Show/Hide Menu
Hide/Show Apps
Logout
Türkçe
Türkçe
Search
Search
Login
Login
OpenMETU
OpenMETU
About
About
Open Science Policy
Open Science Policy
Open Access Guideline
Open Access Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Communities & Collections
Communities & Collections
Help
Help
Frequently Asked Questions
Frequently Asked Questions
Guides
Guides
Thesis submission
Thesis submission
MS without thesis term project submission
MS without thesis term project submission
Publication submission with DOI
Publication submission with DOI
Publication submission
Publication submission
Supporting Information
Supporting Information
General Information
General Information
Copyright, Embargo and License
Copyright, Embargo and License
Contact us
Contact us
BILIMSEL BILGININ TEORIYE BAĞLI ÖZNEL YAPISI: “EVRIM TEORILERI” ETKINLIĞI VE SONUÇLARI/THE STRUCTURE OF SUBJECTIVITY WITH THEORY-LADEN OF SCIENTIFIC KNOWLEDGE: THE “EVOLUTION THEORIES” ACTIVITY AND ITS RESULTS
Date
2011-01-01
Author
Özgelen, Sinan
Yılmaz Tüzün, Özgül
Metadata
Show full item record
Item Usage Stats
224
views
0
downloads
Cite This
Fen eğitimi alanındaki birçok reform çalışması bilimin doğasının öğrenciler tarafından anlaşılmasını bir hedef olarak belirlemiştir. Bilimsel bilginin bazı temel karakteristik özellikleri vardır. Bunlardan biride bilimsel bilginin sübjektif olmasıdır. Bu çalışmada bilimsel bilginin sübjektif olması yani öznel ve teoriye bağımlı yapısı üzerinde durulmuştur. Bilim insanları bilimsel çalışmalarını yaparken ön bilgilerinden, inançlarından, tecrübelerinden, almış oldukları eğitimden etkilenirler. Bu çalışmanın amacı ilköğretim fen bilgisi öğretmen adaylarının bilimsel bilginin sübjektif olmasına yönelik görüşlerinin doğrudan-yansıtıcı ve araştırmaya dayalı laboratuar öğretimi ile gelişiminin incelenmesidir. Bu çalışmada nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Laboratuarda yapılan etkinlikten sonra öğretmen adaylarının deneyimlerinin anlaşılması ve bilimsel bilginin sübjektif olması hakkındaki gelişimlerinin belirlenmesi için yazılı dokümanlar toplanmıştır. Etkinliğin sonunda öğretmen adaylarıyla mülakat yapılmıştır. Laboratuar uygulamasından sonra öğretmen adaylarını bilim insanlarının kişisel tercihlerinin ve aldıkları eğitimin onların çalışmalarını etkileyeceğine değinmişlerdir. Ayrıca bilim insanlarının araştırmalarını yaparken var olan teorilerden etkilendiklerini bununda bilimde sübjektifliğe neden olduğunu, bundan dolayı da bilimsel bilginin teori-temelli olduğunu belirtmişlerdir.
Subject Keywords
Bilimin doğası
,
Bilginin öznel yapısı
,
Sorgulayıcı öğretim
,
Fen bilgisi öğretmen adayları
URI
https://hdl.handle.net/11511/75228
https://dergipark.org.tr/en/pub/mkusbed/issue/19554/208363
Journal
MUSTAFA KEMAL ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ DERGİSİ
Collections
Department of Secondary Science and Mathematics Education, Article
Suggestions
OpenMETU
Core
Türkiye Hapishanelerinde Gündelik Hayat ve Direniş Pratikleri
Topal, Çağatay(2015-12-31)
Bu proje, Michel de Certeau’nun gündelik hayat ve direniş analizlerini kullanarak direniş ve iktidar ilişkisinin nasıl kurulduğuna ve bunun Türkiye hapishanelerinde nasıl yaşantılandığına odaklanacaktır. Proje öncelikle Türkiye hapishane tarihine odaklanarak, Cumhuriyet ile birlikte Türkiye hapishanelerinin evrimini literatür taraması sonucunda ortaya koymaya çalışacaktır. Bunun ardından gündelik hayat ve direniş pratikleri üzerindeki en yoğun müdahalenin gerçekleştiği F tipi hapishane örneğine odaklanarak,...
Türkiye’nin Orta Asya Ülkelerinde Din Alanın Oluşumuna Etkileri: Kazakistan ve Kırgızistan Örnekleri
Şen, Mustafa(2018-12-31)
Türkiye kökenli formel (Diyanet, TİKA, Kültür Bakanlığı, MEB, gibi) ve enformel (inanç temelli örgütler ve dini cemaatler gibi) kuruluşların Kazakistan ve Kırgızistan'da din alanın oluşumuna etkilerini incelemeyi hedeflemektedir.
RIGHT TO WATER AS A COLLECTIVE RIGHT A LEVERAGE TO RECLAIM THE COMMONS?
KURT, ÖMÜR; Topal, Aylin; Department of Political Science and Public Administration (2022-9-1)
This dissertation analyses the concept of right to water as a collective right. It is comprised of three levels of abstraction. At the macro level, it considers the concept of collective right as the basic leitmotif. At the meso-level, it handles the concept of right to water, the subject-matter of the dissertation, which is problematized with a relational approach to the concept of primitive accumulation. It is alleged that one of the basic reasons for the emergence of right to water besides the water cris...
ÜNİVERSİTELERDE BİLGİ ÜRETİMİNİN DÖNÜŞÜMÜ: MÜHENDİSLİK FAKÜLTELERİ ÖRNEĞİ
Birler, Reşide Ömür(2015-12-31)
Yüksek öğretim yapılarını incelemekte olan literatürde yaygın bir biçimde üniversitelerin bilgi üretim süreçlerinin saf bilgi üretiminden piyasaya yönelik iktisadi fayda temelli bilgi üretimine dönüştüğü tartışilmaktadır. Türkiye örneğinde ise bu dönüşüm dile getirilmekle birlikte, dönüşümü doğrulayacak görgül araştırmaların sayısı oldukça azdır. Bu projenin amacı, süre giden bu tartışmalarda eksik olan görgül veri ve analizleri üretebilmek için Türkiye üniversitelerindeki durumu incelemektir. Bu amaç doğru...
OKUL ÖNCESI ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÇOCUK EDEBİYATI VE RESİMLİ ÇOCUK KİTAPLARI İLE İLGİLİ METAFORLARI
Ulusoy, Mustafa; Altun, Dilek (Özel Akademi , 2018-07-01)
Bu çalışmada okul öncesi öğretmeni adaylarının çocuk edebiyatı ve resimli çocuk kitapları hakkındaki algıları metaforlar aracılığıyla incelenmiştir. Araştırmaya çocuk edebiyatı dersini almış ve okul öncesi eğitimi anabilim dalının 2.sınıfında öğrenim gören 55 öğretmen adayı katılmıştır. Katılımcılardan çocuk edebiyatı dersini aldıkları dönem sonunda dağıtılan formlar üzerine el yazıları ile çocuk edebiyatı, hikâye, resimli çocuk kitabı, basılı hikâye kitabı ve elektronik hikâye kitabı kavramları hakkında me...
Citation Formats
IEEE
ACM
APA
CHICAGO
MLA
BibTeX
S. Özgelen and Ö. Yılmaz Tüzün, “BILIMSEL BILGININ TEORIYE BAĞLI ÖZNEL YAPISI: “EVRIM TEORILERI” ETKINLIĞI VE SONUÇLARI/THE STRUCTURE OF SUBJECTIVITY WITH THEORY-LADEN OF SCIENTIFIC KNOWLEDGE: THE “EVOLUTION THEORIES” ACTIVITY AND ITS RESULTS,”
MUSTAFA KEMAL ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ DERGİSİ
, pp. 535–550, 2011, Accessed: 00, 2021. [Online]. Available: https://hdl.handle.net/11511/75228.