Show/Hide Menu
Hide/Show Apps
Logout
Türkçe
Türkçe
Search
Search
Login
Login
OpenMETU
OpenMETU
About
About
Open Science Policy
Open Science Policy
Open Access Guideline
Open Access Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Communities & Collections
Communities & Collections
Help
Help
Frequently Asked Questions
Frequently Asked Questions
Guides
Guides
Thesis submission
Thesis submission
MS without thesis term project submission
MS without thesis term project submission
Publication submission with DOI
Publication submission with DOI
Publication submission
Publication submission
Supporting Information
Supporting Information
General Information
General Information
Copyright, Embargo and License
Copyright, Embargo and License
Contact us
Contact us
Tasarım Tabanlı Araştırmanın Matematik Öğretiminde Uygulanması: Öğrenci Merkezli İçerik Geliştirme
Date
2019-06-22
Author
Özdoğan, Sinem Sözen
Akyüz, Didem
Metadata
Show full item record
Item Usage Stats
156
views
0
downloads
Cite This
URI
https://hdl.handle.net/11511/76205
Collections
Unverified, Conference / Seminar
Suggestions
OpenMETU
Core
Tasarım Odaklı Düşünme Yaklaşımı ile STEM Eğitimi Etkinliği Geliştirme
Öztürk, Ahsen; Korkut, Fatma (Orta Doğu Teknik Üniversitesi Mimarlık Fakültesi; 2020)
STEM eğitimi, disiplinlerarası iş birliği yaparak çeşitli derslerin harmanlamasını amaçlamaktadır. Türkiye’de öğretmenlere yönelik STEM eğitimlerine ve STEM eğitimi etkinliklerine bakıldığında bunların fen bilimleri, teknoloji ve matematik dışındaki branşlar için yeterli olmadığı gözlenmektedir. Bu durum, farklı branşlardan eğitimcilerin kendi aralarında daha fazla iş birliği yapmaları gerektiğine işaret etmektedir. Öğrencilerin etkin katılımını önceleyen yaratıcı süreçlerin ve bu süreçleri destekleye...
Co-developing STEM activities through design thinking approach for fifth graders
Öztürk, Ahsen; Korkut, Fatma; Department of Industrial Design (2020)
STEM (Science, Technology, Engineering and Math) education aims to integrate diverse disciplines by making interdisciplinary collaboration in K-12 education. When we review the STEM training and course materials given to teachers in Turkey, it is observed that they mainly focus on science and mathematics, and remain insufficient for disciplines such as social sciences, Turkish, English or visual arts. This situation implies that teachers from diverse disciplines need to work collaboratively among themselves...
An investigation on the effects of project-based learning on students’ achievement in and attitude towards geometry
Özdemir, Esra; Ubuz, Behiye; Department of Secondary Science and Mathematics Education (2006)
Although geometry is important area in the mathematics curriculum, evidence from numerous research studies makes it clear that many students’ geometrical understanding is not at the level they need or are expected to be, especially in Turkey. The project-based learning approach offered to be one of the most effective learning tools to provide for the students an environment in which they can reach their own conclusions instead of just lecturing them, in the new mathematics curriculum in Turkey. In this stud...
Soru-Cevap Tabanlı Öğretim Tasarımı Teorisi Önerisi ve İlk Bulgular
Ataş, Amine Hatun; Çelik, Berkan; Yıldırım, Zahide (null; 2017-12-26)
Tasarım odaklı düşünme yaklaşımı: Arduino ile proje geliştirme süreci
Sadık, Olgun; ERGÜLEÇ, FUNDA; OKTAY, OKTAY (PEGEM, 2020-01-01)
Citation Formats
IEEE
ACM
APA
CHICAGO
MLA
BibTeX
S. S. Özdoğan and D. Akyüz, “Tasarım Tabanlı Araştırmanın Matematik Öğretiminde Uygulanması: Öğrenci Merkezli İçerik Geliştirme,” 2019, Accessed: 00, 2021. [Online]. Available: https://hdl.handle.net/11511/76205.