Show/Hide Menu
Hide/Show Apps
Logout
Türkçe
Türkçe
Search
Search
Login
Login
OpenMETU
OpenMETU
About
About
Open Science Policy
Open Science Policy
Open Access Guideline
Open Access Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Communities & Collections
Communities & Collections
Help
Help
Frequently Asked Questions
Frequently Asked Questions
Guides
Guides
Thesis submission
Thesis submission
MS without thesis term project submission
MS without thesis term project submission
Publication submission with DOI
Publication submission with DOI
Publication submission
Publication submission
Supporting Information
Supporting Information
General Information
General Information
Copyright, Embargo and License
Copyright, Embargo and License
Contact us
Contact us
Öğrenci çalışmalarını incelemenin öğrenci düşünme şekillerini anlamadaki rolü ile ilgili matematik öğretmen adaylarının düşünceleri Pre service mathematics teachers views regarding the role of examining students work in understanding students ways of thinking
Date
2015-01-01
Author
Didiş, Makbule Gözde
Erbaş, Ayhan Kürşat
Çetinkaya, Bülent
Çakıroğlu, Erdinç
Alacacı, Cengiz
Metadata
Show full item record
Item Usage Stats
48
views
0
downloads
Cite This
URI
https://hdl.handle.net/11511/75193
Journal
Turkish Journal of Computer and Mathematics Education
Collections
Unclassified, Article
Suggestions
OpenMETU
Core
Öğrenci çalışmalarını incelemenin öğrenci düşünme şekillerini anlamadaki rolü ile ilgili matematik öğretmen adaylarının düşünceleri
Didiş, Makbule Gözde; Erbaş, Ayhan Kürşat; Çetinkaya, Bülent; Çakıroğlu, Erdinç; Alacacı, Cengiz (2015-01-01)
Öğretmenin sahip olması beklenen önemli yeterliliklerden birisi öğrenci düşünme şekilleri bilgisidir. Pedagojik alan bilgisinin bir alt boyutu olan bu bilginin öğretmenlere mesleğe başlamadan önce kazandırılması önemlidir. Bu çalışmanın amacı matematiksel modelleme etkinliklerinin sınıf içi uygulamalarından elde edilen öğrenci çözüm kâğıtları ve videoları incelemenin öğrenci düşünme şekillerini anlamaya olan katkısı konusunda matematik öğretmen adaylarının düşüncelerini incelemektir. Çalışmanın katılımcılar...
Multilevel investigations of students’ cognitive and affective learning outcomes and their relationships with perceived classroom learning environment and teacher effectiveness
Yerdelen, Sündüs; Sungur Vural, Semra; Department of Elementary Education (2013)
The purpose of this study was to investigate the interrelations among 7th grade students’ Science Achievement, self-regulation in science class, perceptions of classroom learning environment, and science teachers’ beliefs and occupational well-being. This was a nationwide cross-sectional study in which 8198 seventh grade students and their 372 science teachers in Turkey participated. Several Hierarchical Linear Modelling analyses were employed to analyze the student-level and teacher-level variables. While ...
Öğrencilerde kabul-red algısını yaratan öğretmen davranışları ve öğrencilerin psikolojik uyum ve öğrenme süreçleri üzerindeki etkileri
(null; 2018-04-22)
Öğrencilerde kabul-red algısını yaratan öğretmen davranışları ve öğrencilerin psikolojik uyum ve öğrenme süreçleri üzerindeki etkileri
Yıldırım, Ali; Gülmez, Gülçin(2017-12-31)
Bu projeninamacı, öğrencilerde kabul-red algısını yaratan öğretmen davranışlarının belirlenmesini ve bu davranışların öğrencilerin psikolojik uyumları ve öğrenme süreçleri üzerindeki etkilerini ortaya çıkarmaktadır. Araştırma soruları: · • Öğrencilerde kabul algısını yaratan öğretmen davranışları nelerdir?• Öğrencilerde red algısını yaratan öğretmen davranışlarının nelerdir/• Öğrencilerde kabul-red algısı, psikolojik uyumlarını ne şekilde etkilemektedir?• Öğrencilerde kabul-red algısı, öğrenme süreçlerini n...
A study on student's environmental knowledge and attitudes : the effect of grade level and gender
Alp, Elvan; Öztekin, Ceren; Department of Secondary Science and Mathematics Education (2005)
Citation Formats
IEEE
ACM
APA
CHICAGO
MLA
BibTeX
M. G. Didiş, A. K. Erbaş, B. Çetinkaya, E. Çakıroğlu, and C. Alacacı, “Öğrenci çalışmalarını incelemenin öğrenci düşünme şekillerini anlamadaki rolü ile ilgili matematik öğretmen adaylarının düşünceleri Pre service mathematics teachers views regarding the role of examining students work in understanding students ways of thinking,”
Turkish Journal of Computer and Mathematics Education
, pp. 139–162, 2015, Accessed: 00, 2021. [Online]. Available: https://hdl.handle.net/11511/75193.