EĞİTİM FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN CİNSİYETÇİLİK ALGILARI İLE EMPATİK EĞİLİMLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ

2017-05-15

Suggestions

EĞİTİM FAKÜLTELERİNİN STEM EĞİTİMİNE HAZIR OLMA DURUMLARININ BELİRLENMESİ
Geban, Ömer; Öztürk, Gökhan; Kılınç, Selçuk(2017-12-31)
Önerilen bilimsel araştırma projesi (BAP); Eğitim Fakültelerinin farklı bölümlerinin (Kimya, Fizik, Fen Bilgisi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri(BÖTE) vb.) eğitim durumunun STEM Eğitimine uygun öğretmen yetiştirme sürecine hazır olup olmadığının belirlenmesi üzerinedir. 6 Eylül 2016 tarihinde Millî Eğitim Bakanlığı (MEB) tarafından STEM eğitimi raporu yayınlanmıştır ve eğitim sistemimizin STEM eğitimini de içine alacak şekilde revize edilmesi planlanmaktadır. Bu kapsamda Eğitim Fakültelerinin bu eğitimi...
EĞİTİM BİLİMLERİNDE GÜNCEL AKADEMİK ÇALIŞMALAR-2018
Özbek, Özlem Yeşim; Taneri, Pervin Oya (2018-01-01)
UNDERSTANDING THE ROLE OF FRIENDSHIP RELATIONS IN MOTIVATION AND DECISION-MAKING PROCESSES IN EDUCATIONAL ADMINISTRATION
Kula, Zehra Gözde; Göktürk Ağın, Duygun; Department of Educational Administration and Planning (2022-1-10)
In this study, it is aimed to understand the role of friendship relations established in the school environment in motivation and decision-making processes through interviewing with teachers and administrators working in a private school in Ankara working under the Ministry of National Education. Motivation is an important factor that should be considered for both the institution and the employees, because the job satisfaction and productivity of the employees are directly related to the motivation they hav...
EDUCATION AND SOCIO-SPATIAL CLOSURE: TWO CASES OF POPULAR PUBLIC SCHOOLS IN ANKARA
Gürtunca, Aslı; Bayırbağ, Mustafa Kemal; Department of Urban Policy Planning and Local Governments (2023-1-9)
The study, focusing on school as a locus of social exclusion, questions the persistence of inequalities in education, more specifically public school differentiation regarding educational quality and prestige. Contrary to the studies which regard school segregation as a result of families’ different school choices according to their social class positions with a demand-oriented approach, the study intends to include educational supply equally in the explanation developed to address educational inequalities....
ÖĞRETMEN EĞİTİMİNDE YAŞAM BOYU ÖĞRENMEARAŞTIRMALARI
Akar, Nazlı (null; 2018-12-15)
Citation Formats
Ö. S. Kaya, “EĞİTİM FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN CİNSİYETÇİLİK ALGILARI İLE EMPATİK EĞİLİMLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ,” 2017, Accessed: 00, 2021. [Online]. Available: http://ppcongress2017.org/uploads/file/ppcongress-2017-kitapcik.pdf?36.