğitim, COVID-19 öncesi üniversitelerin çoğunda uygulanan bir eğitim biçimi değildi. Ancak pandemi nedeniyle verilen kararlarla birlikte Mart 2020 itibariyle acil uzaktan eğitim dönemi başlamış ve derslerin çoğu çevrimiçi olarak devam etmiştir. Orta Doğu Teknik Üniversitesi'nin (ODTÜ) halihazırda çalışan bir öğrenme yönetim sistemine (ODTÜClass) sahip olması ve öğretim elemanlarının çoğunun (%82) sistemi en azından öğrencilerine e-posta ve duyuru...
DESIGN, DEVELOPMENT, AND EVALUATION OF AN ONLINE LEARNING MATERIAL TO SUPPORT THE READING COMPREHENSION PERFORMANCE OF STUDENTS WITH LEARNING DIFFICULTIES IN AN EXPOSITORY TEXT THROUGH TEACHING TECHNICAL VOCABULARY
Doğan, Sibel; Delialioğlu, Ömer; Department of Computer Education and Instructional Technology (2023-1-03)
The present study aimed to uncover the design principles of an online learning material designed to support the reading comprehension performance of students with learning disabilities in an expository text through teaching vocabulary. Moreover, it explored the effectiveness of the online learning material on students’ reading comprehension and vocabulary test scores. The study employed design-based research with its three phases: analysis, design & development, and implementation & evaluation to seek answe...
Citation Formats
E. Alemdağ, K. Ersolak, and H. Yurdugül, “Öğrenme Yönetim Sistemlerinde Öğrenme Yaşantılarına ve Öğrenen Özelliklerine İlişkin Bir Çalışma,” presented at the 2nd International Instructional Technologies & Teacher Education Symposium, (20 - 22 Mayıs 2014), Afyon, Türkiye, 2014, Accessed: 00, 2021. [Online]. Available: https://hdl.handle.net/11511/75024.