Tasarım Tabanlı Araştırmanın Matematik Öğretiminde Uygulanması: Öğrenci Merkezli İçerik Geliştirme

2019-06-22
Özdoğan, Sinem Sözen
Akyüz, Didem

Suggestions

Tasarım Odaklı Düşünme Yaklaşımı ile STEM Eğitimi Etkinliği Geliştirme
Öztürk, Ahsen; Korkut, Fatma (Orta Doğu Teknik Üniversitesi Mimarlık Fakültesi; 2020)
STEM eğitimi, disiplinlerarası iş birliği yaparak çeşitli derslerin harmanlamasını amaçlamaktadır. Türkiye’de öğretmenlere yönelik STEM eğitimlerine ve STEM eğitimi etkinliklerine bakıldığında bunların fen bilimleri, teknoloji ve matematik dışındaki branşlar için yeterli olmadığı gözlenmektedir. Bu durum, farklı branşlardan eğitimcilerin kendi aralarında daha fazla iş birliği yapmaları gerektiğine işaret etmektedir. Öğrencilerin etkin katılımını önceleyen yaratıcı süreçlerin ve bu süreçleri destekleye...
Co-developing STEM activities through design thinking approach for fifth graders
Öztürk, Ahsen; Korkut, Fatma; Department of Industrial Design (2020)
STEM (Science, Technology, Engineering and Math) education aims to integrate diverse disciplines by making interdisciplinary collaboration in K-12 education. When we review the STEM training and course materials given to teachers in Turkey, it is observed that they mainly focus on science and mathematics, and remain insufficient for disciplines such as social sciences, Turkish, English or visual arts. This situation implies that teachers from diverse disciplines need to work collaboratively among themselves...
An investigation on the effects of project-based learning on students’ achievement in and attitude towards geometry
Özdemir, Esra; Ubuz, Behiye; Department of Secondary Science and Mathematics Education (2006)
Although geometry is important area in the mathematics curriculum, evidence from numerous research studies makes it clear that many students’ geometrical understanding is not at the level they need or are expected to be, especially in Turkey. The project-based learning approach offered to be one of the most effective learning tools to provide for the students an environment in which they can reach their own conclusions instead of just lecturing them, in the new mathematics curriculum in Turkey. In this stud...
Soru-Cevap Tabanlı Öğretim Tasarımı Teorisi Önerisi ve İlk Bulgular
Ataş, Amine Hatun; Çelik, Berkan; Yıldırım, Zahide (null; 2017-12-26)
Tasarım odaklı düşünme yaklaşımı: Arduino ile proje geliştirme süreci
Sadık, Olgun; ERGÜLEÇ, FUNDA; OKTAY, OKTAY (PEGEM, 2020-01-01)
Citation Formats
S. S. Özdoğan and D. Akyüz, “Tasarım Tabanlı Araştırmanın Matematik Öğretiminde Uygulanması: Öğrenci Merkezli İçerik Geliştirme,” 2019, Accessed: 00, 2021. [Online]. Available: https://hdl.handle.net/11511/76205.